S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Vaihdoin taakse vielä uuden jarruletkun ja käytin konttorilla. Nyt saa ajella vuoden päivät taas
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mikään ei oo ikuista. Simpukka rupes tihkuttamaan öljyä pitman armin akselin tiivisteestä. Tilasin korjaussarjan, täytyy asentaa kun tulee sopiva väli.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Simpukan vuotoa en ole ehtiny korjaamaan, mutta neliveto hävis yllättäen. Rupesin sitten tutkimaan, niin vasen etuvetari oli tullu pois paikaltaan. Ilmeisesti vetarin paikallaan pitävä lukkorengas oli vaan niin kulahtanu. Otin koko vetarin toisesta etuperästä. Oli vissii sorvannu ton vetarin pään tollaseks kartioks, vaikka ite perän päässä ei näytä olevan damagea? Eikä edes toi neulalaakeri ja stefa ottanu itteensä.
Vasemmalla autossa ollut vetari ja oikealla varaosaperästä otettu vetari
Putsattu vetari paikallaan
Täytyy öljyt tohon perään vielä vaihtaa, jos sinne on jotain mujua tosta vetarista kertyny. Moottorin taas tulikin vaihdettua suodatin ja öljyt.
Olihan tässä eräänä päivänä vähän luntakin Nyt on ihan nurmikot taas vihreenä.
Vasemmalla autossa ollut vetari ja oikealla varaosaperästä otettu vetari
Putsattu vetari paikallaan
Täytyy öljyt tohon perään vielä vaihtaa, jos sinne on jotain mujua tosta vetarista kertyny. Moottorin taas tulikin vaihdettua suodatin ja öljyt.
Olihan tässä eräänä päivänä vähän luntakin Nyt on ihan nurmikot taas vihreenä.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kytkimen painelaakeri pitää ininää kun ajelee pidemmän matkan. Häviää heti kun vähäkin painaa kytkintä. Ärsyttävä saundi. Kytkin on muutenkin jo aika kulunu, ottaa aika ylhäällä. Tilasin uuden LUKin kytkinpaketin. Täytyy johku välii raapasta se paikoilleen. Tilasin myös Innovaten laajakaistaan uuden anturin, vois senki laittaa kii niin näkis vähä mitä seokset näyttelee, kun ei oo aikoihi enää antanu mitää tietoa toi nykynen anturi
40tkm tuli just täyteen konerempasta.
40tkm tuli just täyteen konerempasta.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kytkin kesti kesään asti, vaikka välillä ininää pitikin. Nyt tää on seisonnassa, ja kesän ajot ajellaan duettilla. Pääsee vaihtamaan vihdoin tuon uuden RST tankin paikalleen, uuden kytkimen pulttaamaan paikalleen, vaihtamaan kardaanin stefan ym hommia mitä on listalle taas kertynyt. Uudet takakummit on just saapunu postiin, saa sitten syksyllä viiä leimalle uusilla renkailla. Päivitellään kun saan jotakin aikaseks tälle. Tod näk menee taas viimesille viikoille
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Syksy tulossa ja täyty ottaa tää työnalle. Renkaat tuli, ylhäällä blazerin uudet ja alla caminoo melkein ajamattomat nettivaraosasta
Otin vanhan tankin pois
Runkoon piti hitsaa 25cm pitkä paikka, kun tankin suojamuovi oli mädättäny ohueks ja pari reikääkin oli.
Myös takimmaisten koripuslien alta oli about 9x9cm palat tehtävä uusiks, kun olis kohta pusla menny läpi.
Pohjaan tein pienen notsauksen uuden tankin putkille ja letkuille, kun tää omatekemä tankki tulee lähemmäks pohjaa kun alkuperänen. Rapsuttelin kaikki massat mitä irti sain, muutamaan kohtaan rost stop ainetta ja sitten uusi maali ja massa päälle. Jospa toi tankin kohta pysyis jonku aikaa ruosteettomana. Niin ja tankin yläpuolen vakiot ohuet pultattavat pannat korvasin paksusta latasta kantatuilla pannoilla ja hitsasin ne kiinni.
Tää tankki on oottanu valmiina asennusta jo vissii pari vuotta, ny nyt se sinne menee
Jouduin vielä täyttöputkeen hitsaamaan pienen pätkän kulmaan kohti auton pohjaa, et sain täyttöletkun paikalleen. Sit kanttasin latasta uudet rst pannat millä pulttasin tankin paikalleen.
Tankki paikallaan
Bensapumppu muutti nyt tankin taakse, mistä sitä on helppo huoltaa jos tulee tarvetta. Aiemmin se oli auton alla, taka-akselin etupuolella.
