Pasikiaisen romut

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Pasikiaisen romut

Postby herrakani » Fri Apr 17, 2015 11:26 am

Kirjassa oli mainittu ne reijät.
BMW M5 SBC 1993

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Fri Apr 17, 2015 3:55 pm

Ei haynesin kirjassa ainakaan näkynyt?

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Fri Apr 17, 2015 5:21 pm

Löysin jonkun videon ja sen perusteella testailin nyt kuus reikää, eli low/rev, kakkosen servo, ja sit noi neljä mitkä on vierekkäin, 2 niissä center supportin pulteissa ja kaksi niitten välissä. Muuten kuulosti oikein hyvältä, eli männät tumpsahteli eikä suhissut ylimääräisiä, mut sitten tämä reikä, kun siihen laitoin paineilmaa niin mäntä kyllä tumpsahti, mutta painetta tuli myös viereisestä reiästä pihalle. Toiseen suuntaan näin ei käynyt. Onko siinä sellaiset tiivisteet jotka ei tiivisty kun öljynpaineella vai onko joku viturallaan.

Image

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Fri Apr 17, 2015 5:22 pm

Image

Uus kakkosen servo yli sentin isompi kuin vanha :lol: Paketin mukaan toi olis 4L-60E korveten plootan servo. Tiiä näistä sitten :)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Fri Apr 17, 2015 7:40 pm

Googlailin niin pitäs olla normaalia tuo.

Joten uskaltauduin läjäämään tuon.

Nyt se olis asennusta vaille.

Image

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Pasikiaisen romut

Postby Camino79 » Fri Apr 17, 2015 9:17 pm

Hyvä homma! Kyllä se siittä :D

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sat Apr 18, 2015 6:03 pm

Ploota kiinni autossa ja tuntuu pelittävän hyvin. Kaikki vaihteet löytyy ja pakkikin menee heti päälle eikä mieti niinku ennen. En vielä jaksanut paineita mitata, mutta pitää se tehdä ennenkuin ajelen enemmän.

Epäilen että vielä pitää höylätä tosta kuvernööristä tavaraa, ja ottaa vaikka sen ison puntin jousi kokonaan pois. Pakkovaihteilla tuntui hyvältä, kakkosta mietti ennen, lieneekö sitten johtuen siitä kun oli se vanha servo, nyt vaihtaa napakasti eikä aikaile. Pakkikin menee nyt hyvin päälle, ennen kytkeytyi vähän hitaasti.

Nyt toivotaan et paineet on ok, niin sit vaan ajoa ja mahdollisesti toi kuvernöörin viilaus.

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Pasikiaisen romut

Postby rallikuski » Sat Apr 18, 2015 6:21 pm

Otetaan se kuvernööri pois viikolla ja höylätään pikkasen kamaa pois niin pääsee kokeilee, voidaan siinä työmaalla tehä montulla niin on nopee homma!
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sat Apr 18, 2015 7:16 pm

Joo, mittaan vaan eka ne paineet :)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sat Apr 18, 2015 10:27 pm

Pitihän se mennä kylälle, niin eikö se piru ruutannu aateeffät pellolle, varmaan arviolta litra kaks ehti tulla ennenku kabiini täytty savusta jne. Onneks huomattiin näinkin "ajoissa", tuskin on mikskään mennyt. Kunpa olis sit ottanu vaan jäähdytysletku pakoputkeen tms ja mennyt puhki, koska jos se perkele on pullauttanut stefan niin sit loppuu kyllä vitsit kesken.

Öljypumpun ne breathing holet tms on kuitenkin porattu isommaksi minkä pitäis estää se tiivisteen pullahtaminen. Ja luulis tosiaan et se pullauttais stefan samantien? Ajoin kuitenkin varmaan 30km ennenku öljykatastrooffi tapahtui.


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests