S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Etuperä pultattu kiinni.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Pulttasin vetarit ja uudet iskarit kiinni. Sit vielä jarrutkin löin paikoilleen. Eli voimansiirron puolesta auto olis valmis.
Kovasti on massaa joka paikassa. Muutamasta kohti on kyl lähtenny ja tollane ohut ruostehumu näkyvissä. Tarvii ne putsailla kuntoon samalla kun vedän koko runkopalkit uuteen massaan tässä kesän aikana.
Aloin purkaa myös apukuskin lokaria irti, muutama pultti jäi vielä oven puolelta irrottamatta.
Kovasti on massaa joka paikassa. Muutamasta kohti on kyl lähtenny ja tollane ohut ruostehumu näkyvissä. Tarvii ne putsailla kuntoon samalla kun vedän koko runkopalkit uuteen massaan tässä kesän aikana.
Aloin purkaa myös apukuskin lokaria irti, muutama pultti jäi vielä oven puolelta irrottamatta.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Riipasin apukuskin lokarit kokonaan irti
Laitoin öljyä koneeseen ja renkaat alle & ajoin pihalle eturungon painepesuun:
Joku järjenjättiläinen oli vetäny vedenpoistoputken täyteen urtsia, vissiin liittyy siihen aikaisempaan viritykseen kun oli laitettu suodatinmatto tohon tuulilasin alle ilmanottoaukkoon. Se suodatinmattohan oli läpimärkä eikä ilmaa tullu sisälle nimeksikään, korvasin sen ihan vaan verkolla. Vissiin joku ajatellu et nyt on "raitisilmasuodatin". Onneks toi urtsi ei oo viel mädättäny mitään, mut hirvee työ putsata tuolta onkalosta se pois!
Pesun jäljiltä näkyy pintaruostetta siellä täällä, mut massa ja maali on suurimmalti vielä tallella. Putsaan ruosteet pois ja vedän maalin ja massan noihin kohtiin.
Kävin myös hakemassa pakosarjan tiivisteet:
Laitoin öljyä koneeseen ja renkaat alle & ajoin pihalle eturungon painepesuun:
Joku järjenjättiläinen oli vetäny vedenpoistoputken täyteen urtsia, vissiin liittyy siihen aikaisempaan viritykseen kun oli laitettu suodatinmatto tohon tuulilasin alle ilmanottoaukkoon. Se suodatinmattohan oli läpimärkä eikä ilmaa tullu sisälle nimeksikään, korvasin sen ihan vaan verkolla. Vissiin joku ajatellu et nyt on "raitisilmasuodatin". Onneks toi urtsi ei oo viel mädättäny mitään, mut hirvee työ putsata tuolta onkalosta se pois!
Pesun jäljiltä näkyy pintaruostetta siellä täällä, mut massa ja maali on suurimmalti vielä tallella. Putsaan ruosteet pois ja vedän maalin ja massan noihin kohtiin.
Kävin myös hakemassa pakosarjan tiivisteet:
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Huh. Mulla oli joskus kuplan helmakotelot vedetty täyteen urtsia ja kitti ja massa päälle...
BMW M5 SBC 1993
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Hioin ruosteet pois runkoaisoista ja vetäsin temaduria & massaa.
Etupellistä vedin töhrynpoistolla kaikki ~5 kerrosta spreimaalia pois ja hioin ruosteet veks & sipasin temadurin päälle:
Alotin myös hipistelemään "uusia" loksuja, seuraavaks hiekkapuhallus..
Etupellistä vedin töhrynpoistolla kaikki ~5 kerrosta spreimaalia pois ja hioin ruosteet veks & sipasin temadurin päälle:
Alotin myös hipistelemään "uusia" loksuja, seuraavaks hiekkapuhallus..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Hiekkapuhalsin lokareista ruostekohtat puhtaaksi. Akkukotelon pohjakin sai hiekkaa kylkeensä ja on nyt ruosteeton..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tulipas otettua ruisku käteen varmaan 10+ vuoden tauon jälkeen, on kyllä aika helppoa maalia maalattavaks tuo temadur. Tuli vaan ohennettua liian vähän ja jäi appelssiiniksi. Noh ei haittaa, tarkotus oli vaan tsekata mihin kohtiin tarvii vielä tehdä töitä ja vetästään sitten toinen kerros hionnan jälkeen ihan tallin sisällä eikä ulkona luiskan päällä
Akun telineen maalasin myös, tähän ohensin vähä enempi maalia niin tuli parempi pinta, tosin itse pelti on ihan montuilla kun ruoste/hiekkapuhallus on syönyt paikkapaikoin. Mut eipä se haittaa siellä akun alla, ei enää ruostu ainakaan
Kiilto tossa riittää ihan omiin tarpeisiin ja värikin on tosi lähellä auton omaa
Akun telineen maalasin myös, tähän ohensin vähä enempi maalia niin tuli parempi pinta, tosin itse pelti on ihan montuilla kun ruoste/hiekkapuhallus on syönyt paikkapaikoin. Mut eipä se haittaa siellä akun alla, ei enää ruostu ainakaan
Kiilto tossa riittää ihan omiin tarpeisiin ja värikin on tosi lähellä auton omaa
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kuva hämää, aika karun näköset mut toivonmukaan tulee hyvät hionnan ym jälkeen
Kävin vuotavan pakosarjan tiivisteen kimppuun. Tai siis eihän siellä edes ollut _mitään_ tiivistettä, ja selkeesti vedetty poikki takimmaisen pytyn pultit.
Yks pultti ehjistä katkes kun noita avasin, sekin lähti mutterin hitsaamalla. Ylemmän noista takimmaisista jouduin poraamaan ja tekemään m10 kierteen.
Myös noi jousien pultit katkes niin tein niihinkin m10 kierteen
kaikki paikoillaan mutta toi juosikuormitteinen liitos jäi vuotamaan kun ei ollu uutta tiivistettä. Kirrasin jousetkin tappiin mutta ei auttanu. Pitää siis vielä hakea siihen uusi tivari..
Kävin vuotavan pakosarjan tiivisteen kimppuun. Tai siis eihän siellä edes ollut _mitään_ tiivistettä, ja selkeesti vedetty poikki takimmaisen pytyn pultit.
Yks pultti ehjistä katkes kun noita avasin, sekin lähti mutterin hitsaamalla. Ylemmän noista takimmaisista jouduin poraamaan ja tekemään m10 kierteen.
Myös noi jousien pultit katkes niin tein niihinkin m10 kierteen
kaikki paikoillaan mutta toi juosikuormitteinen liitos jäi vuotamaan kun ei ollu uutta tiivistettä. Kirrasin jousetkin tappiin mutta ei auttanu. Pitää siis vielä hakea siihen uusi tivari..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Biltemasta löyty suht sopiva tiivistemassarengas tohon pakoputken lähtöön ja sen survoin kiinni. Kait se pitää..
Asensin apukuskin sisälokarin ja akkutason kiinni paikoilleen. Vedin myös vilkkujen piuhotuksia ja maadotuksia vähän fiksummin, kun oli ilman läpivientikumia tehty. Olis pian menny poikki ja oikariin runkoon..
Sit alotin sändää loksuja, aika kivasti lähtee kaikki epätasasuudet pois. Voi olla kyl et joutuu viel seuraavan kerroksen jälkee vetää jollain oikeen hienolla paperilla..
Asensin apukuskin sisälokarin ja akkutason kiinni paikoilleen. Vedin myös vilkkujen piuhotuksia ja maadotuksia vähän fiksummin, kun oli ilman läpivientikumia tehty. Olis pian menny poikki ja oikariin runkoon..
Sit alotin sändää loksuja, aika kivasti lähtee kaikki epätasasuudet pois. Voi olla kyl et joutuu viel seuraavan kerroksen jälkee vetää jollain oikeen hienolla paperilla..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests