Mercury Monterey -62

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

GeneralO
Posts: 115
Joined: Sat Jan 04, 2014 8:32 pm

Re: Mercury Monterey -62

Postby GeneralO » Mon May 08, 2017 3:17 pm

Puhaltelin ilmanputsarin kopan, oli alkuun suht kuppanen.
Image

Ei tullut otettua puhallettuna kuvaa. Puhallellessa harvemmin puhelin taskussa, ei oo varaa särkeä sitä kun kaikki rahat näköjään menee tähän rotteloon :oops:

Sitten ruiskasin maalit päälle, samalla maalautui öljykorkki. Hifistelijä olisi kitannut, mie en nyt jaksanut.
Image

Tuli syksyllä leimalla sanomista etujarruista, ja ihan aiheesta. Avasin eilen illalla rummut. Kuskin rummusta oli vähän lähtenyt rojut liikkeelle :D Tuon yhden jousen pitäisi pidellä kenkää kiinni jarrukilvessä, mutta on lukitussysteemi pettänyt ja jousi irronnut. Tuossapa se sitten oli alempana halaamassa toista jousta
Image

Näin ollen kenkä ei ole painautunut kunnolla rumpua vasten, joten on toiselta reunalta kuluneempi kuin toiselta. Eipä kengät hyvässä kunnossa olleet enää muutenkaan. niin pistin tilaten rokkiautosta uudet.

Apukuskin puolella oli sitten tuo vaijeri poikki
Image

Toisen jarrusylinterinkin aukasin, ruoste syönyt sen verran että ei toinna korjata. Laitoin samaan tilaukseen uudet sylkät molemmille puolille. Samalla tulee uudet kenkien asennussarjat ja säätökamat, vanhaa ei jää kuin jarrukilvet ja rummut (ne on onneks aika hyvässä kunnossa vielä).

Jos jollain olis myydä ehjä dampperi niin olisin kinnostunut. Ei oikein ebaysta löytynyt alle 300e, eikä oikein mistään muualtakaan? Ei kiinnostas maksaa miljuunia. Us-partsiinkin soitin, heillä ei ollut, eikä myöskään trade-partsilla.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: Mercury Monterey -62

Postby Schweinhund. » Mon May 08, 2017 4:07 pm

Saatko otettua mittoja?
Mulla on hyllyssä joku dampperi joka ei ainakaan sovi fe koneeseen eikä pikkulohkoon.
se saattaa olla siis y-lohkon...
Haista
Kaavittu.

GeneralO
Posts: 115
Joined: Sat Jan 04, 2014 8:32 pm

Re: Mercury Monterey -62

Postby GeneralO » Mon May 08, 2017 9:53 pm

Schweinhund. wrote:Saatko otettua mittoja?
Mulla on hyllyssä joku dampperi joka ei ainakaan sovi fe koneeseen eikä pikkulohkoon.
se saattaa olla siis y-lohkon...


Juu, kävin mittailemassa. Otin kuviakin, mutta ylläripylläri photobucketin uppaus ei taas toimi...

Halkaisija: 167mm
Korkeus (ilman sitä ulompaa, kahdella pultilla kiinni olevaa hihnapyörää): 123mm
Keskireiän halkaisija: 32,5mm
Halkaisija stefan kohdalta: 47,5mm
Kiilauran leveys: 6,5mm
"Stefapinnan" pituus: 38,5mm

Saattaa sisältää pieniä mittavirheitä, mutta ihan millitolkulla ei pitäs heittää :)

Image
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: Mercury Monterey -62

Postby Schweinhund. » Tue May 09, 2017 7:03 pm

En ole vielä löytänyt mihin olen sen laittanut.
Mietin vaan että mikä sun yksilössä on rikki?
meinaan toi mun ei varmasti ole 25 vuotta nuorempi eli kumi on jo kovaa.
Jos se vika on kumin mureneminen niin sen voi korjata itse.
Teet jigin missä saat rinkulat keskeisesti toisiinsa nähden, kaivat vanhat kumit pois, putsaat pinnat ja haet rengasliikkeestä arkin paistokumia.
Kumi leikataan sopivaksi nauhaksi ja koko paketti uuniin paistumaan pariksi tunniksi.
Näin korjasin 59 pontiacin vaimentimen kun uutta ei tuntunut mistään löytyvän.on se vielä pysynyt nipussa.
Minun mielestä siellä välissä kyllä pelaa ihan perus sikaflexkin.
Haista
Kaavittu.

GeneralO
Posts: 115
Joined: Sat Jan 04, 2014 8:32 pm

Re: Mercury Monterey -62

Postby GeneralO » Tue May 09, 2017 8:15 pm

Kumi on murentunut ja ulkokehä vähän läpättää sivusuunnassa.

https://www.youtube.com/watch?v=cClxS8X ... e=youtu.be

Sikakakkakikkaa kyllä mietiskelin omassa päässäni, mutta en uskaltanut sanoa sitä ääneen :D
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63

GeneralO
Posts: 115
Joined: Sat Jan 04, 2014 8:32 pm

Re: Mercury Monterey -62

Postby GeneralO » Thu May 11, 2017 11:05 pm

Nonniin, Schweinhundin ohjella paistelin tänään dampperia.

Ensin ohkasella laikalla pieni sipaisu kehiin merkiksi, että sattuu ajoitusmerkki samalle kohdalle. Sittenpä pyörylä osiin.
Image

Tuommosen jigin kyhäilin romuraudasta. Kakstoistanen kierretanko levystä läpi, jolla kiristelin sisäosan kiinni, ulkokehää pitelee nuo kulmarauta/pulttihässäkät. Ihan karvanverran alle 2,5mm oli saatava rakoa, että olisi keskellä, 2mm poranterä liikkui vapaasti raossa ja 2,5mm terä ei ihan mahtunut miltään kohdalta, uskoisin olevan tarpeeksi lähelle.
Image

Paistokumia kävin paikallisesta rengasliikkeestä. 1mm paksua, leikkasin soiron ja taittelin kaksinkerroin
Image

Sitten survoin kumin rakoseen, pienellä ruuvarilla ja peltilevyn palasella sai tilkittyä pohjaan asti. Kaatiksen vieressä on kätevä olla töissä, kävin ser-pisteeltä dyykkailemassa sopivan uunin :lol:
Image

Kaksi tuntia 125 asteessa
Image

Jätin jigiin jäähtymään yöksi, huomenna tarkastella lopputulosta tarkemmin.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Mercury Monterey -62

Postby Camino79 » Fri May 12, 2017 6:27 am

No nyt on tekemisen meininkiä! 8-)

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: Mercury Monterey -62

Postby Schweinhund. » Fri May 12, 2017 5:26 pm

Asiaa.
Hyvä siitä tulee.
Senverta pitää tarkentaa kun näitä moni saattaa lukea ja sama pikkujuttu on esim timohapposen kumijutuissa.
Sitä suojamuovista otettua raakakumia ei ole suositeltavaa käsitellä paljain sormin.
Siis ei sillä mitään käytännön merkitystä ole jos kädet on pesty mutta mä olen työksenikin tehny kumin paistoa ja sillon mulle tähdennettiin että sormista
jää sormenjälkiä eli rasvaa.Käytetään siis suojakäsineitä aina vulkanointihommissa.
Haista
Kaavittu.

GeneralO
Posts: 115
Joined: Sat Jan 04, 2014 8:32 pm

Re: Mercury Monterey -62

Postby GeneralO » Mon Jun 19, 2017 10:02 pm

Paljon on tapahtunut, kirjoittelu jäänyt vaan vähiin. Pata on kasassa, nostettu paikalleen ja perjantaina otin savut. Alkuun perus perssiillään oleva sytytys jne. jutut, ne kun sai kohdilleen niin nätisti lähti heti käymään. Kivasti onnistu kyllä, ei vuotoja missään ja ei ylimääräisiä ääniä. Saundit on kyllä mukavat 8-) Tässä motti paikallaan, vähän puuttuu osia ympäriltä vielä, ei oo edustavampaa tuoreempaa kuvaa vielä tullut otettua.
Image

Etujarrut laittelin kuntoon, ilmatessa meinas vaan käydä ..tuttamaan. Varmaan kymmenen kierrosta ilmasin, ei tullu kuplia vaan silti painu pohjin pohjaan. Tänään nyppäsin pääsylkyn irti, sieltä löyty yks vähän kehnompi tiiviste, vaihdoin sen päikseen toisen tiivisteen kanssa, ja jo rupes pitämään. Sylkyssä oli siis sisäinen vuoto. Pitää jossain vaiheessa vielä purkaa ja laittaa korjaussarja, mutta olkoon alkuun tämmösenään. Yhen pahasti rispaantuneen, mutta ei vielä ihan vuotavan ohjaustehostimen letkun vaihdoin tänään, siinäpä tuoreimmat.
Image

Huomenna klo. 8:40 katsastukseen :?
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63

GeneralO
Posts: 115
Joined: Sat Jan 04, 2014 8:32 pm

Re: Mercury Monterey -62

Postby GeneralO » Tue Jun 20, 2017 8:40 pm

Leima tuli, jee 8-) Vähän kyllä ajellessa säikäytti, kun kiihdyttäessä kuului melkoinen kalkatus. Onneks lohkosta yhden öljykanavan proppu otti vaan hipaisten kiinni vetopyörään, siitä kun nitkutteli rautasahan terällä kantaa matalammaksi niin loppui ääntelyt.

Mikähän lie tuossa laatikossa, kun kakkoselle vaihtaessa vaihtaa vähän "kuminauhamaisesti", saa välillä kaasulla houkutella kakkosen päälle? Ongelma pysynyt samana koko minun omistuksen aikana, ei oo helpottunut eikä pahentunut. Lisäksi loota rahisee D:llä ja R:llä paikallaan ollessa ja hiljaa ajaessa, kuulostaa vähän semmosen kuivan ja paskan laakerin ääneltä, tuntus loppuvan kun vauhtia on tarpeeksi. Vapaalla ei pidä mitään ääntä.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests