'70 Volvo 142 "kalsari"
Posted: Mon Feb 15, 2016 10:06 pm
No helevetti tehäämpä toinenki esittely tässä yön kähmässä.
Eli isäukko osti jokuvuos sitte kaveriltaan tämmösen 142 volvon. Piti olla kohtuu hyvin säilyny(meikäläisen mittapuulla) mutta osottautu aika helvetin lahoksi paskaksi. No plussaa ja boonusta oli se että auto oli ajokuntonen kun löi akun paikoilleen ja bensaa tankkiin
helmat, lattiat kaikki perus paikat mitä vaan näissä on ni on paskana.
Isä kerkesi vähän alotella tätä eli teki ne perinteiset että rälläköi jokapaikan melkein auki ja kanttuutti helmapellit jne. valmiiksi ja arveli että lattian paikkuulla tästä selviää. Homma ei ollu ihan niin helppo kun ulkohelma, sisähelma jne. takarunkopalkki oli ihan sohjoa. Isällä loppu vähän se mielenkiinto siinä pohjolantallissa touhutessa tähän ja ite oon haaveillu jo pidemmän aikaa jostai mielenkiintosesta eurooppalaisesta/japanialaisesta takatuupparista käyttiksenä, ni haalasin sitte omalle tontille tän. Näitä ku ei enää joka nurkalla kasva ja yhtä mädistä ja epämääräsistä saa pulittaa sen 500-1000e. Tämä on kuitenki orkkis, väriä lukuunttamatta (jonka takia tän nimi on kalsari-volvo koska alkuperäsenä tää on ollu vauvan sinappipaskan värinen mutta joskus ylimaalattu kalsarin väriseksi )
En hitokseen löytäny kuvia tästä. Kännykällä oon räpsiny ja laitellu whatsappiin jne mutta sinne ne o hävinny. Muutama otos löyty facen kansiosta ja saa nyt enshätään välttää teille. Oon siis leikannu, liimannu ja tehny tätä aina sillon ku jaksaa ja ei oo itsemurha mielessä tosin tätä kun parsii ni se haulikon piippu kitalaessa välillä on tuntunu paremmalta ratkasulta mutta koetetaan nyt ees yks volvo saada tienpäälle ennen hätäsiä päätöksiä
Hakureissu. Kaverin chevyllä hinailtiin (mun entinen btw. ) Tästä tarkkasilmäinen jo näkee millane pommi tuo kalsari oikeen on
kuskinpuolen lattia melko kokonaisuudessaan leikelty auki ja hitsattu sisähelma jotta tuota peltiä johonkin edes saa kiinni. Nyttemmin on jo paikkaantunut mm. tuosta kuskin jalkojen alta 1 poikittainen tukipalkki ja vähän peltiä jalkatilaan. Huomatkaa miten hienosti tein ton pokkauksen tolle johtonipulle joka kulkee auton lattian ALTA! en muistanut nostaa tota nippua ylös kun rupesin täppäilemään peltiä kiinni jäi sitten auton alle. Noh siinä taitaa kulkea kokonaiset 6 johtoa? jotka katkon ja liitän uusiksi
tässä vähän jo helpotti kun sai jotai näkyvää aikaan eli helmapelti heppailtu kiinni malliksi. Tällähetkellä on menossa takarungon korjaus kuskinpuolella. HUOM. en oo vielä ees alottanu pelkääjän puolta. Räpellellään tää kuskinpuoli harjotustyönä ja tehdään se jalankulkijoille näkyvä puoli sitten vikana(ja hätäseen turaamalla ratsupaikoilla)
Ukko hankki tämmösenkin varaosiksi. TÄmäkin vaati vain bensaa ja jakajan vaihdon että rupesi toimimaan. Ei jarruja, ei kardaanin tukilaakeria mutta kyllä me juhannuksena tällä poltettiin renkaat paskaksi pellolla kardaani oli tulla kajuuttaan ja paikat oli irrota hampaista. Samalla kertaa tuli todettua että vaikka kuinka "korvessa" asuu niin mökkiläiset huutaa mekkalasta...porukoiden mökki on 2km päässä minun talosta ja sieltä tuli terveisiä viestin kera että hirveä ölinä, mölinä ja päissään ajelu ja auton huudatus kuuluu liianki selvästi pilattiin niide juhannus siinä samaan rahaan. Toimiva b20 kone ja loota ja perä. peltiosathan tästä ei käy kun on jo uudempaa koppaa eli -74. HELVETIN LAHO!
pieni yleiskuva navetan katolta...murto-osa romuista kuvassa vain Bel airikin on siirtokunnossa jne. kori kiinni rungossa vielä yms. Mitsu L200 toimii halkojen kuljetusautona (ja hollolan vieraiden go-pro rälläysautona )
kaiken se ottaa ja kaiken se antaa. Kuvaa täydellisesti näitä paskasavottia ja sitä millä mielellä välillä mennään näiden kanssa
Eli isäukko osti jokuvuos sitte kaveriltaan tämmösen 142 volvon. Piti olla kohtuu hyvin säilyny(meikäläisen mittapuulla) mutta osottautu aika helvetin lahoksi paskaksi. No plussaa ja boonusta oli se että auto oli ajokuntonen kun löi akun paikoilleen ja bensaa tankkiin
helmat, lattiat kaikki perus paikat mitä vaan näissä on ni on paskana.
Isä kerkesi vähän alotella tätä eli teki ne perinteiset että rälläköi jokapaikan melkein auki ja kanttuutti helmapellit jne. valmiiksi ja arveli että lattian paikkuulla tästä selviää. Homma ei ollu ihan niin helppo kun ulkohelma, sisähelma jne. takarunkopalkki oli ihan sohjoa. Isällä loppu vähän se mielenkiinto siinä pohjolantallissa touhutessa tähän ja ite oon haaveillu jo pidemmän aikaa jostai mielenkiintosesta eurooppalaisesta/japanialaisesta takatuupparista käyttiksenä, ni haalasin sitte omalle tontille tän. Näitä ku ei enää joka nurkalla kasva ja yhtä mädistä ja epämääräsistä saa pulittaa sen 500-1000e. Tämä on kuitenki orkkis, väriä lukuunttamatta (jonka takia tän nimi on kalsari-volvo koska alkuperäsenä tää on ollu vauvan sinappipaskan värinen mutta joskus ylimaalattu kalsarin väriseksi )
En hitokseen löytäny kuvia tästä. Kännykällä oon räpsiny ja laitellu whatsappiin jne mutta sinne ne o hävinny. Muutama otos löyty facen kansiosta ja saa nyt enshätään välttää teille. Oon siis leikannu, liimannu ja tehny tätä aina sillon ku jaksaa ja ei oo itsemurha mielessä tosin tätä kun parsii ni se haulikon piippu kitalaessa välillä on tuntunu paremmalta ratkasulta mutta koetetaan nyt ees yks volvo saada tienpäälle ennen hätäsiä päätöksiä
Hakureissu. Kaverin chevyllä hinailtiin (mun entinen btw. ) Tästä tarkkasilmäinen jo näkee millane pommi tuo kalsari oikeen on
kuskinpuolen lattia melko kokonaisuudessaan leikelty auki ja hitsattu sisähelma jotta tuota peltiä johonkin edes saa kiinni. Nyttemmin on jo paikkaantunut mm. tuosta kuskin jalkojen alta 1 poikittainen tukipalkki ja vähän peltiä jalkatilaan. Huomatkaa miten hienosti tein ton pokkauksen tolle johtonipulle joka kulkee auton lattian ALTA! en muistanut nostaa tota nippua ylös kun rupesin täppäilemään peltiä kiinni jäi sitten auton alle. Noh siinä taitaa kulkea kokonaiset 6 johtoa? jotka katkon ja liitän uusiksi
tässä vähän jo helpotti kun sai jotai näkyvää aikaan eli helmapelti heppailtu kiinni malliksi. Tällähetkellä on menossa takarungon korjaus kuskinpuolella. HUOM. en oo vielä ees alottanu pelkääjän puolta. Räpellellään tää kuskinpuoli harjotustyönä ja tehdään se jalankulkijoille näkyvä puoli sitten vikana(ja hätäseen turaamalla ratsupaikoilla)
Ukko hankki tämmösenkin varaosiksi. TÄmäkin vaati vain bensaa ja jakajan vaihdon että rupesi toimimaan. Ei jarruja, ei kardaanin tukilaakeria mutta kyllä me juhannuksena tällä poltettiin renkaat paskaksi pellolla kardaani oli tulla kajuuttaan ja paikat oli irrota hampaista. Samalla kertaa tuli todettua että vaikka kuinka "korvessa" asuu niin mökkiläiset huutaa mekkalasta...porukoiden mökki on 2km päässä minun talosta ja sieltä tuli terveisiä viestin kera että hirveä ölinä, mölinä ja päissään ajelu ja auton huudatus kuuluu liianki selvästi pilattiin niide juhannus siinä samaan rahaan. Toimiva b20 kone ja loota ja perä. peltiosathan tästä ei käy kun on jo uudempaa koppaa eli -74. HELVETIN LAHO!
pieni yleiskuva navetan katolta...murto-osa romuista kuvassa vain Bel airikin on siirtokunnossa jne. kori kiinni rungossa vielä yms. Mitsu L200 toimii halkojen kuljetusautona (ja hollolan vieraiden go-pro rälläysautona )
kaiken se ottaa ja kaiken se antaa. Kuvaa täydellisesti näitä paskasavottia ja sitä millä mielellä välillä mennään näiden kanssa