Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Posted: Fri Jul 10, 2015 6:35 pm
Nonniin. elikkäs tässä olis nyt sit pikaesittely tälle mun farkulle, elikkäs hommasin auton aikanaan tekniikanluovuttajaksi Caminolle ja sittemmin siitä tulikin "puoli" harrastekäyttis eli tällä ajoin sillon kun sain kortin ja mälläsinkin sen välissä (mondeosta takakelkka solmuun ja opelista takakylki uusiks ja itehän jouduin vaihtamaan loksun, keulapalan, puskurin ja umpion )
Elikkäs mähän oon ehtiny tekemään tähän jo koneen amiksen päättötyönä sillo joskus nakki ja pata (307 rullanokkanen olssin kone) ja askina tällä hetkellä Ilmavirran Mikan tekemä th-200R4 Alustaankin oon jo ehtiny kajoamaan aikas paljon eli ennen tätä korin rungolta nostoa ehdin jo vaihtamaan eteen ja taakse police-mallin jouset ja edessähän on uudet jarrut kaikenkaikkiaan ja samoin uudet iskarit Myös takajarruja on tullu rempattua mm. käsijarruvaijeria jne.
Maalasin tän kanssa pari kesää sitten ja äänieristin bitumilla koko sisustan ko. yhteydessä Myös kattotelineet sai lähteä joten hitsasin reiät umpeen jne.
Mutta nyt tänä kesänä tää lähti sit lapasesta kun se ehti seistä pari kesää kun huomasin että koppa on etupäästään runkoa vasten... perus mätävikaa puslien alla niinkun näissä yleensä aina...
Tässä muutama kuva siitä mitä tein tossa parin viikon kesälomalla V8-meetin tienoilla
Kohtuu valmiina jo
Puslien kohtien korjailua
Tässä mallia jenkkien tehtaan saumoista
Ja sit made by me
Sit aletaan olemaan kokolailla jo valmiina
Ja sinistä makkaraa bensalinjaksi ni ei oo liian tylsän näköstä
Että tähän meilläpäin käytetään kesälomat nyt siis koppa jo takas rungolla hyvien/vaihdettujen puslien kanssa
Mähän ostin siis sämpyläcapricen p-u puslasarjan että oisin uusinu kaikki mutta olivat erikokosia ja mallisia eikä siinä sarjassa tullu alapuolen puslia ollenkaan jne. sovitusongelmien takia ni jouduin sit käyttämään alkuperäsiä ja tietysti jouduin osan purkamaan siitä mun varaosapaskasta kera miljoonan ja taas miljoonan hyttysen +20 asteen kelissä Siitä oli nauru kaukana Tietysti jälestäpäin naurattaa mut sillon oisin voinu lyödä jos joku ois tullu viisastelemaan viereen
Että tämmöttii, vielä ois yhden vklopun rypistys jälellä kun pitää puskurien kiinnitysputket ym. vielä mallata ja lyhentää ni saa puskurit suoraan jne. ja asentaa tankki paikoilleen ym.
Toivon mukaan tää ois ens kuussa jo ajossa taas
Ja nyt sit kaikkien kaipaama ylläri! Jos joku haluaa vaihtaa tähän 50-60-luvun avolavan tai farkun ni saa ilmotella Tää toki siis on siinä vaiheessa leimattu ja toimiva taas
Elikkäs mähän oon ehtiny tekemään tähän jo koneen amiksen päättötyönä sillo joskus nakki ja pata (307 rullanokkanen olssin kone) ja askina tällä hetkellä Ilmavirran Mikan tekemä th-200R4 Alustaankin oon jo ehtiny kajoamaan aikas paljon eli ennen tätä korin rungolta nostoa ehdin jo vaihtamaan eteen ja taakse police-mallin jouset ja edessähän on uudet jarrut kaikenkaikkiaan ja samoin uudet iskarit Myös takajarruja on tullu rempattua mm. käsijarruvaijeria jne.
Maalasin tän kanssa pari kesää sitten ja äänieristin bitumilla koko sisustan ko. yhteydessä Myös kattotelineet sai lähteä joten hitsasin reiät umpeen jne.
Mutta nyt tänä kesänä tää lähti sit lapasesta kun se ehti seistä pari kesää kun huomasin että koppa on etupäästään runkoa vasten... perus mätävikaa puslien alla niinkun näissä yleensä aina...
Tässä muutama kuva siitä mitä tein tossa parin viikon kesälomalla V8-meetin tienoilla
Kohtuu valmiina jo
Puslien kohtien korjailua
Tässä mallia jenkkien tehtaan saumoista
Ja sit made by me
Sit aletaan olemaan kokolailla jo valmiina
Ja sinistä makkaraa bensalinjaksi ni ei oo liian tylsän näköstä
Että tähän meilläpäin käytetään kesälomat nyt siis koppa jo takas rungolla hyvien/vaihdettujen puslien kanssa
Mähän ostin siis sämpyläcapricen p-u puslasarjan että oisin uusinu kaikki mutta olivat erikokosia ja mallisia eikä siinä sarjassa tullu alapuolen puslia ollenkaan jne. sovitusongelmien takia ni jouduin sit käyttämään alkuperäsiä ja tietysti jouduin osan purkamaan siitä mun varaosapaskasta kera miljoonan ja taas miljoonan hyttysen +20 asteen kelissä Siitä oli nauru kaukana Tietysti jälestäpäin naurattaa mut sillon oisin voinu lyödä jos joku ois tullu viisastelemaan viereen
Että tämmöttii, vielä ois yhden vklopun rypistys jälellä kun pitää puskurien kiinnitysputket ym. vielä mallata ja lyhentää ni saa puskurit suoraan jne. ja asentaa tankki paikoilleen ym.
Toivon mukaan tää ois ens kuussa jo ajossa taas
Ja nyt sit kaikkien kaipaama ylläri! Jos joku haluaa vaihtaa tähän 50-60-luvun avolavan tai farkun ni saa ilmotella Tää toki siis on siinä vaiheessa leimattu ja toimiva taas