Kojelautaa tuli tehtyä talven aikana. Ilmajousituksen mittarit halusin vähän korkeammalle ja siistimmin asennettua, siinäpä syy laittaa kojis kokonaan uusiksi. Tässä vähän hahmotelmaa:

Vanhasta nojatuolin rungosta sopivaa kaariputkea. Onneks ei tullut heitettyä joskus kaatikselle, arvasin että sille tulee vielä joskus käyttöä



Uudet jousituksen mittarit:

Sitten päällistä tekemään. Kojiksen takaosaan vanerista kaari, johon pingotettavan kankaan sai niitattua kiinni (siis kuidutuksessa oleva, "muottina" toimiva kangas). Etureunaan 6mm (vai oliko se 8mm?) pyörötangosta taivuttelin tuommosen kehikon, jonka väliin sai ujutettua pingotettavan kankaan.

Kojiksen taakse vähän hitsasin ristikkoa pitelemään kojista kasassa, että ei pingotellessa menis ihan solmuun. Nämä toki tuli leikattua pois myöhemmin:

Kangas pingotettuna, kangaskaupan alelaarista halvinta ja venyvintä kangasta:

Kuidutettuna. Kuidutuksen jälkeen virittelin teipillä päällystetyn putken painamaan muotoa:



Päällisen reunat siistitty ja pientä koekasailua:

Mittareille telinettä. Pyöröstä "runko" ja vanerista asennusrinkulat:


Kangasta:

Kuitua:

Testiä:

Pohjatöitä. Näyttäs että on kilo kittiä, oikeasti aika kevyt


Verhoilua. Mustaa keinonahkaa:





Mittarikotelo valmiina:


Runkoon pohjat tehtynä, epoksi ja hiontaväri vedetty:

Hionnan jälkeen maali ja lakka. Kojiksen alaosaan jätin vanhan maalin, ainoastaan hioin sen tonnisella vesissä ja lakka päälle. Yläosaan tietysti sitten uusi maali ja lakka kokonaan:


Bitumimattoa. Tiiä onko tuosta mitään apua, paino nousi ainakin varmaan puolella


Kasailua:







Tuulilasin ympäryslistat tuli puhalleltua ja maalattua:


Uudet rosteripuskurit


Amuliinisyyläri, josko pysys nyt lämmöt kurissa?

Vielä pitäisi maalailla etulokareita ja kehitellä jonkinlaiset sisälokarit (että ei tarviis taas maalata uusiks, prkl...), kehitellä etujarrut, kojelautaan laitella katkaisijat ja muut nippelit kiinni yms. Tavoite olis että kesäkuussa pääsis ajelemaan.