Nonnii, pari pvää ajeltu siirtolapuilla. Siinä samalla säädelty keulan kulmat kohdilleen ja vaihdeltu kaikki renkaat ja otettu päästöt.
Tänään kävin hakemassa leimaa, ei mennyt ekalla läpi kun olikin jarruvalokatkaisija sipannut enkä tullut sitten näköjään jarruvaloja tarkastaneeksi.
Noh, jäkinäyttö 30min myöhemmin antoi sitten kesäksi ajoaikaa
78 malibu
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Nonni! Hyvä homma
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
hupsista, täähän on jäänyt nyt ihan unholaan koko topicci...
Mitään isompia juttuja ei (taaskaan?) ole tapahtunut, kone on pelannut yllättävän hyvin tähän asti paria pikku juttua lukuunottamatta.
2018 käytiin elokuussa malmilla ajelemassa vähän varttia, tuli paras aika 12.23 ja loppuja 188kmh.
Kone rupes huohottamaan 200m jälkeen aika rankasti ja jarrutusalueella huomasin et koneesta puuttuu 200rpm tyhjäkäyntikiekkoja.
Ei muuta kun varikolle ja ihmettelyä, en siinä sitten mitään erikoista keksinyt niin ruuvvasin tyhjäkäyntiä isommaksi...
Kotimatkalla huomas selkeesti että kun anto vähänkään kenkää kiihdytyksessä niin usva konehuoneesta vaan paheni.
Eipä siinä sitten, ajamalla kotiin ja seuraavana päivänä tutkimaan. Kolmosen puristuspaineet oli luokkaa 2bar joten vika aika selvä...
Kansipahvi sieltä oli pettänyt, ei muuta kun uutta paikolleen ja kovaa ajoa
2019 en kerennytkään ajamaan muualle kuin street slideen, odotukset sinne mennessä ei ollu kauheen korkeella uudesta asfaltista huolimatta.
Laittelin keväällä lähtörajottimen kii msd purkin kaveriksi toivoen helpotusta/parannusta lähtöihin.
Komeesti se ainakin röpöttää jos ei muuta
Shifterinkin askartelin paremman että ois kivempi käteen ja fiksumpi vaihtaa ainakin vartilla.
Mutta eipä mitään, hyvinkäällähän olikin hyvä keli ja asfaltti tosiaan ok, niin siellähän se enkka sit taas uusiutu. Nyt ois kellot pysäytetty aikaan 11.80sek ja 189kmh.
Syksyllä rupes kaasari kakomaan/nypyttelemään, koitin putsailla mut ei juurikaan auttanut...
Tilailin sit joutessani proformin annular boostereilla varustetun kaasarin rungon ja swappasin sen paikoilleen myös. Eipä suurta vaikutusta nypytykseen.
Pitänee tutkia talven aikana jakajan sisuskalut oisko siellä mainittavaa vikaa.
Kävin mä tän vielä syksyllä katsastamassa, päästötesteihin tolla annular booster rungolla tuntu olevan jonkunlainen vaikutus positiivisessa mielessä, oli päästöt paljon kivuttomammin paperilla kun vanhalla rungolla.
Koitetaan päivitellä tätäkin vähän useammin, jos vaan kerkeis talvella vähän touhuilemaan...
Takarunkoo tekis mieli vähän laikata ja kaventaa että slicksit mahtuis paremmin, ei ois monesta millistä varmaan kii ettei ne kurvissa hinkkais runkoon
Toisaalta myyntikin on taas pari kertaa käyny mielessä, en sit tiiä mitä hommais vaan tilalle
Mitään isompia juttuja ei (taaskaan?) ole tapahtunut, kone on pelannut yllättävän hyvin tähän asti paria pikku juttua lukuunottamatta.
2018 käytiin elokuussa malmilla ajelemassa vähän varttia, tuli paras aika 12.23 ja loppuja 188kmh.
Kone rupes huohottamaan 200m jälkeen aika rankasti ja jarrutusalueella huomasin et koneesta puuttuu 200rpm tyhjäkäyntikiekkoja.
Ei muuta kun varikolle ja ihmettelyä, en siinä sitten mitään erikoista keksinyt niin ruuvvasin tyhjäkäyntiä isommaksi...
Kotimatkalla huomas selkeesti että kun anto vähänkään kenkää kiihdytyksessä niin usva konehuoneesta vaan paheni.
Eipä siinä sitten, ajamalla kotiin ja seuraavana päivänä tutkimaan. Kolmosen puristuspaineet oli luokkaa 2bar joten vika aika selvä...
Kansipahvi sieltä oli pettänyt, ei muuta kun uutta paikolleen ja kovaa ajoa
2019 en kerennytkään ajamaan muualle kuin street slideen, odotukset sinne mennessä ei ollu kauheen korkeella uudesta asfaltista huolimatta.
Laittelin keväällä lähtörajottimen kii msd purkin kaveriksi toivoen helpotusta/parannusta lähtöihin.
Komeesti se ainakin röpöttää jos ei muuta
Shifterinkin askartelin paremman että ois kivempi käteen ja fiksumpi vaihtaa ainakin vartilla.
Mutta eipä mitään, hyvinkäällähän olikin hyvä keli ja asfaltti tosiaan ok, niin siellähän se enkka sit taas uusiutu. Nyt ois kellot pysäytetty aikaan 11.80sek ja 189kmh.
Syksyllä rupes kaasari kakomaan/nypyttelemään, koitin putsailla mut ei juurikaan auttanut...
Tilailin sit joutessani proformin annular boostereilla varustetun kaasarin rungon ja swappasin sen paikoilleen myös. Eipä suurta vaikutusta nypytykseen.
Pitänee tutkia talven aikana jakajan sisuskalut oisko siellä mainittavaa vikaa.
Kävin mä tän vielä syksyllä katsastamassa, päästötesteihin tolla annular booster rungolla tuntu olevan jonkunlainen vaikutus positiivisessa mielessä, oli päästöt paljon kivuttomammin paperilla kun vanhalla rungolla.
Koitetaan päivitellä tätäkin vähän useammin, jos vaan kerkeis talvella vähän touhuilemaan...
Takarunkoo tekis mieli vähän laikata ja kaventaa että slicksit mahtuis paremmin, ei ois monesta millistä varmaan kii ettei ne kurvissa hinkkais runkoon
Toisaalta myyntikin on taas pari kertaa käyny mielessä, en sit tiiä mitä hommais vaan tilalle
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:38 pm, edited 3 times in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Hyvin kyllä kulki hyvinkäällä
Re: 78 malibu
Myyminen on aina huono vaihtoehto kun ei sit kummiskaan saa jälestäpäin samalla rahalla yhtähyvää hommattua kun alkaa vanha suola janottamaan
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
sbc350 wrote:Hyvin kyllä kulki hyvinkäällä
No joo, olin itekkin aika yllättynyt että meni noinkin hyvin...
Pitänee tänä kesänä koittaa käydä jossain "pitoradalla" ja koittaa vähän säätää takapäätä vielä jos se vaikka vähän paranis vielä
Camino79 wrote:Myyminen on aina huono vaihtoehto kun ei sit kummiskaan saa jälestäpäin samalla rahalla yhtähyvää hommattua kun alkaa vanha suola janottamaan
Tääkin on niin totta. On vaan mielessä ruvennut kytemään ton "kesäkäyttis" W124 mersun rakentelu enemmälti, jos nyt vaikka noi rakentelusäädökset muuttuis kesän alussa niin sais rupee rakentaa vee-konetta siihenkin kun tilavuusrajoitus poistuis ja max tehon määrä nousis noin 360heppaan kyseiseen kippoon
Eikä näillä kaikilla kerkee mitenkään ajamaan "järkevästi" kesän aikana saatikka kerkee millään harrastamaan kaikkia... Talvella aikaa verottaa toi kelkan kanssa seikkalukin niin
Tietty se hintalapun keksiminenkin on aika hankalaa, koppahan ei periaatteessa oo "minkään arvonen" jos ton kokonaisena myy, mutta eipä kukaan enää maksa tosta koneestakaan paljon paskaakaan. Laatikko ja perä tossa varmaan ne rahakkaimmat palikat on tällä hetkellä
Ja aina kaikki tyrkyttää jotain toista "paskaa" vaihdossa niin niittenkin hukkaaminen on sitten oma kivinen polkunsa
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Kevät lähenee, vkonloppuna vois koittaa käynnistellä tätäkin talviunilta. Toivottavasti ei oo korona iskeny
BTW, siirtelin kuvat eri palvelimelle ja korjailin linkit kuntoon niihin, nyt on taas mukava lukea kun kuvatkin näkyy oikein.
Lisäisin pari kuvaa myöskin viimesimpiin päivityksiin niin on jotain kuvasaastetta niissäkin
BTW, siirtelin kuvat eri palvelimelle ja korjailin linkit kuntoon niihin, nyt on taas mukava lukea kun kuvatkin näkyy oikein.
Lisäisin pari kuvaa myöskin viimesimpiin päivityksiin niin on jotain kuvasaastetta niissäkin
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Noni laitahan sit videota niin kuunnellaan höpönää
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
sbc350 wrote:Noni laitahan sit videota niin kuunnellaan höpönää
Joo tarttee laitella...
Oon tossa suunnitellu/haaveillu että vetäisin pakoputket takapuskurille asti, pitäs vähän käydä kattelee ja mittailee paljonko tarttee hakee putkee biltemasta/motonetistä ja ehkä ruveta askartelemaan.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Mites sulla nyt tulee putket? Ylityksiin "valmiit" ylitykset ja sit vielä ylimääräset 90° mutkat millä jyrkentää/tiukentaa niiden kurvia ylhäältä ja sit yhdellä ylimääräisellä "ylityksellä" saat aika pitkälti mutkat joilla saa ylityksen jälkeiset putket linjaan. Oletan että nyt dumppaat ennen taka-akselia vaan alas?
2,5"--> alkaa olemaan ahdasta jokatapauksessa
2,5"--> alkaa olemaan ahdasta jokatapauksessa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 59 guests