Mercury Monterey -62
Re: Mercury Monterey -62
Voihan tuota mutullakin säätää ja kattella paraneeko. Mittarilla tietty parempi kattoo. Eipä oo itekkään tullu vuosiin koskettua kärjelliseen kasin jakajaan..
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Mercury Monterey -62
Ei se dwelli noihin oireisiin kauheesti vaikuta.liikaa kärkiväliä vähän latausaikaa=Ei kierrä kovin korkealle kun kärjet sekoaa.
Jos liikaa latausaikaa/pieni kärkiväli niin ennakko elää aika reilusti alipainepuolen muuttuessa ja puola saattaa ylikuumentua tyhjäkäynnillä.
Mulla on 59 mallin 292 kortti josta en nyt kaikkia sarakkeita muista ku jäi tonne talliin mutta tässä jotain:perusennakko 6 eykk alipaine irroitettuna.
dwell 26-28astetta eikä sais muuttua yli3 astetta alipaineen vaihdellessa.
totaaliennakkoa 2500 rpm 34-44 astetta ilman alipainetta 13-16 astetta.
jos ny oikein muistan niin resistorille oli arvona 1,3-1,4 ohm.
Oikea etuvastus riippuu puolan vastuksesta.
jos hommaa vaikka blaster kakkosen niin siinä suositellaan sopivaa vastusta ohjeessa ja toimii kärkienkin kanssa.
Jokatapauksessa vastusta tarvitaan senverran että tyhjäkäynnillä puolan plusnapaan tulee noin 7-9 volttia.Jos tulee enemmän niin puola ylikuumenee ja kärjet palaa.
vastuksia voi ihan vapaasti rinnan ja sarjaankytkeä halutun lopputuloksen saamiseksi.
Jos liikaa latausaikaa/pieni kärkiväli niin ennakko elää aika reilusti alipainepuolen muuttuessa ja puola saattaa ylikuumentua tyhjäkäynnillä.
Mulla on 59 mallin 292 kortti josta en nyt kaikkia sarakkeita muista ku jäi tonne talliin mutta tässä jotain:perusennakko 6 eykk alipaine irroitettuna.
dwell 26-28astetta eikä sais muuttua yli3 astetta alipaineen vaihdellessa.
totaaliennakkoa 2500 rpm 34-44 astetta ilman alipainetta 13-16 astetta.
jos ny oikein muistan niin resistorille oli arvona 1,3-1,4 ohm.
Oikea etuvastus riippuu puolan vastuksesta.
jos hommaa vaikka blaster kakkosen niin siinä suositellaan sopivaa vastusta ohjeessa ja toimii kärkienkin kanssa.
Jokatapauksessa vastusta tarvitaan senverran että tyhjäkäynnillä puolan plusnapaan tulee noin 7-9 volttia.Jos tulee enemmän niin puola ylikuumenee ja kärjet palaa.
vastuksia voi ihan vapaasti rinnan ja sarjaankytkeä halutun lopputuloksen saamiseksi.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: Mercury Monterey -62
Juu eilen laittelin 1,6ohm vastuksen, tuntus perstuntumalta toimivan paremmin. Vastuksen kanssa näytti vähän yli 9v, ennen vastusta sen mitä oli akussakin virtaa. Oli solenoidista mykistynyt se napa, mistä tulee virta starttauksen aikana puolalle, onneksi löytyi paikallisen varaosapuljun hyllystä käypänen solenoidi tilalle. Pitää vielä vaihdella tulppia tuhoutuneiden tilalle, välillä vähän yskähtelee, tuntus että jotkut tulpat ei pelaa silleen niinku pitäs.
Hirveästi ei kehtaisi rahallisesti panostaa tuohon tekniikkaan, jos auto jää itselle niin jotain muuta vois kehitellä pellin alle. Jossain välissä oli mielessä myydä koko auto pois, vaan eipä tiedä kehtaako sitä, perhanan hyvä ajaa
Hirveästi ei kehtaisi rahallisesti panostaa tuohon tekniikkaan, jos auto jää itselle niin jotain muuta vois kehitellä pellin alle. Jossain välissä oli mielessä myydä koko auto pois, vaan eipä tiedä kehtaako sitä, perhanan hyvä ajaa
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Tällä vaan ajeltu ja korjailtu aina välillä. Hyvin on kyllä pelannut. Sammumisongelmat loppuivat tuolla etuvastuksen lisäyksellä, samalla tuli taas uusittua kaikki tulpat. Tulpat ovatkin kestäneet nyt ehjinä. Yks ilta laittelin mittariston valaistuksen kuntoon, oli vähän polttimoita palanut, ja joku polttimo puuttui kokonaan. Suurin syypää valojen palamattomuuteen oli kuitenkin valokatkaisijassa oleva himmenninsäätöpotikka, joka oli lopettanut toimimisen kokonaan. En katsonut himmeydensäätöä kovinkaan tärkeäksi ominaisuudeksi, joten ohitin potikan kokonaan ja mittariston valot palaa täydellä teholla kun normaalisti nappaa parkit/ajovalot päälle.
Tänään vaihdoin termostaatin, kun entisen toiminnasta ei ollut täyttä varmuutta. Sielläpä olikin paikallaan vääränlainen termostaatti, halkaisijaltaan jotain 5mm liian pieni
Samalla vaihdoin uuden ylävesiletkun, entinen paisui kuumana kaksinkertaiseksi vissiin oli vähän kudokset pettäneet.
Seuraavaksi pitäs vissiin kehitellä kickdownin tanko, kun nyt on selvillä, minkälaisen sen suurinpiirtein pitäisi olla. Jostain koneen takapuolelta vuotaa öljyä silleen suht paljon, pitänee paneutua siihenkin.
Kesäkuun alussa tuli tällä heitettyä yksi hääautokeikkakin, otin paljon kuviakin. Nepä kuvat yhdessä satojen muiden kuvien kanssa on nyt jossain pörrin perssiissä, puhelin kehoitti siirtämään kuvat puhelimen muistista SD-kortille. Tein työtä käskettyä, ja kuvat on nyt ihan jossain muualla kuin sillä perhanan kortilla...
Tänään vaihdoin termostaatin, kun entisen toiminnasta ei ollut täyttä varmuutta. Sielläpä olikin paikallaan vääränlainen termostaatti, halkaisijaltaan jotain 5mm liian pieni
Samalla vaihdoin uuden ylävesiletkun, entinen paisui kuumana kaksinkertaiseksi vissiin oli vähän kudokset pettäneet.
Seuraavaksi pitäs vissiin kehitellä kickdownin tanko, kun nyt on selvillä, minkälaisen sen suurinpiirtein pitäisi olla. Jostain koneen takapuolelta vuotaa öljyä silleen suht paljon, pitänee paneutua siihenkin.
Kesäkuun alussa tuli tällä heitettyä yksi hääautokeikkakin, otin paljon kuviakin. Nepä kuvat yhdessä satojen muiden kuvien kanssa on nyt jossain pörrin perssiissä, puhelin kehoitti siirtämään kuvat puhelimen muistista SD-kortille. Tein työtä käskettyä, ja kuvat on nyt ihan jossain muualla kuin sillä perhanan kortilla...
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Mercury Monterey -62
Jos asensit sen noinpäin kun kuvassa niin meni väärinpäin.
Nämä 62-64 vuosien Mercuryt ja isot Fordit on sitten kunnossa ollessaan ihan uskomattoman mukavia ja hiljaisia autoja ajaa.
Menee maantiellä kuin itsestään.Tämän voi esim jugi todistaa.
Nämä 62-64 vuosien Mercuryt ja isot Fordit on sitten kunnossa ollessaan ihan uskomattoman mukavia ja hiljaisia autoja ajaa.
Menee maantiellä kuin itsestään.Tämän voi esim jugi todistaa.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: Mercury Monterey -62
Schweinhund. wrote:Jos asensit sen noinpäin kun kuvassa niin meni väärinpäin.
Nämä 62-64 vuosien Mercuryt ja isot Fordit on sitten kunnossa ollessaan ihan uskomattoman mukavia ja hiljaisia autoja ajaa.
Menee maantiellä kuin itsestään.Tämän voi esim jugi todistaa.
Tjaa, noinhan se sinne tuli laitettua vissiin huomasitkin, että tuo on tuossa kuvassa paisarin puolella kiinni? Samalla tavalla laitoin kuin edellinenkin oli. Tosin tässä autossa on muitakin "korjattuja" kohtia, joiden jälki ei ole paljon vakuuttanut Joo on kyllä ihmeen mukava ajaa näinkin vanhaksi autoksi, takapäähän kun saisi vielä vaikka nelilinkit niin paranisi kummasti. Nyt on vähän levoton persaus.
Uusi tuulilasi tuli eilen Kuttilasta, mutta väärä. Laitoin aamulla takaisin matkahuollolla menemään, pakettiin sujautin samalla muutaman kuvan ja tarkempia mittoja, toivottavasti niiden avulla löytyy käypänen ruutu.
Edit: kuuklettelin, näemmä termostaatin jousi tulee aina kanteen päin. Elikkäs väärinpäin se tuli laitettua, pitänee korjata huomenna. Kiitos huomautuksesta!
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Mercury Monterey -62
ei se perse ole levoton jos kaikki on kunnossa.
Sulla todnäk kumipuslat muhjuna ja mahdolisesti norrat keskipultin kohdilta poikki niinkin oli omassa.
Laitoin itse ehjät norrat ja tein rälläkällä camaron lehtipakoista sopivan pituset.Tuli hyvä.
Näissä kuuluu sit olla ohjaussimpukassa litiumiperusteinen vaseliini eikä mitään öljyjä.
Itse olen käyttäny vetonivelrasvaa.
Sulla todnäk kumipuslat muhjuna ja mahdolisesti norrat keskipultin kohdilta poikki niinkin oli omassa.
Laitoin itse ehjät norrat ja tein rälläkällä camaron lehtipakoista sopivan pituset.Tuli hyvä.
Näissä kuuluu sit olla ohjaussimpukassa litiumiperusteinen vaseliini eikä mitään öljyjä.
Itse olen käyttäny vetonivelrasvaa.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: Mercury Monterey -62
Eikä siel takana tarvi olla ku paskat/huonokuntoset iskarit niin on kyl todella vittumainen keinulauta ajaa. Varsinkin jos etupäässä on kaikki kunnossa niin se perän velttous korostuu vielä.
Re: Mercury Monterey -62
Pittääpä tutkia persaus, iskarit siellä on kyllä melko uuden näköiset. Tuon termostaatinkin tarkistin, ja sepä se olikin oikeinpäin ei vissiin silloin ajatus kulkenut asennellessa, oli iltavuoro+yövuoro ja heti sen perään aamulla tuo termostaatin vaihto. No tulipahan tarkistettua.
Tjoo, tuulilasihommakin selvis, minulle tuli vahingossa Taunuksen lasi (jonka piti mennä Nokialle). Montereyn lasi sitten meni Nokialle, lie joku Latelan sälli ollut ihmeissään? No, Montereyn lasin pitäs olla nyt matkahuollossa odottelemassa, käyn sen tänään tai huomenna hakemassa.
Yks päivä hätäpäissäni tuikkasin koko auton myyntiin. Tuli nettiautoon Buick Le sabre -59, jota olen aina himoinnut, mutta se menikin sitten melkein heti kaupaksi... Olkoon nyt merkuri toistaiseksi vielä myynnissä kuitenkin, jos sais myytyä niin vois vaikka keväällä katsella jotain muuta harrasteautoa.
Tjoo, tuulilasihommakin selvis, minulle tuli vahingossa Taunuksen lasi (jonka piti mennä Nokialle). Montereyn lasi sitten meni Nokialle, lie joku Latelan sälli ollut ihmeissään? No, Montereyn lasin pitäs olla nyt matkahuollossa odottelemassa, käyn sen tänään tai huomenna hakemassa.
Yks päivä hätäpäissäni tuikkasin koko auton myyntiin. Tuli nettiautoon Buick Le sabre -59, jota olen aina himoinnut, mutta se menikin sitten melkein heti kaupaksi... Olkoon nyt merkuri toistaiseksi vielä myynnissä kuitenkin, jos sais myytyä niin vois vaikka keväällä katsella jotain muuta harrasteautoa.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Mercury Monterey -62
Mitäs muuten makso lasi?
Lahden autolasikeskuksesta kysyin mun 59 pontiaciin lasia ja se oli viimekesänä jotain 550 euroa.
Pidin vähän kalliina kun 82 c10 pikappiin sai ruudun 170 eurolla.
Lahden autolasikeskuksesta kysyin mun 59 pontiaciin lasia ja se oli viimekesänä jotain 550 euroa.
Pidin vähän kalliina kun 82 c10 pikappiin sai ruudun 170 eurolla.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 60 guests