Ei oo, ei oo nyt aikaa tai paukkuja alkaa vääntää kilpiin tätä. Ehkä joskus?
Sain hommattua halvalla aika vanhat, mut suht vähän ajetut 235 et street renkaat
vaan ei nuokaan renkaat kadulla kauhean hyvin pidä, tuossa vedossa 60ft 1.96s
Monster Kadett
Re: Monster Kadett
Piti ooppeli jo keväällä elvyttää ajoon, mutta eipä kerennyt. No päätin nyt syksyllä käydä vielä vähän ajelemassa. Kaivoin sen tuolta katosesta esiin. Lähti käyntiin ihan helposti, mutta kaasari oli kuin suihkulähde. Viaksi osoittautui carter bensapumpun jumittunut paineensäädin, anto 3 baaria kun mittasin linjasta Onneksi mulla oli samanlainen toinen carteri minkä pulttasin paikalleen ja se kyllä pelaa.
Pumpun purin mutta itse regulaattori osan jossain tuolla pumppuosan alla ja sen kuori on krympattu kiinni. Laitoin sen wd40 täyteen ja liikoomaan, pitää tsekata jos se jossai välissä lähtis toimimaan.
Oli jo kertynyt parin vuoden seisonnasta sammalta päälle, homepesulla lähti aika helposti pois
Kivempi tätäkin laitella kun saa nosturille. Viimeksi kun ajelin niin tuli laitettua ne sähköiset cut outit, että saa tarvittaessa avattua putket kyljistä. Oli vaan tää apparin puoli jumissa. Purin sen läpän irti ja putsailin, ilmeisesti toi kohta on vähän liian lämmin paikka noille läpille, kun oli se alumiinirunko kutistunut ja itse läppä ja akseli ei mahtunut enää liikkumaan kunnolla. No sain sen herkisteltyä toimimaan.
Takajarrujen paineensäätimen lainasin parin vuotta sitten blazeriin, niin ostin nyt nämä kaksi kun sai sopivasti. Ruuvattavan laitoin tähän lainatun tilalle ja ilmailin jarrut. Ei kyllä ollu mikään jumissa, 2v sitten ne jarrut entrasinkin.
Ajan hammas oli lohkassu kittauksia noista levitettyjen lokari kaarien saumoista, ja ruostettakin oli siellä täällä. Hioin ja vedin annitrollilla pahimmat pois. Ton kyljen kittasin ja vedin jollain harmaalla pohjamaalilla mitä tallista löyty. Ei kyllä ollut enää sama sävy kun vanha maali, mutta ei kait tuo menoa haittaa
111.5x27 hoosierit mahtuu hyvin pyörimään. Harmi kun en oo kerenny koittaa noiden pitoa yhtään.
Öljynvaihtojakin vähän suorittelin. Perän avasin ja näytti ihan hyvälle, vasta 2006 se volvon perä sinne laitettiin
Muutama kuva pihalta
Lahti Cruisingissa tuli käytyä, sää oli vähän kökkö mutta fiilis hyvä
Samoin vantaalla. Tosin se 200km reissu ei menny ihan mutkitta, mennessä hajosi tulpanjohto, toki mulla oli varajohto mukana. Sitten kotimatkalla pimeni tulppa. Ne tulpat olikin vaihtamatta ja aika vanhat jo. Olis ollu varatulppa mukana, mutta en jaksanu alkaa sitä vaihtamaan pimeessä kuumien pakosarjojen välistä. Se sytytti korkeimmilla kierroksilla niin ajelin vaan himaan lopun matkaa heikolla tulpalla.
Muutama shortti ajeluista:
https://youtube.com/shorts/Kv3zxcezSYE? ... qn5lXx-AGM
https://www.youtube.com/shorts/O2Vi-Hbtbd0
Jospa enskeväänä sitten pääsis kans jonkun lenkin ajamaan, kun nyt tuntus pelaavan. Paitsi cut outit jotka taisi sulaa tolla 200km roadtripillä ihan kokonaan. Pitäs keksiä jotain muuta varmaan noille putkille. Ehkä alipaineella sulki pysyvät cut outit? Niissä sais alipainemokkulan vähän kauemmaksi niin ei ehkä hajoaisi?
Pumpun purin mutta itse regulaattori osan jossain tuolla pumppuosan alla ja sen kuori on krympattu kiinni. Laitoin sen wd40 täyteen ja liikoomaan, pitää tsekata jos se jossai välissä lähtis toimimaan.
Oli jo kertynyt parin vuoden seisonnasta sammalta päälle, homepesulla lähti aika helposti pois
Kivempi tätäkin laitella kun saa nosturille. Viimeksi kun ajelin niin tuli laitettua ne sähköiset cut outit, että saa tarvittaessa avattua putket kyljistä. Oli vaan tää apparin puoli jumissa. Purin sen läpän irti ja putsailin, ilmeisesti toi kohta on vähän liian lämmin paikka noille läpille, kun oli se alumiinirunko kutistunut ja itse läppä ja akseli ei mahtunut enää liikkumaan kunnolla. No sain sen herkisteltyä toimimaan.
Takajarrujen paineensäätimen lainasin parin vuotta sitten blazeriin, niin ostin nyt nämä kaksi kun sai sopivasti. Ruuvattavan laitoin tähän lainatun tilalle ja ilmailin jarrut. Ei kyllä ollu mikään jumissa, 2v sitten ne jarrut entrasinkin.
Ajan hammas oli lohkassu kittauksia noista levitettyjen lokari kaarien saumoista, ja ruostettakin oli siellä täällä. Hioin ja vedin annitrollilla pahimmat pois. Ton kyljen kittasin ja vedin jollain harmaalla pohjamaalilla mitä tallista löyty. Ei kyllä ollut enää sama sävy kun vanha maali, mutta ei kait tuo menoa haittaa
111.5x27 hoosierit mahtuu hyvin pyörimään. Harmi kun en oo kerenny koittaa noiden pitoa yhtään.
Öljynvaihtojakin vähän suorittelin. Perän avasin ja näytti ihan hyvälle, vasta 2006 se volvon perä sinne laitettiin
Muutama kuva pihalta
Lahti Cruisingissa tuli käytyä, sää oli vähän kökkö mutta fiilis hyvä
Samoin vantaalla. Tosin se 200km reissu ei menny ihan mutkitta, mennessä hajosi tulpanjohto, toki mulla oli varajohto mukana. Sitten kotimatkalla pimeni tulppa. Ne tulpat olikin vaihtamatta ja aika vanhat jo. Olis ollu varatulppa mukana, mutta en jaksanu alkaa sitä vaihtamaan pimeessä kuumien pakosarjojen välistä. Se sytytti korkeimmilla kierroksilla niin ajelin vaan himaan lopun matkaa heikolla tulpalla.
Muutama shortti ajeluista:
https://youtube.com/shorts/Kv3zxcezSYE? ... qn5lXx-AGM
https://www.youtube.com/shorts/O2Vi-Hbtbd0
Jospa enskeväänä sitten pääsis kans jonkun lenkin ajamaan, kun nyt tuntus pelaavan. Paitsi cut outit jotka taisi sulaa tolla 200km roadtripillä ihan kokonaan. Pitäs keksiä jotain muuta varmaan noille putkille. Ehkä alipaineella sulki pysyvät cut outit? Niissä sais alipainemokkulan vähän kauemmaksi niin ei ehkä hajoaisi?
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: Monster Kadett
setrikin tiisseli, ei sula cutoutit
Kiva ettei tätäkään oo unohdettu kokonaan. Harmi kun en ehtiny jutulle vantaalla, en kyllä nähny koko kedauttia muuta ku filmin pätkistä
Toivottavasti ei moti katoo että nähdään ens keväänä/kesänäkin tätä enemmän liikenteessä.
Kiva ettei tätäkään oo unohdettu kokonaan. Harmi kun en ehtiny jutulle vantaalla, en kyllä nähny koko kedauttia muuta ku filmin pätkistä
Toivottavasti ei moti katoo että nähdään ens keväänä/kesänäkin tätä enemmän liikenteessä.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: Monster Kadett
Enemmän ajasta kiinni kuin motivaatiosta Tarkoitus olis ajella ensikesänäkin
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests