Pasikiaisen romut

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Wed Apr 08, 2015 8:44 pm

Mistähän tohon halvimmalla sais hyvän masterkitin. En tiiä pitääkö tolle vai eikö tolle öljypumpulle pidä tehä mitään :lol: Sinne nyt tulee ainakin isompi low-reverse boost valve, hain semmosen hi-perf osan tässä joutessani.

Masterkitissä kai tulee kitkat, välilevyt, tiivisteet ja laakerit? Vai onks ne sit puslia, ne kuparin väriset. Ja eiks panta tuu masterkitissä.

Shiftkittihän tos jo on(sama kuin kadetissa, kattelin plootan preppaus kuvat :) ), staattor supportti, .500 boost valve. Ja oodeelta tutulta mudraacerilta tulee kakkoselle iso servo, mul on toi kaikki paskin mahollinen.

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Pasikiaisen romut

Postby Camino79 » Wed Apr 08, 2015 8:52 pm

Ei tuu masterkitissä kun kitkat ja tiivisteet ja suodatin, panta ja helat eli ne liukulaakerit on otettava erikseen, sun tapauksessa vois riittää pelkät tiivisteetkin jos kitkat tuli uudet? Ja noi muut updeitit on tietysti plussaa kun kyseessä on kuitenkin vähän rodatumpi kone :) mut tsekkaa tosiaan noi linkit mitä laitoin koska tuolla Jenkkilässä noi gn buickit on aika rodattuja vekottimia ja sen takia niillä on aika paljon infoakin noista asioista ni ei tulis nyt enää sit semmosta epävarmuutta tai vitutusta jos ei oo varma jostain :)

Ps. Mulla on ollu aina transtarin kittejä ja niissä on ainakin ollu laatu kohdallaan ja mm. Koskinen ja Ilmavirta on niitä käyttäny :)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Wed Apr 08, 2015 9:04 pm

Ei tullu etes uusia kitkoja, vanhan äytti ihan ok:lta. Mut nyt tulee kyl uudet.

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Pasikiaisen romut

Postby Camino79 » Wed Apr 08, 2015 9:13 pm

Ehottomasti kunnollinen masterkitti ja siihen helat+panta ja KAIKKI mahdollinen, sit lueskelet ainakin ton rebuildaus jutun kunnolla ja sen jälkeen vasta alat niputtamaan ja muistat sen puhtauden niissä hommissa!!Ja sit pyydät vielä uuden päittäisshimmin sinne ni eiköhän se siitä :) ainakin joku kolmisen vuotta sitten se täys remppasetti ilman turbiinia oli joku 300 euron pintaan että ei siihen konkurssi tule kun vertaa siitä saatavaan hyötyyn :)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Thu Apr 09, 2015 5:02 pm

Transtaarin preemiumi masterkitti, helat ja panta tuli haettua, eli vittumaisin vaihe on jo takanapäin ;) Ei ne onneks kamalan kalliita ollu. Voi pikkuhiljaa jo rupee repimään plootaa alas, uskaltaiskohan laittaa noi muutamasata kilsaa ajetut öljyt takasin tonne plootaan vielä rempan jälkeenkin :?

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Thu Apr 09, 2015 5:22 pm

Kakkonen tulee pelkästään ton servon kautta. Eli se forward pakan männän vuoto ei ratkaise tota paine asiaa.

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Fri Apr 10, 2015 9:43 pm

Image

Perkele tuommonen ploota painaa kun sitä pitää punnertaa pois tuolla auton alla maassa maaten. Pitää kyllä asennukseen keksiä jotain. Vaikka kaksin punnertaa niin kyllä se ihan riittämiin painaa.

Image

Noista pitää leipoa jotain. Veikkaan et joku tos vanhas low/reverse boost valvessa on, koska nimenomaan sen pitäis vaikuttaa pakkoykkösen ja skagosen toimintaan. Mut laitetaan nyt noi kaikki kuluvatkin osat kun lootan joutui irrottamaan :)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sat Apr 11, 2015 4:46 pm

Nyt on purettu center supportiin asti :)

Kysytään nyt täälläkin, kun laitoin ton isomman low reverse boost valven paikalleen.

Pitääkö noiden reikien osua öljypumpulla noihin koloihin vai onks sil väliä?

Image

Ja taisin tehä vituiks ton SK:n shiftkitin pressurevalven muokkauksen, mulla on se closed style pumppu, ymmärsin näin että jos reikä on niin sitten pitää vetää se uloke huisin vidhuun, mutta nyt kun luin uudestaan, niin se taitaa ollakin niin että JOKO reikä tai sit ulokkeen hionta. En tiiä onko sillä mitään merkitystä?

User avatar
sbc350
Posts: 2014
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Pasikiaisen romut

Postby sbc350 » Sat Apr 11, 2015 7:22 pm

Mun mielestä joku oli tehny kans molemmat modit tohon omaa askii ja kyl se pelaa. Tosin sitä nypylää ei oltu hiottu kokonaa pois. Tavasin ite kans sitä ohjetta varmaan puol päivää..

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Pasikiaisen romut

Postby herrakani » Sat Apr 11, 2015 9:00 pm

Mä tein yhteen lodjuun SKK kaikki modit ja se toimi.
Saatto kans olla jotain tulkinnanvaikeuksia kirjoitusasun ymmärtämisessä. :D
BMW M5 SBC 1993


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests