kaarlo kadetin lelut
Posted: Mon Mar 02, 2015 12:53 am
mulla on b kadett vm 71, bmw 316 vm 84 1,8 kaasarikoneella, cadillac coupe de ville 2d ht vm 61. yhteistä kaikille et seisonnassa ja leimat loppu. kadett on sbc:n entinen sininen kaarlo sanottiin myös euron kadetiks, jäi viime talvena seisoon kun kytkin kului loppuun, painelaakerin käyttövipu oli niin kulunut ettei pysynyt enää paikallaan ja levykin aika loppu, sbc:ltä löyty ehjät tilalle kun ei ainakaan motonetista saanu enää uusia ja samalla ostin kaikki ylimääräiset b kadetin osat mitä sbc ei enää tarvinnu. pikkuhiljaa kasaillu, kardaanin tukilaakeri vaan ei meinaa osua kohalleen ja lattia kaipaa hitsaamista, venakoppa uuden tiivisteen ja huohotinletkun ja jarrut ainakin säätämistä. lahoja lisävaloja irrottaessa huomasin et joku nero on varmistanu kiinipysymisen pultin lisäks hitsaamalla puskuriin kiinni , sain rälläköityä irti ilman jälkiä puskuriin.
bmw:stä hävis puristukset, vaihoin purkuautosta otetun koneen, (oon purkanu 2 lahoa osiks) siinä lämpöongelmia joten vaihoin kannentiivisteen ja tais päästä jakoketju pomppaan kun otti käsin pyörittäessä mäntä venttiiliin, laitoin ykkösen venttilit ja männän mielestäni oikeeseen kohtaan ja ketju paikalleen, ei tainnu osuakaan koska lähti käyntiin vasta kun jakajaa käänti vastapäivään niin paljon kun mahtu ennenkuin tuli tulipelti vastaan eikä silloin huvittanu rälläköidä peltiin lisää tilaa joten jäi pihalle oottaan vuoroonsa. alipainekello osoittaa ainakin 90 astetta eri suuntaan kuin ennen. sit kun jatkan ni teen peltiin sen huoltoaukon ja katon saako sytkän tarpeeks hyväks et voi ajaa ja läpäisee pakokaasutestin. lisäks on ainakin helmojen siistimistä, kontin luukun vaihto ruosteen takia ja jarruhommia. hanskalokeron lukko jäi jumiin joskus kun ois yöllä tarvinnu taskulamppua rengasrikon takia joten iskin siitä vasaralla ruuvarin läpi, lukkona on nyt reikäpelti ja peltiruuvi, tätä autoa ei hirveesti viitti sääliä.
cadillacissa ainakin seuraavat öljyvuodot: takapyörän stefa, jakopään stefa, ilmeisesti simpukka, v-laatikon välijäähdyttimen putken liitos (en tiiä oikeeta nimeä mut se on moottorin jäähdyttimen kyljessä). sähköjuttuja: mittarit ei toimi, penkki ei liiku, kuskin ikkuna tykkää mennä vaan alas, siinä todennäköisesti vaan kosketusvika katkaisijan pohjassa, mittarivalot ei toimi. muuta: etupuskurin ja maskin välistä irrotettava rallattava pelti ja samalla putsaan siitä pintaruosteet, takaikkunan alla muutama ruostepaikka, matkustajan ovessa joku paikattu, kukkiva kohta, todennäköisesti vanha lommo. saman oven ikkuna halki ja kiinnitetty hitsaamalla suoraan vivustoonsa , ikkunoiden ja luukkujen tiivisteitä uusin, rattiputken nivel vaihtoon, hanskalokeron lukko rikki.
tämmöset muistuu nyt mieleen ja hommia tehään vaan välillä vapaapäivinä kylmässä tallissa ilman rasvamonttua tai nosturia, ketjuvinssi sentäs on katossa. kuvia ei tuu koska ei oo digikameraa. netin käyttökin niin alkeellista et tänne rekisteröityminenkin vaati noin neljä yritystä ja pari puhelua sbc:lle. tykkään kaasariajan kardaaniautoista kun ei oo liikaa turhanpäiväisiä antureita vielä tungettu niihin eikä tää talvi on eka tarvii läppäriä huoltoon. tää talvi on eka ilman takatuupparia ja tylsää on, käyttiksenä nyt b vectra, halvalla saatu työkaverin hylkäämänä, ajan sen minkä kestää, isoja remppoja en siihen maksa.
bmw:stä hävis puristukset, vaihoin purkuautosta otetun koneen, (oon purkanu 2 lahoa osiks) siinä lämpöongelmia joten vaihoin kannentiivisteen ja tais päästä jakoketju pomppaan kun otti käsin pyörittäessä mäntä venttiiliin, laitoin ykkösen venttilit ja männän mielestäni oikeeseen kohtaan ja ketju paikalleen, ei tainnu osuakaan koska lähti käyntiin vasta kun jakajaa käänti vastapäivään niin paljon kun mahtu ennenkuin tuli tulipelti vastaan eikä silloin huvittanu rälläköidä peltiin lisää tilaa joten jäi pihalle oottaan vuoroonsa. alipainekello osoittaa ainakin 90 astetta eri suuntaan kuin ennen. sit kun jatkan ni teen peltiin sen huoltoaukon ja katon saako sytkän tarpeeks hyväks et voi ajaa ja läpäisee pakokaasutestin. lisäks on ainakin helmojen siistimistä, kontin luukun vaihto ruosteen takia ja jarruhommia. hanskalokeron lukko jäi jumiin joskus kun ois yöllä tarvinnu taskulamppua rengasrikon takia joten iskin siitä vasaralla ruuvarin läpi, lukkona on nyt reikäpelti ja peltiruuvi, tätä autoa ei hirveesti viitti sääliä.
cadillacissa ainakin seuraavat öljyvuodot: takapyörän stefa, jakopään stefa, ilmeisesti simpukka, v-laatikon välijäähdyttimen putken liitos (en tiiä oikeeta nimeä mut se on moottorin jäähdyttimen kyljessä). sähköjuttuja: mittarit ei toimi, penkki ei liiku, kuskin ikkuna tykkää mennä vaan alas, siinä todennäköisesti vaan kosketusvika katkaisijan pohjassa, mittarivalot ei toimi. muuta: etupuskurin ja maskin välistä irrotettava rallattava pelti ja samalla putsaan siitä pintaruosteet, takaikkunan alla muutama ruostepaikka, matkustajan ovessa joku paikattu, kukkiva kohta, todennäköisesti vanha lommo. saman oven ikkuna halki ja kiinnitetty hitsaamalla suoraan vivustoonsa , ikkunoiden ja luukkujen tiivisteitä uusin, rattiputken nivel vaihtoon, hanskalokeron lukko rikki.
tämmöset muistuu nyt mieleen ja hommia tehään vaan välillä vapaapäivinä kylmässä tallissa ilman rasvamonttua tai nosturia, ketjuvinssi sentäs on katossa. kuvia ei tuu koska ei oo digikameraa. netin käyttökin niin alkeellista et tänne rekisteröityminenkin vaati noin neljä yritystä ja pari puhelua sbc:lle. tykkään kaasariajan kardaaniautoista kun ei oo liikaa turhanpäiväisiä antureita vielä tungettu niihin eikä tää talvi on eka tarvii läppäriä huoltoon. tää talvi on eka ilman takatuupparia ja tylsää on, käyttiksenä nyt b vectra, halvalla saatu työkaverin hylkäämänä, ajan sen minkä kestää, isoja remppoja en siihen maksa.