Ei menny ku en oo ees kertonu visioista Noi nykyset putket on vähä ahtaat, alle 2.5". Teen uudet 3" kollektorit ja siitä suoraan mutkat lokasuojista pihalle. Läpät väliin. Sit liitän ennen läppää ne vanhat putket kii ja laitan jotkut vaimentimet taakse. Saa tehot käyttöö kun kiihdyttelee ja äänet vähä alemmas cruisaillessa.
Moottori pitäs käyttää ylhäällä, et sais öljypumpun imuputken takas kii. Koitan saada tälle kaudelle tän kans rokkaa, ois kiva päästä vähä ajamaan taas.
Eipä kerenny Monsterista konetta nappaa irti. Sen verran paljon vei aikaa Caminon kanssa puuhastelu. Jospa tulevana talvena? Sentäs vähän pihassa liikutin kesän aikana
Iskin akun kiinni ja ajelin ooppelin pesun kautta talliin. Kyllä muuten kuulosti pitkästä aikaa xe284 hyvältä papatukselta
Nykäsin moottorin irti. Tässähän oli siis öljynpaineen katoamisoireita. Luulin, että öljypumpun imuputki on irronnut. Mut ei se ollu. Vissii suodatin oli menny tukkoon, ainakin toi suodattimen jalan paineventtiili oli jumiutunu auki. Eli rikki sekin Suodattimessa ei ollu metallia tai mitään ihmeitä, oli vaan tosi musta ja tukkosen olonen. Tolla padallahan ei oo ajettu viime aukasun/pesun jälkeen kun n. 1000km. En tiiä sitte oliko toi 50w öljy liian paksua hi-volume pumpun kanssa. Noh tilasin uuden suodattimen jalan. Samalla otin tri-metal laakerit kiertokangille. Tarkistin että oliko laakerit kärsiny öljynpaineen pudotuksesta, mut oli ne ok. Tosin ne ei ollu tri-metal malliset, ja oli jo vähän kipristyny, eikä ollu tiukasti enää alapesässä. Aletaan mennä kyllä ihan rajoilla, mitä noi vakiot veivit kestää. Kun viel motille annetaan 150 hepan edestä tekohengitystä
Taidan jatkossa käyttää vähän ohuempaa öljyä, kuten käytin silloin kun tää pata oli vielä caminossa kiinni. Kaivoin varaston uumenista samanlaisen hi-volume pumpun ja mittasin et siinä on pienemmät kulumat kun tässä kiinni olleessa. Rockauton paketissa tulee vielä uusi pikappi putki niin ei varmasti ole mitään paskaa sielläkään. Täytyy vielä varmistella etäisyys öljypohjasta, ennenkun lyö kaikki lopullisesti kasaan.
Osat tuli.. öljynsuodatin, suodattimen jalka, tri-metal veivien laakerit, öljypumpun pikappi, v-power tulpat ja öljypohjan tiiviste
Suurin syy öljynpaineiden heittelyyn tais olla toi öljypohjan loiskelevy, mikä oli melkein kokonaan irti. PIstehitsasin ja tiggasin sen takas kii
Laitoin uudet laakerit paikalleen, yks oli saanu enempi siipeensä, mutta vielä ei tuntunu kyllä kampiakselissa olevan jälkiä siitä. Noh ei tää kyllä pitkäikäinen moottori ole enää.. pitäs alkaa tekemään uutta voimanlähdettä jossain vaiheessa.
Öljypumpun imuputkelle tein tollasen lisäkiinnityksen ja heppasin muutenkin neljästä kohtaa kiinni pumpun runkoon
Kone kasattu ja vanhat 60mm putkien lähdöt korvattu 3" kollektorien laipoilla. Jos ei enää ahdistais niin paljoa korkeilla kierroksilla
Sit alotin uusien pakoputkihärdellien tekemisen:
Vielä täytyy noi vanhat putket liittää laippojen kera noihin 3" mutkiin.. Saa tarvittaessa torvet kunnolla auki