Sitten taivuttelin vielä uuden bensalinjan 12mm rosteriputkesta, Tulee yhteensä kolmesta osasta, jotka liitän helmiliitoksilla toisiinsa. Pitää paluu vielä jostain väsätä, pääsee eroon vakioista - kohta läpimädistä putkista.
Otin vanhan tankin pois
Runkoon piti hitsaa 25cm pitkä paikka, kun tankin suojamuovi oli mädättäny ohueks ja pari reikääkin oli.
Myös takimmaisten koripuslien alta oli about 9x9cm palat tehtävä uusiks, kun olis kohta pusla menny läpi.
Pohjaan tein pienen notsauksen uuden tankin putkille ja letkuille, kun tää omatekemä tankki tulee lähemmäks pohjaa kun alkuperänen. Rapsuttelin kaikki massat mitä irti sain, muutamaan kohtaan rost stop ainetta ja sitten uusi maali ja massa päälle. Jospa toi tankin kohta pysyis jonku aikaa ruosteettomana. Niin ja tankin yläpuolen vakiot ohuet pultattavat pannat korvasin paksusta latasta kantatuilla pannoilla ja hitsasin ne kiinni.
Tää tankki on oottanu valmiina asennusta jo vissii pari vuotta, ny nyt se sinne menee
Jouduin vielä täyttöputkeen hitsaamaan pienen pätkän kulmaan kohti auton pohjaa, et sain täyttöletkun paikalleen. Sit kanttasin latasta uudet rst pannat millä pulttasin tankin paikalleen.
Tankki paikallaan
Bensapumppu muutti nyt tankin taakse, mistä sitä on helppo huoltaa jos tulee tarvetta. Aiemmin se oli auton alla, taka-akselin etupuolella.
Sitten taivuttelin vielä uuden bensalinjan 12mm rosteriputkesta, Tulee yhteensä kolmesta osasta, jotka liitän helmiliitoksilla toisiinsa. Pitää paluu vielä jostain väsätä, pääsee eroon vakioista - kohta läpimädistä putkista.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Miten tää alkaa pikkuhiljaa mun mielestä huutamaan pirteämpää tekniikkaa?!
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Camino79 wrote:Miten tää alkaa pikkuhiljaa mun mielestä huutamaan pirteämpää tekniikkaa?!
4.8 LR4 olis kiva, periaattessa menis muutoskatsastamalla, jos löytäis hyvät dokumentit GMC typhoonin ja blazerin vastaavuudesta. Tosin noilla ehkä joskus tulevilla uusilla säännöillä menis helpommin?
Mulla olis tähän moottoriin se firebirdin 6-piste ruiskun imusarja, ja sit jos laittais etecun ohjaamaan, jonkun ahtimen ym Joskus olis kyllä kiva päivittää koko tekniikka, mut pitää saada camino ensin kokonaan valmiiks. Nyt meinasin muutoskatsastella vähäpäästösyyden veks
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mites sä sen vähäpäästösyyden saat veks katastettua? eikös se mee sillein että se on tollasenaan tyyppihyväksytty niin siitä ei saa poiketa?
Vähän samalla linjalla oli mun vakkarikatsuri kun puhuttiin noista käppyrän etuvaloista että en sais muuttaa originaalia vastaavaksi koska ko. Yksilö on alunperin maahantuonnin yhteydessä tyyppihyväksytty noille "suomennetuille" valoille siitäkään huolimatta että nyt jälkituontina tuodessa saa olla tehtaalaiset valot
Mainitsi kylläkin että ei uskalla sanoa 110% varmuudella että joutuu varmistamaan mikäli sen haluan varmaksi tietää. Tuumasinkin sille vaan että muutan jokatapauksessa orggikseksi ja sovitaan että ajelen omalla vastuulla
Vähän samalla linjalla oli mun vakkarikatsuri kun puhuttiin noista käppyrän etuvaloista että en sais muuttaa originaalia vastaavaksi koska ko. Yksilö on alunperin maahantuonnin yhteydessä tyyppihyväksytty noille "suomennetuille" valoille siitäkään huolimatta että nyt jälkituontina tuodessa saa olla tehtaalaiset valot
Mainitsi kylläkin että ei uskalla sanoa 110% varmuudella että joutuu varmistamaan mikäli sen haluan varmaksi tietää. Tuumasinkin sille vaan että muutan jokatapauksessa orggikseksi ja sovitaan että ajelen omalla vastuulla
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kahdelta katsurilta varmistanu että kyllä se onnistuu, romut veks ja leimalle vaan. Yllätys se oli mullekkin että on mahdollista
Edit, tarkistan ton vielä kyllä ennenku alan tekee putkia ym
Edit, tarkistan ton vielä kyllä ennenku alan tekee putkia ym
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests