Piti ooppeli jo keväällä elvyttää ajoon, mutta eipä kerennyt. No päätin nyt syksyllä käydä vielä vähän ajelemassa. Kaivoin sen tuolta katosesta esiin. Lähti käyntiin ihan helposti, mutta kaasari oli kuin suihkulähde. Viaksi osoittautui carter bensapumpun jumittunut paineensäädin, anto 3 baaria kun mittasin linjasta

Onneksi mulla oli samanlainen toinen carteri minkä pulttasin paikalleen ja se kyllä pelaa.
Pumpun purin mutta itse regulaattori osan jossain tuolla pumppuosan alla ja sen kuori on krympattu kiinni. Laitoin sen wd40 täyteen ja liikoomaan, pitää tsekata jos se jossai välissä lähtis toimimaan.

Oli jo kertynyt parin vuoden seisonnasta sammalta päälle, homepesulla lähti aika helposti pois

Kivempi tätäkin laitella kun saa nosturille. Viimeksi kun ajelin niin tuli laitettua ne sähköiset cut outit, että saa tarvittaessa avattua putket kyljistä. Oli vaan tää apparin puoli jumissa. Purin sen läpän irti ja putsailin, ilmeisesti toi kohta on vähän liian lämmin paikka noille läpille, kun oli se alumiinirunko kutistunut ja itse läppä ja akseli ei mahtunut enää liikkumaan kunnolla. No sain sen herkisteltyä toimimaan.

Takajarrujen paineensäätimen lainasin parin vuotta sitten blazeriin, niin ostin nyt nämä kaksi kun sai sopivasti. Ruuvattavan laitoin tähän lainatun tilalle ja ilmailin jarrut. Ei kyllä ollu mikään jumissa, 2v sitten ne jarrut entrasinkin.

Ajan hammas oli lohkassu kittauksia noista levitettyjen lokari kaarien saumoista, ja ruostettakin oli siellä täällä. Hioin ja vedin annitrollilla pahimmat pois. Ton kyljen kittasin ja vedin jollain harmaalla pohjamaalilla mitä tallista löyty. Ei kyllä ollut enää sama sävy kun vanha maali, mutta ei kait tuo menoa haittaa

111.5x27 hoosierit mahtuu hyvin pyörimään. Harmi kun en oo kerenny koittaa noiden pitoa yhtään.

Öljynvaihtojakin vähän suorittelin. Perän avasin ja näytti ihan hyvälle, vasta 2006 se volvon perä sinne laitettiin

Muutama kuva pihalta



Lahti Cruisingissa tuli käytyä, sää oli vähän kökkö mutta fiilis hyvä

Samoin vantaalla. Tosin se 200km reissu ei menny ihan mutkitta, mennessä hajosi tulpanjohto, toki mulla oli varajohto mukana. Sitten kotimatkalla pimeni tulppa. Ne tulpat olikin vaihtamatta ja aika vanhat jo. Olis ollu varatulppa mukana, mutta en jaksanu alkaa sitä vaihtamaan pimeessä kuumien pakosarjojen välistä. Se sytytti korkeimmilla kierroksilla niin ajelin vaan himaan lopun matkaa heikolla tulpalla.


Muutama shortti ajeluista:
https://youtube.com/shorts/Kv3zxcezSYE? ... qn5lXx-AGMhttps://www.youtube.com/shorts/O2Vi-Hbtbd0Jospa enskeväänä sitten pääsis kans jonkun lenkin ajamaan, kun nyt tuntus pelaavan. Paitsi cut outit jotka taisi sulaa tolla 200km roadtripillä ihan kokonaan. Pitäs keksiä jotain muuta varmaan noille putkille. Ehkä alipaineella sulki pysyvät cut outit? Niissä sais alipainemokkulan vähän kauemmaksi niin ei ehkä hajoaisi?
