Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Mar 18, 2013 9:16 pm

You will also have to put a 1N4001 diode across the PWM Idle valve itself - the banded end goes to the 12 Volt supply, the non-banded end goes to the lead that goes to MegaSquirt® (this diode is for flyback purposes on the idle valve).

Eli estääkö toi diodi nyt sitä ettei Mega saa jotain jännitehäröjä?

E: Pittää vissii koittaa soitella ja kysellä jostaki. Monet ei ees kysy koko diodista jos prakaa IAC. Toki ne on varmaan sillon kytketty oikein, ja eiköhän se kuulu kuitenki sinne se diodihässäkkä.

User avatar
sbc350
Posts: 1955
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Tue Mar 19, 2013 7:02 am

Eli normi jengakello mikä on 8 pyttyselle säädetty näyttää vaan puolet siitä mitä pitäis jos ottaa tosta IDM liittimestä? laita mittari 4 pyttysen asetukselle :mrgreen:

edit: olitkin vastaillu jo lisää. En tiiä tosta diodista, megahan maadottaa sitä idle valvea sitämukaan kun on aukiololle tarvetta, liekkö just estämässä jännitteen pääsyä megaan päin? en tiiä

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Tue Mar 19, 2013 7:22 am

sbc350 wrote:Eli normi jengakello mikä on 8 pyttyselle säädetty näyttää vaan puolet siitä mitä pitäis jos ottaa tosta IDM liittimestä? laita mittari 4 pyttysen asetukselle :mrgreen:

edit: olitkin vastaillu jo lisää. En tiiä tosta diodista, megahan maadottaa sitä idle valvea sitämukaan kun on aukiololle tarvetta, liekkö just estämässä jännitteen pääsyä megaan päin? en tiiä


Nii, sitä minä just mietinki et näyttääkö se IDM vaan puolet siitä. En minä oikeen hoksannu tuota tekstiä et mitä se meinaa :lol: Sepäse, josse näyttäs puolet ni pistäs vaan 4-asetukselle; oispa helppo. :D

Eikö toi flyback vois tarkottaa just sitä ettei pääse virta Megaan päin. Ainaki puhelivat netissä ettei pääse ECU:lle (eli noi orkkis EEC-IV yms) ja jotaki ettei tuu polarity reverse, siis napaisuus vaihdu. Sanovatko vielä että jos kytkee väärin. Vähä on vaikeesti selitetty ulkomailla, jutut mitä luin ni kaikissa ei ollu Mega ohjaamassa mut periaatteessa seki on vaan ECU.. :roll: :|

User avatar
sbc350
Posts: 1955
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Tue Mar 19, 2013 7:36 am

Kokeile sitä kiekkamittaria jos vaik toimis. Ei se diodi siel pitäis mitään ainakaa haitata näin äkkiseltään ajateltuna..

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Tue Mar 19, 2013 8:13 am

Joo, pitänee koklata. Kaveri eilen just toi parit diodit sinne jos ois kytkeny A-C puolat ja käyttäny 4-asetusta. Se ei hoksannu sanoo tuosta IDM:stä. Hmm. Pitäskö tekstarilla kysyä...

Diodi-juttua jatkettu SBC:n kanssa muualla. Iso kiitos että jaksat mun kanssa ihmetellä näitä. :lol:

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Tue Mar 19, 2013 8:05 pm

Image

Image

Tommonen diodihässäkkä se siis oli. :shock: Purkasin ton orkkiksen ja siirsin uuteen.

Image

Möykky päälle

Image

Ja sytkän kasasin. Kokeillaa pelaisko se varvikello tolla IDM-systeemillä, en vetäny viel piuhaa sinne asti kuitenkaa.

Image

Image

Lötköttäs ennee lambda ja bensapumpun piuhat; ei oo hirveesti enää. 8-)

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Thu Mar 21, 2013 9:11 am

Tuli pestyä enimmät varastorasvat hytistä. Nyt kelepaa päiss.. Selevistäpäin könytä kojetaulun alla ja sit ykköset päällä näplätä läppäriä!

Löböpumpullekki aloteltu piuhoja ja toi rallikello tuli kans laitettuu. PfffftTSIUH!

Niijoo, pitäs mennä auton alle vissii tänää. Hyiii, likasta. :roll:

Image

Image

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Thu Mar 21, 2013 9:01 pm

Tul vejettyy pensispumpulle virrat. Perä vuotaa vielki, ei stefasta mut mutterista, mitvit? :? Takajarrut säätelin. Piti viel käyttää lootan ö-pohja pois ja liimalla takas ku pöljä joskus vetäsin liian tiukkaa mut rupes heikottaa nii pirusti et pakko ol lähtee kotio..

Huomen sit se pohjan liimaus ja penispumpulle sähköt. Phuuh, perän kattominen toi kyllä mielee et loppunekkohan tästä ikinä viat. Jospa, toki sama olla mahd paljo tallilla ku ei tarvi olla melkee ollenkaa töissä. No eipä kyllä ois ees mittää muuta tekemistäkää. :lol: Ja makkooppa sohvalla vkonloppu ni ei toimi taas mikkää alaraaja ja kivut nousee; eli iltapalloo ja huomenna sit pää punasena painaa nippuu tuota romua ni pyssyy itehi jotenki kasassa. Njom! :mrgreen:

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Thu Mar 21, 2013 9:06 pm

Kyl ne joskus eteneekin. Harvakseltaan on noin kovalla vauhdilla kun sulla edenny edes.
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Fri Mar 22, 2013 8:17 am

Hmm, nojuu. Kyllähän tää etenee, eikä tässä nyt pitäis olla pahempia ku uutena aamuna ajattelloo. Peränki kattoo ku ajaa, tuntuu vaen etteikö ois pooreilla kunnolla tjsp. Kirasin kyl viivan verran enämpi ja se oli ihan jämpti! :roll: Oon aika mestari jos 9" sären. :lol:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests