Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pikku-Kalle
Posts: 533
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Feb 09, 2013 7:14 pm

Falcon Farkku vm 69 on mulla työn alla. Oli eka 200cid+3-on-tree ja sit 170cid ja sama pikku TopLoader loota..

Nää on nyt n. kahden vuoden muistikuvien varassa nää jutut mutta jospa ne suunnillee on oikein. :lol:

Tämmösenä tuli mulle
Image
Image

Talviautoilua
Image

Laitettii romu tonttiin tässä vaiheessa.

Sit pamahti orkkissyyläri. Keitteli paskaks ton 200cid kutosen.. Laitettii 170cid tilalle
Image

Ja '11 kesä meni tämmösenä. Oli muuten aika matala

Image

Toikaa kutonen ei ollu kestävä.. Oli seisonu pitkään ennenko ostin ja 10k km jälkeen matka-ajossa ö-paineet heitteli satunnaisesti ilman logiikkaa.. Parempi oli pistää pannu lihoiks ja ruoste oli kiertäny + 4 pytyssä semmonen syöpymä et hohhoijjaa. Laskin nopsaa et ainaki 1500e maksais kaikki koneistukset ja osat. Eli ei kannattavaa laittaa semmosia rahoja 100 heppaseen koneeseen joka on n. 2000 kilon autossa. :lol: Terveiset vaa bussikuskeille jotka ajo ohi isoilla teillä..

Sitte pistettiin alulle toi V8-muutos. Helpompia harrastaakki jne..

Suomussalmelta löyty '83 LTD. Toimi, koneessa ei häikkää vaik syyläri vähä vuoti ja loota tuntu pelaavan kans eikä luistelua havaittu. Myöhemmin paljastu 8-pisteruiskukoneeksi..

Mätä leppäjeeppi jäi seisomaan osina myyntiä varten ja tekniikka eli 302+AOD siirtyy laululiiteriin.

Möykky
Image
Image

Ja loota putsattuna
Image

Se sitte meni lihoiksi ja tehtii lohkokeittoo..
Image
Image
Image

Vuonna 95 oli LTD:hen eli Oravaan tehty koneswappi liikkeen toimesta, sillo oli laitettu toi 8-pisteruiskukone. Kannet oli jotku vilppi kannet ku venat heilu ohjureissa varmaa 1-2mm. :lol:

Laitoin niitten 6B tjsp paska-swirl-effect-kansien tilalle Mussen E7 kannet. Jos ne ois paremmat, ainaki venat oli ok. Läppäyski onnistu hyvin.

Sit Summitilta tuli ossaa, puhalluksessa kävi osia ja maalattii niitä POR15 mustalla ruosteenestolla ja Engine Enamelilla ja loota hopeella PORrilla.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Sit kai myö kasailtii sitä konetta. Vähä on toi kevät unohtunu ku konetta kasailtii ja ootettiin et kevät tulis ja sais auton pihalle työnalle..
Image
Image

Auto saatii työnalle ja alotettiin hitsailee yms. Oli muuten noi vanhat etulokarit läpimädät ja huonosti korjatut, uudet löyty Nurmeksesta aikasemmin 150e pari ja oli ihan jees! :mrgreen:
Image
Image
Image
Image

Hitsailin sit koko kesän tuota. Heinäkuun viimesinä päivinä sain valmiiks. Oli muuten PALJON reikää. Tässä parhaita paloja, njom njom!!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Tältä näytti molemmat puolet tulipellistä, siis lokarin sisältä. Mätä oli siis ylös ja alas asti. FFFUUUU!!!! Ite konehuoneen tulipelti oli ok. Ja samoten ajovalojen taakse tuli lukkopellin jatkeet, neki meni uusiksi. Sisäloksut takaa oli pelkkää reikää, siis hytistä. Tuossa siis ei oo ihan kaikkia reikiä kuvattuna.. :roll: Lattiat tein btw sillon ku vaihettii 200cid -> 170cid. Epoksia, rostexia ja bitumia tuli sitte lattiaan. :)
Image

Valmista kamaa tein saumaan suoraa sikamassa, por15 ja massa. Kait se sillee on iha jees. Tässä pikaseen parit otokset niistäki..
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Kesällä tein kustom-ratinki ku orkkis oli mallia pappa.
Image

Ja paskaputki kustoms
Image
Image
Image
Image

Jatkan tarinaa seuraavassa viestissä. Porkkanana sanon 302cid, Megasquirt 2, Edis 8, Hedman Hedders ja noin maamoottorilliset 200 heppaa.. :lol: :lol: :lol:
Last edited by Pikku-Kalle on Sat Dec 21, 2013 4:17 am, edited 4 times in total.

User avatar
sbc350
Posts: 1501
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69 "Kakkis"

Postby sbc350 » Sat Feb 09, 2013 10:37 pm

ihan kiitettävästi oot hitsaamaankin joutunu :mrgreen:

Pikku-Kalle
Posts: 533
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Feb 10, 2013 8:35 am

Joo, perinteisesti sitä reikää tuntu löytyvän.. Sit ku tuntuu et kohta se Miggihiireily loppuu ni sitä vaan löytyy. :lol: :lol:

Paskaputki Kustomssi jatkaa tuohon konehommiin. En minä näistä mittää tajua mut tämmönen paketti.

302W vm.88-93 8-pisteruisku Crown Vicistä (jotain 180hp?). Ja speed density alunperin. MFI käänty sopivasti MILFiksi btw. :roll:

-vakio alakerta
-vakio rullanokka, nostajat, keinut, jouset, venat
-Mussen E7TE kannet
-vakio imarit (EI H.O.), alaimari siloteltu, tiivisteet kohisteltu.
-vakio läppärunko
-Hedman 88400 uuet lyhvet peltisarjat uusilla 2" erillisputkilla ja yksillä kohtuupienillä läpivirtaus vaimentimilla
-Mega II V3.0 ohjaa, sytkä EDIS 8 suorasytkä ja jakaja pätkitty..
-15lbs suuttimet, vakiot

Siinä kait se pata on lyhykäisyydessään. Lootaks tulee kuulemma paras eli AOD. Perä on alla ollu 9", joku lukko siellä on mutta en tiiä mikä. Hankala kahtookki ku räjähtää eteenpäin. :|

Kuvia. Huomatkaa puolat, aika pornosti iskaritorneissa. :lol:
Image
Image
Image
Image
Image

Selkäongelmien kanssa elävä nuorimies teki mukavuustemput ja tehostamaton simpukka vaihtu Borgesonin tekeleeseen. Oli muuten Bolt-on tehostamattomaan systeemiin!

"Ne perinteiset" systeemit on niitä mihin EN sotkeennu ees leikkimielessä. :roll:
Image

Tilanpuutteen vuoksi ei voinu tehostettua pääsylinteriä laittaa jenkkiautosta. Ottaa iskaritornii, tehtaan kikka oli siirtää keskemmälle -> ei voi koska yläimari&läppärunko. :lol:

Pihalla oli purkuautona MB W202 2.2 CDI Sedani '99. Siinä oli pieni paketti, siis lyhyt. 10" tehostaja otti rättiniveleen kiinni ni jatkopalikka pienellä kulmalla käänti pääsylinterin suoraan + mahtuu simpukan letkut ja rattivaihteet sen tehostimen taakse. :) On muuten kenkälusikka sovitus tuolla pääsylinterillä niinku jokasuuntaan. Ei ollu vanhoja kuvia ni pistetään eilen otettuja.

Image
Image

Tähän väliin vaikka pakoputkistosta kuvia.
Image
Image

Lootan palkille lunttua.
Image

Räkäsaumaa lambdalle.
Image

Tuommoset niistä niinku tulee per puoli. Ja sit pyllykuva kans. Maalasin ne jollaki CRC:n Galva-spraylla. :lol:
Image
Image
Image

Meikäläinen putkistohommissa.
Image

Hytti näyttää tältä. Vilkunviiksi on mittariston eessä, ei siis oo tuossa paikallaan.

Image
Image

Pikku-Kalle
Posts: 533
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Feb 10, 2013 9:05 am

Jotain satunnaisia konekuvia..

Triggerin tekoa.
Image
Image

Lootan lauhutusletkuja ja bensaletkuja. Teflonia. Ja pumppu+suodatin.
Image
Image
Image

Tuuuningtorvi ja hitsisaumapornoo.
Image
Image

Holley equipped ja b-painemittari. Suojasin kans bensalinjoja ja lootan lauhurilinjoja tuolla pakoputkinauhalla.
Image
Image
Image

Pitäs alkaa noita sähkö ja alipainejuttuja tekee. Prkle ku ei oo tietoo alipainepuolesta. Vacuum scheduleita ei löydy ja Haynesin kirjastakkaa ei löyvy. Ja joo, en tie onko sitte tuulitunnelin päällä sen 2-pisteruiskun vacuumit. Ei taia olla hyötyä.. :lol:

Pitäs vaan tietää onko tuolla jotain tarpeellista ruiskun toiminnan kannalta esim tuossa läppärungossa noi 2 lähtöä? Ja tarviis tietty tehostimelle ja Megalle alipaineet. Muutapa siinä ei taia tarvita, toisinkuin leppäjeepissä ollessaan. :lol: :lol:

Pikku-Kalle
Posts: 533
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Feb 10, 2013 11:08 am

Mitenhän se on noitten alipaineitten kanssa..

Tämmönen kaavio löyty.
Image

Toi vacuum manifold on vissiin toi yläimusarja? Pitääkö tosta vetää yks letku tuohon alaimusarjaan eli intake manifold fitting. Semmonen siellä löytyy.

Sitte muut tukkoon ja jättää letkut Megalle ja tehostimelle, liekkö väliä mistä ne ottaa?

Tässä näkyy että menis venakopalta läppärungon päälle tuo huohotus venakopan.. Sitte imusarjan takana on vielä PCV. Mihinköhän se pitäs tökkiä..

Pirulainen ku ei oo näistä mittää kuvia ja tietoo netissäkkää oikee.. :|

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Sun Feb 10, 2013 1:28 pm

Tehostajalle ainaki siit imusarjan alaosasta.
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 533
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Feb 10, 2013 2:11 pm

Joo, tarkotat varmaan tuota "alempaa" imusarjaa. En tiiä miksi sitä "ylempää" ees kutsutaan.

Eno sano että vetäse siitä alaimusarjasta tehostimelle ja siinä merssun tehostimessa on joku toinenki pienempi lähtö, meinas että siitä Megalle. Pitäs olla täydet alipaineet alaimusarjassa ja tehostimella; kuten myös Megalle jos se tehostimen pikkulähtö on suoralla reiällä?

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Mon Feb 11, 2013 12:29 pm

En osaa sanoo, mitä mega sil alipaineel duunaa? MAP? Josson map ni sit aber doch siit alemmasta kans.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1501
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Mon Feb 11, 2013 10:20 pm

megalle mappiin imusarjan alipaine, ei mitään ported vacuumia tms

Pikku-Kalle
Posts: 533
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Feb 11, 2013 10:46 pm

Mie kyselin vähä noita vielä toiselta kaverilta ja tsekkasin alipaineet nii et kaikki lähöt on "täysiä alipaineita". Tarkistin siis silleen että yläimusarjasta puhalsin jostaki lähöstä ilmaa ja ne kaikki muut hönkäs ilmaa ulos suunnilleen saman verran. Tuskin tuolla on mittää ported vacuumeja, epäilisin. Mut jos ei toimi ni siellä on kaikki käytettävissä vielä, mitään ei lopullisesti tulpattu.

Eipä tuo tarvi enää niitä leppäjeepin kaikenmaaliman höpöhöpö-alipainesysteemejä ni vetelin kaikki tukkoon paitsi jarrutehostimelle, Megan MAPille ja PCV:lle jätin paikat. EGR:n pötikät nakkelin pois, peitelevyki oli jo valmiiks alla, ja ne EGR:n alipaineet tukkoon. Saastelaitteita oli käytössä näköjään vaa katit siinä Oravassa ollessaan..

No problemo enää sen puolesta, loppujen lopuksi ihan sairaan yksinkertanen ku ei mee ku 3 alipaineletkua ja 4 tukossa.


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests