S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Dec 27, 2013 5:01 pm

Etujarrut olis fiksattu, levyt vaihdoin ja uudet palat on paikallaan

Image

Takasiipi on neljällä kartioruuvilla kiinni ja ne oli väljistyny ja jumahtanu.. siispä siipi pääs
kolisemaan. Porasin kannat pois kun olivat ihan soosina, papukaijoilla kiersin pätkät pois ja laitoin uusilla pulteil kii.

Image

Pari päivää on lämppäri puhaltanu apukuskin mattoa kuivaks kun oikeen ui vedestä. Syykin vuotoon löyty,
parista sivupaneelin pultinreijästä tulee ainakin vettä sisälle:

Image

Samalla irrotin ecun niin näki sen numeron, saa syöttää oikeen ecun tohon winaldl ohjelmaan..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Dec 30, 2013 8:38 pm

Letkulämppäri ei natsannu siinä kohden mihin viimeks asensin niin tein modauksen, tollanen alavesiputki tuli tehtyä, nyt lämpö nousee suoraan moottoriin
ja tuntus olevan aika pirun tehokaskin.

Image


Apukuskin penkissä on tuplakiskot, toiset vapautuu kun selkänojan taittaa jolloin penkki menee eteenpäin
ja takapenkille on helpompi kiivetä. Vaijeri mikä ton homman mahdollistaa oli menny poikki ja takapenkille
oli tosi vaikee kiivetä.

Image

Vanhasta vaijerista kaivoin päät irti ja mulla oli roskiksesta joskus pelastettuja käyttämättömiä lavuaarin pohjaventtiilin
vaijereita mihin ymppäsin noi oikeet päät ja katkoin sopivaks. Nyt liukuu komeesti penkki eteen kun selkänojan taittaa 8-)

Image

Vähän ankeet noi musavehkeet on vieläkin niin päätin pulttaa tollasen pitkään tallissa pyörineen herzin pikkusupparin
tunkin entiseen koteloon, sinne mahtuu tekemään mdf levystä kotelon tuon muovin taakse. Tulee toi elementti siis
vielä ton muovin sisäpuolelle ja jonku kustomi ritilän vois siihen suhautella.

Image

Vahvarille en löytäny mitään muuta paikkaa kun takapenkin vieressä, takakajarin alla. Tohon ei pääse
edes jalalla potkasemaan eikä penkkiä kaadettaessakaan siihen osu mikään.. toki jos löytys joku snadimpi
vahvari niin se vois mahtua takapenkin alle jemmaan. Pitäskö tohon nyt sit viel joku peitekoppero rakennella?

Image

Posti kanto keskuslukituksen ja tollasen viivereleen, jos laittais sisävalot sammumaan viivellä, meneepäs hifistelyksi :mrgreen:

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Pikku-Kalle » Tue Dec 31, 2013 5:38 am

Eiku pistät vaa sisävalot viiveellä. Ei kai se vielä hipistelyks mee. 8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Jan 02, 2014 6:37 pm

Hifistelyt jäi nyt tekemättä mut sain riipastua TBI läppärungon irti ja muutin bensanpaineensäätimen säädettäväks malliks.

Pienet on nää 2.8 litrasen reijät:
Image

Aika kökkönen murikka:
Image

Image

Image

Porasin lukitun säätöruuvin auki:
Image

Kierrehän oli joku hieno malli niin vedin tapilla m6 kierteen tohon liikkuvaan säätöpalikkaan:
Image

Image

Image

Image

Säätöruuvi pilkistää nyt bensan tulo- ja paluulinjan välistä:
Image

Tankkasin eilen 50 litraa e85:sta ja 18 litraa 95e10 ja oli kyllä kotimatka aika surkeeta, ei
meinannu jaksaa kulkea mihkään ja kylmänä ei käynyt joutokäyntiä. Vedin ton säädön nyt
tappiin niin johan löyty voimaa taas.
Vieläkin pientä puutumista esiintyy tietyllä kaasun asennolla mutta ihan ajettava siitä tuli,
kylmänäkin käy hyvää joutokäyntiä. Seuraava steppi on hommata 4.3 litrasen läppärunko
kun siinä on isommat suuttimet. Sit voi varmasti ajaa jo puhtaasti e85:llä.

Casull lähetteli mulle uuden käytetyn peruutusvalon kytkimen ja ruuvasin sen äsken kiinni, nyt pelaa
komeesta pakkivalot!

User avatar
Jari H
Posts: 58
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Jari H » Thu Jan 02, 2014 10:43 pm

sbc350 wrote: Seuraava steppi on hommata 4.3 litrasen läppärunko
kun siinä on isommat suuttimet.

Monta läppärunkoa tarviit?
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Jan 02, 2014 10:46 pm

Jahas :mrgreen:
Kyllä mä yhdellä ehjällä pärjäisin.. 8-)

GreenThing
Posts: 63
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Kärkölä, Finland

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby GreenThing » Fri Jan 03, 2014 7:30 am

Kannattaa varmistaa että pumpussa piisaa painetuotto.

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Pikku-Kalle » Fri Jan 03, 2014 8:15 am

GreenThing wrote:Kannattaa varmistaa että pumpussa piisaa painetuotto.


Jos liene erilaiset noissa 2.8 ja 4.3 ni meniskö tommosen 4.3:sen pumppu suoraa tonne 2.8:n tilalle? :mrgreen: Just saying jos et hokaa mut ekanahan SBC ois tietty tarkistanu k.o. pumppujen sopivuuden toistesa tilalle. :roll:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Jan 03, 2014 10:08 am

Greenillä on ihan pointtia, toi vakio pumppu ei riitä kovin korkealla paineellekkaan. Pitäs varmaan ostaa muutenkin tollanen e85:lle luokiteltu pumppu jossain vaiheessa.

User avatar
Jari H
Posts: 58
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Jari H » Fri Jan 03, 2014 6:38 pm

Jari H wrote:
sbc350 wrote: Seuraava steppi on hommata 4.3 litrasen läppärunko
kun siinä on isommat suuttimet.

Monta läppärunkoa tarviit?


Eipä niitä sitten tähänhätään löytynyt kuin yksi, lopuilla varmaan heitetty vesilintua.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests