Nönni! jos sitä taas aikaansaannoksista tarinois vähäsen...
Kova on ollut tarkoitus että pajottelisi tämän rytöläjän ovia, lokareita jne. pisteosia vähän valmiimmaksi tässä odotellessa mutta mielenkiinto ja inspiraatio ei oo iskeny ihan täysillä. Huolia ja murheita ihan riittävästi ilman näitä autoja
Lopussaan eilen 16.4 jumalan armosta päästiin Puli-Songen kanssa takasin Kuhmoon tän rungon kimppuun. Yhdeksältä aamulla lähdettiin ja yhdeksältä illalla oltiin minun luona aika väsyneinä ja kurkkua kuivi yllättävän paljon
Runkohan jäi viimeksi sille mallille että levyjarrupaketti jne saatiin "asennettua" eli purettua ja hitsattua mittoihinsa eturungon osalta. Rungon hitsauksiin jäi muutama vajaa sauma ja paikkoja tarvittiin. Samoin se rungon pois irronnut takapää piti patentoida takaisin kiinni.
Tämmöinen harso oli jäljellä takarungosta
Työt kuitenkin saatiin masennuksesta huolimatta aloteltua.
Tuomo toimi hitsarina ja ite toimin lähinnä apumiehenä. Pularilla enempi visioo näihin paikkakohtiin (muutaman yhtä hyvän rungon korjannut ja oikonut)
Siinä vähän palapeliä rungon etupäästä.
ja siinä lähes valmista työtä
lämpimässä hallissa jossa on tilaa ja tarvikkeet on ihan ilo touhuta verrattuna näihin omiin metsäremontteihin joita on joutunut vuosien saatossa tekemään
happi&assy yhdistelmällä sai hyvin purettua raidetangot ym. jarruhilppeet pois.
Pahimmat meisselillä läpimenevät kohdat auottiin vielä ja lyötiin uutta peltiä tilalle.
ja
Myös seuraava kuvapari aiheuttaa vieläkin puistatusta....
eli rungon takaosa...koeta tohon sitte helvetti leipoa mittoihinsa uutta peltiä
Onneksi Tuomon työkaveri oli kantannut muutaman harjoituspalan runkopalkin mittoihin joista ruettiin soveltamaan.
Oli ihan älytön homma mitata, säätää, korjata, mitata, noitua, itkeä, noitua, korjata, mitata, alottaa alusta, itkeä jne.
Onneksi mulla oli jostai netin syövereistä löytyneet x-runkoisen rungon "mitat" eli tuumat piti muutella millimetreiksi ja mittauspisteet koettaa löytää jostain. mukava tosiaan tarkkoja mittoja tehdä kun paperissa mitat oli tyyliin 126 7/64" eli 126 tuumaa ja seitemän kuudeskymmenesneljäs osaa....voi vittu.
ja kuvat ja mitat rungosta ei ollu silleen että siitä ois ihan kaikkee saanu, korin kiinnityspisteet ja niiden korkeudet ja leveydet. eli hommaa oli.
siinäpä on potilas työpöydällä.
ja siinä takarunkoa ja tukipalkkeja jne.
homman hilpeys kiteytyy ehkä tähän kuvaan (epätoivo ja itsemurha)
Ilta alkoi olla niin pitkällä että päätettiin tukea vaan toi takaosa kunnolla ja leivottiin alustavat pellinpalat kiinni jotta homma pysyy kasassa ja lopuksi hilpastiin hiekkapuhallus rungolle.
Muutamasta kohtaa puski hiekka läpi mutta tästä on hyvä jatkaa. Ei ruettu illanpäälle enää maalaamaan runkoa joten piti soittaa porukoille että raivaavat autotalliin hieman tilaa että saadaan runko lämpimään tilaan. Runko saatiin turvaan ja noin 5min päästä kun runko oli sisällä alkoi pihalla satamaan vettä
eli aika tarkalle meni