Käyttis: Jeep Compass 2007
Posted: Thu Nov 07, 2019 12:35 am
Tylsä kakkosauto/käyttis projekti. Ei oikein sovi OD:lle eikä FJDC:lle niin olkoon täällä. Haluan lähinnä huoltohistorian talteen nettiin.
Piti saada talvikaudeksi toinen käyttöauto hakuehdoilla: halpa, ei ranskalainen, kaksi koiraa mahtuu takakonttiin, diesel, vetokoukku. Ahkeran nettiauton selaamisen tuloksena farkut oli hinnat alkaen luokassa ihan jäätäviä ruosteisia paskoja. Boksin ulkopuolelta löytyi Jeeppi arpamoottorilla.
Jeep Compass 2.0 CRD Limited 2007. Jeepinpentu, ei mikään oikea maasturi vaan SUV. Neliveto sentään. Oikein kiva ajolleen.
Kilsoja ostettaessa noin 223500. Ihmeen siisti sisältä ja ulkoa. Ulkopuolella etupuskurin vasemmassa kulmassa pieni jälki ja konepellin reunassa perus kiveniskemää, kuskin penkin reunassa isompi osuma, mutta muuten oikein nätiksi meikattu. Takapään apurunko näyttää siltä että se on vaihdettu pari vuotta sitten.
Huoltokirja on melko harvaan täytetty. Jakohina vaihdettu 90t kohdalla, vaihtoväli 120t, eli nyt ollaan melkein 15t yli vaihtorajan... Uusi jakopää laitetaan myyjän piikkiin ensi viikolla. Turbo viheltää pintakaasulla ihan liikaa, olen henkisesti varautunut pistämään siihen touhutonnin heti kun ääni tuosta pahenee. Vihellyksestä huolimatta vetoja löytyy suunnilleen siihen malliin mitä tästä koneesta pitääkin. Täähän on "luotettavuudestaan tunnettu" volkkarin pumppusuutinmoottori...
Tunnettuja vikoja:
Turbo ääntää. Toivottavasti ei pasko mitään muuta mennessään jos hajoaa lopullisesti yhtäkkiä.
Vakionopeudensäädin ei toimi. Mittaristoon syttyy viiksestä "cruise" teksti, mutta muuta ei tapahdu. Täytyy tutkia puuttuuko tietokoneelta nopeustieto, onko cruisen viiksessä jotain häikkää, vai mitäkummaa.
Etutolppien haitarikumit on morjens. Viime katsatuksessa näytti olleen korjauskehotus kuskin puolen iskarin vuotamisesta. Saattaapi olla että ei ole korjattu, vaan että meikä vaihtaa ensi keväänä. Tuulilasi sensijaan on uusittu katsurin käskystä tänä vuonna.
Alkuperäinen radio kuulostaa bassovoittoiselta paskalta.
Piti saada talvikaudeksi toinen käyttöauto hakuehdoilla: halpa, ei ranskalainen, kaksi koiraa mahtuu takakonttiin, diesel, vetokoukku. Ahkeran nettiauton selaamisen tuloksena farkut oli hinnat alkaen luokassa ihan jäätäviä ruosteisia paskoja. Boksin ulkopuolelta löytyi Jeeppi arpamoottorilla.
Jeep Compass 2.0 CRD Limited 2007. Jeepinpentu, ei mikään oikea maasturi vaan SUV. Neliveto sentään. Oikein kiva ajolleen.
Kilsoja ostettaessa noin 223500. Ihmeen siisti sisältä ja ulkoa. Ulkopuolella etupuskurin vasemmassa kulmassa pieni jälki ja konepellin reunassa perus kiveniskemää, kuskin penkin reunassa isompi osuma, mutta muuten oikein nätiksi meikattu. Takapään apurunko näyttää siltä että se on vaihdettu pari vuotta sitten.
Huoltokirja on melko harvaan täytetty. Jakohina vaihdettu 90t kohdalla, vaihtoväli 120t, eli nyt ollaan melkein 15t yli vaihtorajan... Uusi jakopää laitetaan myyjän piikkiin ensi viikolla. Turbo viheltää pintakaasulla ihan liikaa, olen henkisesti varautunut pistämään siihen touhutonnin heti kun ääni tuosta pahenee. Vihellyksestä huolimatta vetoja löytyy suunnilleen siihen malliin mitä tästä koneesta pitääkin. Täähän on "luotettavuudestaan tunnettu" volkkarin pumppusuutinmoottori...
Tunnettuja vikoja:
Turbo ääntää. Toivottavasti ei pasko mitään muuta mennessään jos hajoaa lopullisesti yhtäkkiä.
Vakionopeudensäädin ei toimi. Mittaristoon syttyy viiksestä "cruise" teksti, mutta muuta ei tapahdu. Täytyy tutkia puuttuuko tietokoneelta nopeustieto, onko cruisen viiksessä jotain häikkää, vai mitäkummaa.
Etutolppien haitarikumit on morjens. Viime katsatuksessa näytti olleen korjauskehotus kuskin puolen iskarin vuotamisesta. Saattaapi olla että ei ole korjattu, vaan että meikä vaihtaa ensi keväänä. Tuulilasi sensijaan on uusittu katsurin käskystä tänä vuonna.
Alkuperäinen radio kuulostaa bassovoittoiselta paskalta.