Jos se on suorassa sinne lyöty ni ei se mihkään kyllä pitäs kutistua vaan olla tiukasti paikoillaan..
keskititkö pumpun puoliskot lootan kuorta apuna käyttäen?
Pasikiaisen romut
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Klemmarilla keskitin. Ja kyllä se sillä keskittyy, jos ei keskitä niin ei mene paikalleen. Kokeiltu on.
Kaivan sen vanhan pois ja taidan hankkia uuden. Mietin sitäkin vaihtoehtoa jos pariin kohtaan napauttaa pistepuikolla, niin se hela luulis tarraavan niistä kohista vielä tiukemmin kiinni.
Kaivan sen vanhan pois ja taidan hankkia uuden. Mietin sitäkin vaihtoehtoa jos pariin kohtaan napauttaa pistepuikolla, niin se hela luulis tarraavan niistä kohista vielä tiukemmin kiinni.
Re: Pasikiaisen romut
Joo toi on vanha konsti, tosin tollanen pehmee hela varmaan vähän vääristyy..
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
No sekin vielä. Jos napauttais pistepuikolla ja sit laakeriliimaa kaveriksi, Ei tän näin vaikeeta pitäs olla.
Re: Pasikiaisen romut
Jos pystyt ni mittaa paljonko hela on reikää suurempi ennen asennusta..
olisko turbiinin kaula kiero? Se saattaa vemputtaa sen helan ulos sieltä. Mullehan tuli tci 10" limppu missä kaula heitti melkein millin kampuran keskitysnappiin verrattuna..
olisko turbiinin kaula kiero? Se saattaa vemputtaa sen helan ulos sieltä. Mullehan tuli tci 10" limppu missä kaula heitti melkein millin kampuran keskitysnappiin verrattuna..
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Emmä usko et se on kiero, ostin sen turbiinin mudraacerilta, se on orkkiksesta muokattu ja pitäs olla kyllä laadukas.
Tällänen netistä löytyi.
Replacing the front seal is only the patch fix. There is only one way to fix this problem.
The there are several factors in this problem:
1) The torque converter bushing in the pump wears out or
2) The torque converter bushing walks out of the housing and into the seal
3) no seal retainer
4) The drain back hole is too small or plugged.
The TC bushings are know to walk out of the bore and cut the seal. Later modle 200 4R's had a housing that had a step cut into it and the bushing has a lip to prevent walking. Only way to fix is to get a new revised front pump.
The TC bushings can wear out also. When the bushing is worn out, pressurized fluid from the pump fills the cavity full of fluid between the housing and the seal. If enough fluid is behind the deal, it will pop off and cause a major tranny leak.
Later model 200 4R's has a steel seal retainer to help keep the seal in place and no blow out of its bore. Cheap insurence.
200 4R's drainback hole in the cavity is too small. The hole needs to be enlarged to a 1/4" or bigger to help avoid pressurizing the seal.
Any of these (except the seal retainer) require pulling the pump. If the bushing is fine and no signs of movement in the bore, enlarging the drainback hole is the biggest thing you can do. A reputable tranny shop can do this.
butif you feel like using the 13 vane pump, thats up to you.
Tällänen netistä löytyi.
Replacing the front seal is only the patch fix. There is only one way to fix this problem.
The there are several factors in this problem:
1) The torque converter bushing in the pump wears out or
2) The torque converter bushing walks out of the housing and into the seal
3) no seal retainer
4) The drain back hole is too small or plugged.
The TC bushings are know to walk out of the bore and cut the seal. Later modle 200 4R's had a housing that had a step cut into it and the bushing has a lip to prevent walking. Only way to fix is to get a new revised front pump.
The TC bushings can wear out also. When the bushing is worn out, pressurized fluid from the pump fills the cavity full of fluid between the housing and the seal. If enough fluid is behind the deal, it will pop off and cause a major tranny leak.
Later model 200 4R's has a steel seal retainer to help keep the seal in place and no blow out of its bore. Cheap insurence.
200 4R's drainback hole in the cavity is too small. The hole needs to be enlarged to a 1/4" or bigger to help avoid pressurizing the seal.
Any of these (except the seal retainer) require pulling the pump. If the bushing is fine and no signs of movement in the bore, enlarging the drainback hole is the biggest thing you can do. A reputable tranny shop can do this.
butif you feel like using the 13 vane pump, thats up to you.
Re: Pasikiaisen romut
Itelle tein ton reijän suurennuksen.. jännä vika kyllä, eli uudemmissa on joku seekeri tms lukkorengas pitämässä helaa paikoillaan?
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Joo, niin mä kässäsin.
Mun tuurilla tietty toi hela on silti niin helvetin kovaa kiinni vaikka se on osaks jo irti et saa ottaa ton öljypumpun irti vielä
Ja mullakin on ne paluureiät suurennettu skyllä.
Mun tuurilla tietty toi hela on silti niin helvetin kovaa kiinni vaikka se on osaks jo irti et saa ottaa ton öljypumpun irti vielä
Ja mullakin on ne paluureiät suurennettu skyllä.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Kai se vanha hela oli väärä, uusi oli leveämpikin Nyt on jokatapauksessa loota takas kii, parilla pultilla vasta, lootan nostaminen ei ollut tällä kertaa IHAN niin helppo homma kuin viimeks, vai mitä rallikuski
Re: Pasikiaisen romut
Kantsii aina vertaa vanhaan jos mahdollista. Hyvä et sait läjään
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests