Page 1 of 2

Bel Air '63

Posted: Thu Oct 04, 2018 8:11 pm
by GeneralO
Tämmönen tuli hommattua perjantaina. 283 + pg, tullut jenkkilästä Suomeen huhtikuussa.

Image

Image

Image

Image

Koriltaan ei mielestäni paha, lattia hitsattu asiallisesti edellisen omistajan toimesta. Takakontissa akselin kohotuksen kohdalla on molemmilla puolilla reiät ja kuskin etulokarin helmassa hitsattavaa. Vähän on lommoja ja naarmuja, mutta eipä haittaa :D Alustana melkoisesti rälläköidyt jouset, arvelin laitella ilmajouset talven aikana. Tekniikka tuntus olevan ihan ok, vuotaa vähän öljyä ja muuta semmosta pientä, käynniltään siistin kuuloinen. Viikonloppuna arvelin säätää venttiilit ja tehdä ohivuotomittauksen. Pakoputket pitää tehdä uudet.

Takalasista repäsin enimmät tarrat pois, laitoin SF kyltin kiinni ja tilasin uudet mustapohjaiset kilvet (ei saa suoraan 5-merkkisiä mustapohjaisia kilpiä, vaan välissä pitää olla samalla tunnuksella olevat valkopohjaiset :roll: )
Image

Ulkokuori pysynee aikalailla tuollaisena, jotkut vanteet ja renkaat vois hommata kun nuo on aika pienet. Jonkunlaista konettakin vois rakennella, mutta alkuun olisi tarkoitus ajella tuolla tekniikalla öljyvuodot yms. korjattuna. Öljynpainemittari pitäs hommata (missähän kohtaa lohkoa ois anturille sopiva paikka?)

Re: Bel Air '63

Posted: Fri Oct 05, 2018 8:37 am
by Camino79
No perskeles! Täähän on varsin asiallisessa kuosissa ainakin lauluressuja ajatellen :lol:

Re: Bel Air '63

Posted: Fri Oct 05, 2018 4:34 pm
by Herje
Onnea uudelle hankinnalle. 8-)

Re: Bel Air '63

Posted: Sat Oct 06, 2018 8:47 am
by Pikku-Kalle
Tää on yks semmonen mikä pitäs joskus olla. :mrgreen:

Re: Bel Air '63

Posted: Sun Oct 07, 2018 12:37 am
by kaarlo kadett
Ilmajouset tai normaalikorkuiset rautajouset ihan hyvä ratkaisu, näyttää niin matalalta et kolisee koko ajan kiinni johonki. Takalasin liioista tarroista luopuminen kans hyvä, näkeepähän kuski ympärilleen. Muuten näyttää aika valmiilta cruisailuun.

Re: Bel Air '63

Posted: Sun Oct 07, 2018 9:22 pm
by sbc350
Upeeta, hieno laite! 8-)

Re: Bel Air '63

Posted: Mon Nov 05, 2018 5:29 pm
by GeneralO
Nonniin, vähän rupes tapahtumaan. Mittailin ohivuotoja ja ajelin öljynpainemittarin kanssa, sen verran surulliselta näytti että piti ruveta hommiin...

Kone ylös:
Image

Pukkiin:
Image

Tyhjää:
Image

Purkua. Pikkusen on tuota öljypaskaa :lol:
Image
Image

Purkuapurkua:
Image
Image

Vähän sikamössöllä kokeillut joku tiivistellä:
Image

Dampperia irti lainatyökalulla, aika kätevä. Ja ei sitten kuitenkaan ollut tiukasti kiinni :o melko jännä kun ei dampperilla mitään pulttikiinnitystä, pelkästään kiila? Mutta tämmösiä ne kuulemma tämän ikäisissä pikkulohkoissa on, kaipa se sitten kestää ilmankin pulttia.
Image

Ihan pikkusen paskat nokkalaakerit :lol:
Image

Lohko viety tänään koneistamolle. Riittää 030 ylikokoon porautus.

Tähän koneremppaan suunnitteltua:
-Rokkiauton rebuild kitti: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 13&jsn=495
-Comp cams XE256H nokka, nostajat, jakopääsetti ja venttiilinjouset: https://www.ebay.com/itm/COMP-CAMS-K12- ... rk:34:pf:0
-joku Edelbrock 500-600cfm kaasari + imusarja
-Kuulemma jotkut power pack kannet vois olla ok?
-Joku hei-jakaja tässä jo onkin ja pukinsarvipakosarjat, niiden osalta pärjännee.

Semmosta vähän alkuperäistä vääntävämpää sunnuntaiajelumoottoria arvelin väsäillä, ei mitään tehohirmua.

Re: Bel Air '63

Posted: Wed Nov 07, 2018 3:07 pm
by Pikku-Kalle
Se dampperi. Ni kyl se pysyy joskus, joskus ei. On ollu '68 avo Impalaa missä 327:ssa se huilaa eestaas tyhjiksellä :lol: Ei kyllä itellä nii hienoja vehkeitä. :lol:

Re: Bel Air '63

Posted: Sun Nov 18, 2018 6:17 pm
by GeneralO
Pikku-Kalle wrote:Se dampperi. Ni kyl se pysyy joskus, joskus ei. On ollu '68 avo Impalaa missä 327:ssa se huilaa eestaas tyhjiksellä :lol: Ei kyllä itellä nii hienoja vehkeitä. :lol:


Laturin hihnaa kireämmälle vaan :lol:

Osat tuli rokkiautosta ja kiikutin ne koneistamolle. Napsutteleevat uudet nokkalaakerit lohkoon ja hiovat männänrenkaiden katkosvälykset kohdalleen, alakerran liikkuvat lähtee tasapainotukseen.

Kannet pesin ja laitoin osiin, kannet on power packit numerolla 3795896, imuventtiilit 1,72" ja pako 1,5". Sen verran on venttiilit uponneet kanteen ja ohjurit väljät, että imuvenoiksi tulee varmaankin 1.84" ylikokovarsilla ja pakosiksi haaveilin 1.6", mutta en löytänyt niitä ylikokovarsilla. Pitää nyt ensin maksaa nuo alakerran työstelyt ennenkuin paneutuu kansiin sen ihmeemmin, perkele kaikkeen rahat riitä kerralla :mrgreen:

Jos tässä innostus niin vois takakonttia käydä hitsaamaan akselinylityksen kohdilta. Saa nähdä pitääkö irrotella akseli ja tankki pois operaation ajaksi :?

Re: Bel Air '63

Posted: Sun Nov 18, 2018 11:42 pm
by GeneralO
Voe rähmä, saapi jonkun verran Kempin kanssa hengailla... Kylläpä ois helppo jos jaksas irrotella korin rungolta, mutta kun ei välttämättä viitsisi. Lapasesta lähtee jos siihen hommaan rupeaa.

Image
Image
Image
Image

Molemmin puolin korin kiinnityskorvakko mädäntynyt pois, vähän yritin jo googlailla että minkälaista korvakkoa siellä pitäisi olla.

Ei ollut turha ostos noin reilu vuos takaperin, toki ensitöinä kärri piti hitsailla :D
Image
Image