Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Feb 18, 2013 7:04 pm

Tekaroin iskaritornit sisältäpäin maaliin, piti duunata ku vaihtaa noi jouset mut jos niit ei tarvi vaihtaakkaa ni parempi tehä nyt että ne tulee tehtyä. Muutenhan se saattaa jäähä.. :lol:

Ruostekohat pirralla, tinneriä ja Rostexia..

Image

Image

Image

Paskaaki irtos vähän. Ei siellä mahottomia könttejä ees ollu.

Image

Kai se tuo koppaki on kohtuu jämy ku nosteli toisen kulman ilmaan ni ovet pelas samallalailla ku ois ollu maassa, eessä ja takana.

Sit aikuisviihteeseen verrattavissa olevaa materiaalia.. Toinen puoli ylhäällä = vastakkainen aika ehanasti matalalla.. :mrgreen:

Image

Image

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Mon Feb 18, 2013 8:21 pm

Ohan tossa viel 10cm varaa...
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Mon Feb 18, 2013 9:46 pm

hyvältä näyttää 8-)

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Tue Feb 19, 2013 7:33 am

^ kani joo, mulla ei varmaan oo ees kokemusta oikeesti matalista autoista.. ;) :lol:

Tänää massat torneihi ja jos rupeis tsuumaa niit sähkölöi, jos miettis eka tota sytkää. Pitää kattoo saako kikkailtua niin ettei tarvis vetää koneen puolelta toiselle yksiä tulpanpiuhoja. Vai onko turvallisempi luottaa siihen mitä puolassa lukee eli 1/4 pytyt niin laittaa jompsaan kumpsaan 1 tai 4? Meinasin et tuolleen tulpan piuhoja muuttamalla ja sitte swappailemalla puolista sen sytytysjärjestysta A-B-C-D vaikka A-C-D-B jos silleen sais tulpanpiuhat jäämään omalle puolelle. Toi abcd-järjestys on "keksitty" edestäpäin katottuna vasemmalta oikeelle menevät sytytykset. Miksi semmosta "2-tulpan pylvästä" sanotaan joka sytyttää kerralla sen 2 tulppaa?

Tietty jos tekis vaa niinku puolissa lukee ni ois paljo selkeempi. Kassotaas meneekö se nyt miten toi systema loppujen lopuksi. :roll:

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Tue Feb 19, 2013 5:25 pm

http://www.msextra.com/doc/general/ms2external.html

Tuol näyttäs olevan toi Fast idle sydeema vaan idle valve. Eli se #30 pin menee IABii ja toiseen tulee virta?


Muuten toi on periaattees sama, paitsi noi maa-piuhat on eri pinneissä ja sit tossa on noita "vapaavalintaisia" jotain.. :shock: Mut mul on maat valmiina isommalla kaapelilla, eli voin olla huoleti sen puolesta? :lol:

Samat kytkennät on siis antureille, releille. Eroa tuos on virta "switched fused coil(s)" eli puolille virtaa JA pinni #36 menee ilmeisesti tuon mukaa "edikseen" tjsp mikä onkaa kelläkin käytössä sytkäpuolel.

Mut mul on konkat kans puolille, pitääkö ne jättää virtapiuhaan? Toisella puolella on tehtaanjäliltä konkka yhistetty puolan virtapiuhaa ja toisella puolella ilmeisesti vaihdettu ja katkastu ennen ku ne ois yhistyny.

Vituvittu ku ei oo nyt sitä piuhasarjaa, ois selevinny taas vaikkas mitä. Pitää vissii käyä hakee ni selviäis ainaki mihi edis tulee = mitkä kaaviot on käypäsiä. Tä? Vai meneeks ketuiks? :lol:

E: Sytkähomma menee nii et pitää vetää 4 johot eripuolille autoo, prkle!! Mut eipä tuo ku tekee uuet tulpanpiuhat.

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Tue Feb 19, 2013 6:50 pm

Juu yhdes puolas on 2 pankkia ja kahdesta piuhasta tulee kipunaa aina kerralla. kyllä se siitä selviää kun tavaat msextra.commin ohjeita 8-)

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Tue Feb 19, 2013 8:05 pm

Jooo, heleppoo kauraa! Parit pinnit, oliko #25 #31 ja #29 tjsp oli epäselviä koska niitä ei löytyny vielä mitä ne ois.

Muuten aika selkee paketti et mikä menee mihinki. Vielä pitäs tavailla releistyksen ja sulakkeitten kaa läpi et kuis se män ja täähän alkas vaikuttaa jo aika selkeeltä. Jiihaa! 8-)

E: tässä kuvassapa näkyy muut olevan paitsi #31..

http://s188.beta.photobucket.com/user/Reilukaista/media/M2SnSE-EDIS.jpg.html

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Feb 23, 2013 7:29 pm

Jaaa noi ylimääräset piuhat on vissii tolle stepperi-idlelle.. Tää on vähä niiku sbc350:lle tarkotettu viesti, ku oli puhe noista idle-jutuista (tai siis mun epämäärästä haahuilua et mitä täs tapahtuu). Ymmärsin kans sen PWM-idle modin kui se pitäs tehä = löysin vissiin sen orkkis-transistorin. Pitää kattoo viel uuestaa kuha ei oo näi rättiväsyny.. :roll:

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Sat Feb 23, 2013 8:00 pm

käsittääkseni sille sun ilmaventtiilille ei tartte kun yhden piuhan megalta(fidle) ja toisen sulakeboxilta +12v

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Feb 23, 2013 9:00 pm

sbc350 wrote:käsittääkseni sille sun ilmaventtiilille ei tartte kun yhden piuhan megalta(fidle) ja toisen sulakeboxilta +12v


Jep. Ei siin tosiaa oo ku kaks piuhaa, niihän se siis pitäs olla.

Mut tossa Megan piuhasarjassa on noita johtoja "ylimääräsiä".. Siis just noi 27, 27, 29, 31. Ku mietin et mitä ihmettä niillä tekee.. :roll:

Mut ei niil tee mitään, idlelle vaa virtaa ja megalle piuha siitä toisesta.. Jeespoksholiday, huomenna voiki alkaa laskeskelee sulakkeet ja releet ni voi ostaa sulakeboksin ja relleenkannat. Jihaa!


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 20 guests