Nyt on 3.73 välläri asennettu! Tai siis asennetettu. Kiitokset Keravan suuntaan.
Ennen satasen nopeudessa rupesi jumputtamaan/tms. Nyt 85-90km/h. Olisko syynä siis kardaani ku se on periaatteessa ainut mikä pyörii samaa nopeutta? Jos jätetään kone ja laatikko pois laskuista.
Pasikiaisen romut
-
Re: Pasikiaisen romut
Kardaani tahi ristikot.
-
Ristikot on vaihettu
-
Tietääkö kukaan/pystyykö tsekkaamaan, minkä värinen jousi kuuluu tv limit valveen orkkiksena. Että mulla ei olis menny se/joku muu ristiin.
-
Löytyi yksi virhe tuolta venttiilikoneistosta. MTV UP jousi oli väärä, jätin sen sitten pois, kaikissa koneistoissa sitä ei ole nimittäin ollenkaan tehtaaltakaan. "Rallimmissa" lootissa sitä ei siis ole. Nyt vaihtaa hyvin 2-3 ja 3-4 mutta 1-2 edelleen aikaisin 2-3 ja 3-4 WOTtina jonnin verran päälle 4000rpm, eli hyvin sopii tuolle koneelle. Vielä kun sais tuon kakkoselle vaihdon myöhäisemmäksi! Mutta jo nyt tuo ploota kyllä toimii muuten ihan mahtavasti!
Jotenkin noista vioista tulis mieleen ettei se low rev boost toimi, sitä vaan ihmettelen että miksi ei toimi. Mulla nimittäin on pieni "reverse delay" plootassa, eli pakki kytkeytyy vähän hitaasti. .300 low rev boost mulla siellä on, ja oikein päin, eli se venttiilin ulkoneva osa tulee boost valvea kohti.
Tilasin kyllä tuohon o-renkaalliset versiot low rev ja boost valvesta, .283:na ja .500:na. Kun ei isompana saa tuota low rev valvea. Vaihoin myös tuohon .470:n tv valven. Eli se on vissiinkin se koko mikä on näissä GN:ssä jne.
Oon niin monta kertaa aukonu öljypohjaa et meni jo eka kierre pyöreeks Pitää siihen tehä helicoili jossain kohtaa.
Jotenkin noista vioista tulis mieleen ettei se low rev boost toimi, sitä vaan ihmettelen että miksi ei toimi. Mulla nimittäin on pieni "reverse delay" plootassa, eli pakki kytkeytyy vähän hitaasti. .300 low rev boost mulla siellä on, ja oikein päin, eli se venttiilin ulkoneva osa tulee boost valvea kohti.
Tilasin kyllä tuohon o-renkaalliset versiot low rev ja boost valvesta, .283:na ja .500:na. Kun ei isompana saa tuota low rev valvea. Vaihoin myös tuohon .470:n tv valven. Eli se on vissiinkin se koko mikä on näissä GN:ssä jne.
Oon niin monta kertaa aukonu öljypohjaa et meni jo eka kierre pyöreeks Pitää siihen tehä helicoili jossain kohtaa.
-
Omaa pientä hölmöilyä taas, eli tv valven kun vaihdoin Sonnaxin versioon, en tajunnut säätää tv vaijeria uudestaan. Plungerin ulostuleva osa on Sonnaxin versiossa ilmeisesti lyhyempi. Nyt kun kiristin vaijerin tiukaksi, niin myös ykkösen vaihto on nyt hyvä!
Vihdoin tää loota tuntuu toimivan hyvin! Voi nauttia kesästä ajellen ja toivoa että ihan hetkeen ei tartte öljypohjaa avata!
Vihdoin tää loota tuntuu toimivan hyvin! Voi nauttia kesästä ajellen ja toivoa että ihan hetkeen ei tartte öljypohjaa avata!
-
hyvä kun toimii, sitkeesti saitkin taistella sen kanssa.
-
Onko kellään ideaa mikä vois mun flektin ohjausta vaivata. Puolilämpösellä koneella kun vetää rivakamman kiihdytyksen, niin lähtee käyntiin. Ihan kun paikallaankin lätkyttää valoissa tms, niin flekti on päällä "vähän väliä". Anturi on 95/90 tms, motonetti anturi. 22,5mm jenka ja sit semmonen tasanen pää siinä. Mietin et voisko se tehä jonkun sortin ilmataskun siihen anturin alle, kun se tulee imusarjaan varta vasten tehtyyn kierteeseen. Siinä sit jopa keittää/käy kuumempana niin flekti on vähän väliä päällä?
Mul on kuitenkin Griffinin isosyyläri, volvon laadukas imevä flekti ja vielä pikkuflekti "pihan puolella". Se olis kyllä ehkä syytä ottaa pois, tuskin siitä mitään hyötyä on? Muutenkin semmonen onkelma että laturi ei jaksa ladata tyhjäkäynnillä kun flektit päällä! Tai sit laittas kolminapasen anturin, et pikkuflekti lähtis vielä myöhemmin käyntiin tms.
Mul on kuitenkin Griffinin isosyyläri, volvon laadukas imevä flekti ja vielä pikkuflekti "pihan puolella". Se olis kyllä ehkä syytä ottaa pois, tuskin siitä mitään hyötyä on? Muutenkin semmonen onkelma että laturi ei jaksa ladata tyhjäkäynnillä kun flektit päällä! Tai sit laittas kolminapasen anturin, et pikkuflekti lähtis vielä myöhemmin käyntiin tms.
Laita toi flektin anturi alavesiletkuun. Alkaa huiskat pyöriä niinkun kuuluu.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
-
No sithän mulla on imusarjassa helvetin kuumaa vettä siinä kohtaa kun alavesiletkussa on 90-asteista, kun syyläri sitä jäähdyttää.