pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Posted: Mon Jan 04, 2021 11:18 am
Heti alkuun varoitus että tämä projekti etenee satavarmasti hitaasti ja harvoin
Eli tämmönen satalankku tuli hommailtua ford sierran tilalle alkuvuodesta 2014.
Joku hullu oli tämän uittanut saksasta 2008 ja päätyi laatikkovikaisena mulle.
Eka suomen pään omistaja on ollut vanhempi "papparainen" ja siltä sitten siirtynyt hänen pojan pojalle ensiautoksi.
Varusteitakin tähän 260e yksilöön oli ruksittu oikein kaksin käsin. Listalta löytyy ASD-lukkoperä ja sähköllä toimiva kattoluukku
Alkuperäinen 2.6litranen kone ja 722.4 automaattitoosa oli hajotettu epämääräisten turbokokeilujen aikana ja tilalle oli viskattu sitten 3litranen kattila ja vastaava laatikko.
Vakoilla 3litrasella oli menty hetki ja sitten olikin se laatikko leiponut uudestaan...
Eipä siinä muuta, kärry perään ja hakemaan mersu kotiin. Ekana metsästin tuohon "uuden" toosan joka on 3litrasen koneen perästä oleva 722.3.
Laatikon vaihdon jäljeen hain leiman paperiin ja ajelin onnellisena sivuluisua koko loppu talven.
Kesällä tuli vaihdatettua tuulilasi uuteen kun leimalla tuli siitä pientä sanomista ja merkintä otteeseen.
Pitkään (lue: vuosi-kaksi) meni tapellessa k-jetin suihkutuslaitteiston kanssa, kunnes tallille mennessä sinkosi kivi turbiinikoppaan ja hajotti koneen ykk-anturin ja startin ja kone meni jumiin.
Eipä siinä, luulin että kellari kilahti kiinni niin hain "uuden" kolmelitrasen mosan tontille ja vaihtelin sen paikoilleen.
Siinä sitten selvisi että startin pääty olikin räjähtänyt samalla kun kivi seikkaili vetolevyn ja startin välissä niin siksi konekkin oli jumissa
Taas ajeltiin onnellisena kesät ja talvet kunnes iski vimma paranteluun. Pitkän tähtäimen tarkoitus on että ois solmu putkessa ja ruuttana jotain ihan muuta kun boschin k-jetti.
Pakosarja otettiin ekana työn alle, kun aihio tuli jo auton mukana. Pelastin tästä hitsaustaidonnäytteestä pelkästään laipat, muu oli roskis kamaa...
Satsi oli valmis jo 2015 tai 2016, ei jaksa enää ees muistaa
"tähän tulee kuvaa pakosarjasta..."
Rakenteluaika oli kortilla ja muutenkin isot "remontit" oli tämän kulkineen osalta pois suljettu johtuen yksinkertaisesti siitä että tämä palveli kesällä kakkosharrasteautona/kakkoskäyttöautona ja talvet tietenkin ykkösautona
Autohan on kohtuu ruosteeton ikäisekseen, ja ekat mätäpaikat jouduin tekemään vasta 2020 keväällä. Nämäkin on aika vakio paikat, etuhelman "hiekkahylly" kun täyttyy pikkuhiljaa moskasta ja mädättää pohjaan reiän. Tätä on hankala pestäkkään kun sisälokari peittää koko paikan.
Taas heltisi katsurilta leima vuodeksi
Eli tämmönen satalankku tuli hommailtua ford sierran tilalle alkuvuodesta 2014.
Joku hullu oli tämän uittanut saksasta 2008 ja päätyi laatikkovikaisena mulle.
Eka suomen pään omistaja on ollut vanhempi "papparainen" ja siltä sitten siirtynyt hänen pojan pojalle ensiautoksi.
Varusteitakin tähän 260e yksilöön oli ruksittu oikein kaksin käsin. Listalta löytyy ASD-lukkoperä ja sähköllä toimiva kattoluukku
Alkuperäinen 2.6litranen kone ja 722.4 automaattitoosa oli hajotettu epämääräisten turbokokeilujen aikana ja tilalle oli viskattu sitten 3litranen kattila ja vastaava laatikko.
Vakoilla 3litrasella oli menty hetki ja sitten olikin se laatikko leiponut uudestaan...
Eipä siinä muuta, kärry perään ja hakemaan mersu kotiin. Ekana metsästin tuohon "uuden" toosan joka on 3litrasen koneen perästä oleva 722.3.
Laatikon vaihdon jäljeen hain leiman paperiin ja ajelin onnellisena sivuluisua koko loppu talven.
Kesällä tuli vaihdatettua tuulilasi uuteen kun leimalla tuli siitä pientä sanomista ja merkintä otteeseen.
Pitkään (lue: vuosi-kaksi) meni tapellessa k-jetin suihkutuslaitteiston kanssa, kunnes tallille mennessä sinkosi kivi turbiinikoppaan ja hajotti koneen ykk-anturin ja startin ja kone meni jumiin.
Eipä siinä, luulin että kellari kilahti kiinni niin hain "uuden" kolmelitrasen mosan tontille ja vaihtelin sen paikoilleen.
Siinä sitten selvisi että startin pääty olikin räjähtänyt samalla kun kivi seikkaili vetolevyn ja startin välissä niin siksi konekkin oli jumissa
Taas ajeltiin onnellisena kesät ja talvet kunnes iski vimma paranteluun. Pitkän tähtäimen tarkoitus on että ois solmu putkessa ja ruuttana jotain ihan muuta kun boschin k-jetti.
Pakosarja otettiin ekana työn alle, kun aihio tuli jo auton mukana. Pelastin tästä hitsaustaidonnäytteestä pelkästään laipat, muu oli roskis kamaa...
Satsi oli valmis jo 2015 tai 2016, ei jaksa enää ees muistaa
"tähän tulee kuvaa pakosarjasta..."
Rakenteluaika oli kortilla ja muutenkin isot "remontit" oli tämän kulkineen osalta pois suljettu johtuen yksinkertaisesti siitä että tämä palveli kesällä kakkosharrasteautona/kakkoskäyttöautona ja talvet tietenkin ykkösautona
Autohan on kohtuu ruosteeton ikäisekseen, ja ekat mätäpaikat jouduin tekemään vasta 2020 keväällä. Nämäkin on aika vakio paikat, etuhelman "hiekkahylly" kun täyttyy pikkuhiljaa moskasta ja mädättää pohjaan reiän. Tätä on hankala pestäkkään kun sisälokari peittää koko paikan.
Taas heltisi katsurilta leima vuodeksi