'63 Ragnar
Re: '63 Ragnar
Tilaa ne osat konttiin jenkeissä kontti tulee sitten hiljalleen tänne. Mut eipä toi pari sataa oo paha tosiaan jos siinä on tyyliin puolet
Re: '63 Ragnar
joo ton volvon lattian, peräkontin ja kaikkien helmojen kanssa tuli niin mitta täyteen sitä palapelihitsaamista niin aattelin että jos nyt kerranki maksai kutakuinkin sopivasta palasta hiukan toki siihen palapelipalaan voi vaikuttaa siten että työstää sitä hiton lattiapeltiä pahvimallien kanssa muutaman tunnin ja vääntelee, pieksää, kutistaa yms.kaikki peltikikat päälle mutta itsellä ei aina mielenkiinto riittänyt siihen että tekisin esim.kuskin jalkatilan kokonaan yhdestä palasta niin tein sitten palapelin mallia reino-tossut
noniin sitten asiaan :
eli bel airi vaatii lompakolta tämän verran peltiä :
eli molemman puolen etu-taka jalkatilat ja kardaanintunnelia yms. toki se tunneli on tossa ehjä mutta sama vaihtaa kerralla koko paska.
tässä kuvassa taas on puolikas pelti(yläkuvaan verrattuna se on väärinpäin) tämä kahden palan palapeli helpottaa hommaa minun mielestä sen verran että ei tarvitse sovittaa yhtä kokoauton mittaista peltiä sinne kerralla vaan saa rauhassa pujotella hieman pienemmät palat sinne ja ainoa mikä siellä muuttuu on kardaanitunnelin keskelle tuleva sauma. muutoin on hitsaamista yhtä paljon.
tässä näkyy koko lattian alapuoli tukirakenteineen jotka aattelin tehdä itse. en toki ihan tehdasmitoilla ala kuvasta mallaamaan mutta tarpeeksi sinnepäin.
ja viimeisenä sitten ihan koko lattia sieltä kabiinin puolelta. jos vertaatte kuvaa esim. tohon ensmäiseen josta puuttuu se takapenkin osa(ylin osa kuvassa) ja hintaa sille takapenkin lattiaosalle tulisi 600e...eli ~400e lattia ja 600e takapenkin lattiaosa. yhteensä tonni niin aattelin säästää ja tosiaan väsätä sen takapenkin lattian suorasta pellistä
noniin sitten asiaan :
eli bel airi vaatii lompakolta tämän verran peltiä :
eli molemman puolen etu-taka jalkatilat ja kardaanintunnelia yms. toki se tunneli on tossa ehjä mutta sama vaihtaa kerralla koko paska.
tässä kuvassa taas on puolikas pelti(yläkuvaan verrattuna se on väärinpäin) tämä kahden palan palapeli helpottaa hommaa minun mielestä sen verran että ei tarvitse sovittaa yhtä kokoauton mittaista peltiä sinne kerralla vaan saa rauhassa pujotella hieman pienemmät palat sinne ja ainoa mikä siellä muuttuu on kardaanitunnelin keskelle tuleva sauma. muutoin on hitsaamista yhtä paljon.
tässä näkyy koko lattian alapuoli tukirakenteineen jotka aattelin tehdä itse. en toki ihan tehdasmitoilla ala kuvasta mallaamaan mutta tarpeeksi sinnepäin.
ja viimeisenä sitten ihan koko lattia sieltä kabiinin puolelta. jos vertaatte kuvaa esim. tohon ensmäiseen josta puuttuu se takapenkin osa(ylin osa kuvassa) ja hintaa sille takapenkin lattiaosalle tulisi 600e...eli ~400e lattia ja 600e takapenkin lattiaosa. yhteensä tonni niin aattelin säästää ja tosiaan väsätä sen takapenkin lattian suorasta pellistä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 37 guests