Ja joo onhan se oikeesti iso ero minkälaista palvelua saa. Asiallinen, mukava ja ehkä huumoriaki mukana ni on kivempi ku laittaa tuommosenki vikalistan. Huono ensivaikutelma ni jää kyllä paskan maku suuhun pitemmäks aikaa.
pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
-
Pikku-Kalle
- Posts: 617
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
No minä tilasin kanavan ni saahaan kuvauskalustoki kuntoon.
Ja joo onhan se oikeesti iso ero minkälaista palvelua saa. Asiallinen, mukava ja ehkä huumoriaki mukana ni on kivempi ku laittaa tuommosenki vikalistan. Huono ensivaikutelma ni jää kyllä paskan maku suuhun pitemmäks aikaa.
Ja joo onhan se oikeesti iso ero minkälaista palvelua saa. Asiallinen, mukava ja ehkä huumoriaki mukana ni on kivempi ku laittaa tuommosenki vikalistan. Huono ensivaikutelma ni jää kyllä paskan maku suuhun pitemmäks aikaa.
- rallikuski
- Posts: 380
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Käytiin jälkikasvun kanssa vantaalla pyörähtämässä...

Tänään laitetaan vehkeet pesten ja laitetaan ne talviunille.

Tänään laitetaan vehkeet pesten ja laitetaan ne talviunille.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 380
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 380
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Tääkin tuli vapuksi otettua ajoon.
Asentelin N75:sen mankun ohjaamaan ahtopainetta, pelaa ihan kivasti speeduinolla open loopissa. Nyt ahdot nostettu 0,5bar -> 0,75bar... Ihan naurettavat paineet mutta vakio sisuskalut vielä koneessa ja bensalla ajetaan niin
Mut pääasia et pelaa...
Pitäis siirtyä E85:seen niin vois antaa vähän enemmän löylyä koneelle. Toisaalta mikäänhän ei E85 muutosta estä, nykyiset säädöt pelaa pensalla aika kivasti niin vois vaan ajaa tankin tyhjäksi ja kaata viinat tilalle. Sit vaan skaalata raakasti bensakartta viinalle ja antaa tunerstudion autotunen tehdä loput työstä, ainakin unissa se menis just tollein
Uuteen koneeseenkin on haalittu tavaraa. Kokonainen moottori tuli haettua ja h-profiilit haalittua facen myyntipalstoilta.
Mulla oli/on tallissa tässä ollut edellinen 3litranen motti mutta siitä paljastu vähän syöpymää kakkospytystä niin ei ihan mee hoonaamalla ja vaatis porauksen, mut kohtuu hintaset männät alkaa olla kiven alla tähän moottoriin
Mut sit aloin jo haaveilemaan et vois joskus, jos aikaa ja rahaa vaan riittää, tekasta tosta "syöpymisvikasesta" lohkosta pikku strokerikoneen tähän.
Eli ihan reipas ylikokoporaus mersun M104 moottorin männille mitkä on 89,9mm (AMG muunmuassa käyttänyt 91,5mm porausta ja vakio poraus on 88,5mm) ja käyttämällä OM613/648 dieselin kampuraa missä on 88,3mm isku.
Näillä eväillä sais ~3360cc koneen ja kampuran PITÄISI mahtua pyörimään lohkossa ilman modifikaatioita. Ekana mietin OM603 3,5 litrasen kampuraa 92,4mm iskulla, mutta se ei mahdu pyörimään ilman isoja modifikaatioita ja ne modifikaatiot sekä akselit maksaa järkyttäviä hintoja nykyään kun ovat aika harvassa. Tästä 92,4mm iskulla olevasta akselista on tehty AGM 3,6litrasen koneen kampurat ja ne maksaa vielä enemmän
Asentelin N75:sen mankun ohjaamaan ahtopainetta, pelaa ihan kivasti speeduinolla open loopissa. Nyt ahdot nostettu 0,5bar -> 0,75bar... Ihan naurettavat paineet mutta vakio sisuskalut vielä koneessa ja bensalla ajetaan niin
Pitäis siirtyä E85:seen niin vois antaa vähän enemmän löylyä koneelle. Toisaalta mikäänhän ei E85 muutosta estä, nykyiset säädöt pelaa pensalla aika kivasti niin vois vaan ajaa tankin tyhjäksi ja kaata viinat tilalle. Sit vaan skaalata raakasti bensakartta viinalle ja antaa tunerstudion autotunen tehdä loput työstä, ainakin unissa se menis just tollein
Uuteen koneeseenkin on haalittu tavaraa. Kokonainen moottori tuli haettua ja h-profiilit haalittua facen myyntipalstoilta.
Mulla oli/on tallissa tässä ollut edellinen 3litranen motti mutta siitä paljastu vähän syöpymää kakkospytystä niin ei ihan mee hoonaamalla ja vaatis porauksen, mut kohtuu hintaset männät alkaa olla kiven alla tähän moottoriin
Mut sit aloin jo haaveilemaan et vois joskus, jos aikaa ja rahaa vaan riittää, tekasta tosta "syöpymisvikasesta" lohkosta pikku strokerikoneen tähän.
Eli ihan reipas ylikokoporaus mersun M104 moottorin männille mitkä on 89,9mm (AMG muunmuassa käyttänyt 91,5mm porausta ja vakio poraus on 88,5mm) ja käyttämällä OM613/648 dieselin kampuraa missä on 88,3mm isku.
Näillä eväillä sais ~3360cc koneen ja kampuran PITÄISI mahtua pyörimään lohkossa ilman modifikaatioita. Ekana mietin OM603 3,5 litrasen kampuraa 92,4mm iskulla, mutta se ei mahdu pyörimään ilman isoja modifikaatioita ja ne modifikaatiot sekä akselit maksaa järkyttäviä hintoja nykyään kun ovat aika harvassa. Tästä 92,4mm iskulla olevasta akselista on tehty AGM 3,6litrasen koneen kampurat ja ne maksaa vielä enemmän
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 380
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Hei ja tähänhän löyty facen marketplacelta vahingossa h-profiiliveivit niin pitihän ne ostella pois niin saa uutta moottoriakin eteenpäin, tai ainakin osakasaa kerättyä sitä varten


Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests