Voeha nakkimakkara. Pittääköhä mun jättää toi Ford 2-wire idlevalven diodi hässäkkä sinne? Siinä oli + -piuha kiinni ja miinuspiuha kävi kans sisällä. Hmmmm ja Fffffuuuu.
Vissii pitäs.. Pitäsköhän koittaa saaha se hässäkkä auki et vois tinaliitokset tehä..
Toiseksee. Varvikellon kytkentä; MSextra kertoo:
Tach Interface
For your dash tachometer, you have a few choices, :
You may be able to use the IDM (Ignition Diagnostic Monitor) output to drive the tach. IDM a signals that the primary side of the ignition coil has fired. Simply wire the IDM output (pin 2 on all the EDIS modules) to the tach input, OR
If your tachometer was previously driven by a single coil, and the IDM signal doesn't work, your tachometer will need input from two coils to indicate properly. The trick is that you need to tie all the coils together, without allowing them to ground each other. Below is a simple circuit (with Digi-Key part numbers) showing how to interface the EDIS system with your tach:
Nii, mitä toi IDM signals that the primary side of ignition coil has fired meinaa? Ensiöpuolen puolat antaa kipinää? Vai?
Eli pelittääkö jos tuosta IDM:n kytkee suoraa kiekkamittariin? Pelittääkö se 8-asetuksella vai ensiöpuoli sytyttää = toimii 4-asetuksella?