S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Jun 25, 2014 5:55 pm

Image

Etuperä pultattu kiinni.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Jun 26, 2014 7:32 pm

Pulttasin vetarit ja uudet iskarit kiinni. Sit vielä jarrutkin löin paikoilleen. Eli voimansiirron puolesta auto olis valmis.

Kovasti on massaa joka paikassa. Muutamasta kohti on kyl lähtenny ja tollane ohut ruostehumu näkyvissä. Tarvii ne putsailla kuntoon samalla kun vedän koko runkopalkit uuteen massaan tässä kesän aikana.

Image

Image

Aloin purkaa myös apukuskin lokaria irti, muutama pultti jäi vielä oven puolelta irrottamatta.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Jul 02, 2014 6:28 pm

Riipasin apukuskin lokarit kokonaan irti

Image

Laitoin öljyä koneeseen ja renkaat alle & ajoin pihalle eturungon painepesuun:
Image

Joku järjenjättiläinen oli vetäny vedenpoistoputken täyteen urtsia, vissiin liittyy siihen aikaisempaan viritykseen kun oli laitettu suodatinmatto tohon tuulilasin alle ilmanottoaukkoon. Se suodatinmattohan oli läpimärkä eikä ilmaa tullu sisälle nimeksikään, korvasin sen ihan vaan verkolla. Vissiin joku ajatellu et nyt on "raitisilmasuodatin". Onneks toi urtsi ei oo viel mädättäny mitään, mut hirvee työ putsata tuolta onkalosta se pois!

Image


Image

Pesun jäljiltä näkyy pintaruostetta siellä täällä, mut massa ja maali on suurimmalti vielä tallella. Putsaan ruosteet pois ja vedän maalin ja massan noihin kohtiin.
Image

Kävin myös hakemassa pakosarjan tiivisteet:
Image

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby herrakani » Thu Jul 03, 2014 7:53 am

Huh. Mulla oli joskus kuplan helmakotelot vedetty täyteen urtsia ja kitti ja massa päälle...
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat Jul 05, 2014 3:21 pm

Hioin ruosteet pois runkoaisoista ja vetäsin temaduria & massaa.

Image

Etupellistä vedin töhrynpoistolla kaikki ~5 kerrosta spreimaalia pois ja hioin ruosteet veks & sipasin temadurin päälle:
Image

Alotin myös hipistelemään "uusia" loksuja, seuraavaks hiekkapuhallus..
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Jul 06, 2014 3:06 pm

Hiekkapuhalsin lokareista ruostekohtat puhtaaksi. Akkukotelon pohjakin sai hiekkaa kylkeensä ja on nyt ruosteeton..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Jul 10, 2014 8:27 pm

Tulipas otettua ruisku käteen varmaan 10+ vuoden tauon jälkeen, on kyllä aika helppoa maalia maalattavaks tuo temadur. Tuli vaan ohennettua liian vähän ja jäi appelssiiniksi. Noh ei haittaa, tarkotus oli vaan tsekata mihin kohtiin tarvii vielä tehdä töitä ja vetästään sitten toinen kerros hionnan jälkeen ihan tallin sisällä eikä ulkona luiskan päällä :lol:

Image

Image

Akun telineen maalasin myös, tähän ohensin vähä enempi maalia niin tuli parempi pinta, tosin itse pelti on ihan montuilla kun ruoste/hiekkapuhallus on syönyt paikkapaikoin. Mut eipä se haittaa siellä akun alla, ei enää ruostu ainakaan ;)

Image

Kiilto tossa riittää ihan omiin tarpeisiin ja värikin on tosi lähellä auton omaa 8-)

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby herrakani » Fri Jul 11, 2014 7:30 am

Näyttää kyllä ihan huipulta!
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Jul 14, 2014 8:11 pm

Kuva hämää, aika karun näköset mut toivonmukaan tulee hyvät hionnan ym jälkeen ;)

Kävin vuotavan pakosarjan tiivisteen kimppuun. Tai siis eihän siellä edes ollut _mitään_ tiivistettä, ja selkeesti vedetty poikki takimmaisen pytyn pultit.
Yks pultti ehjistä katkes kun noita avasin, sekin lähti mutterin hitsaamalla. Ylemmän noista takimmaisista jouduin poraamaan ja tekemään m10 kierteen.

Image

Image

Myös noi jousien pultit katkes niin tein niihinkin m10 kierteen
Image

kaikki paikoillaan mutta toi juosikuormitteinen liitos jäi vuotamaan kun ei ollu uutta tiivistettä. Kirrasin jousetkin tappiin mutta ei auttanu. Pitää siis vielä hakea siihen uusi tivari..
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Jul 16, 2014 6:23 pm

Biltemasta löyty suht sopiva tiivistemassarengas tohon pakoputken lähtöön ja sen survoin kiinni. Kait se pitää..

Asensin apukuskin sisälokarin ja akkutason kiinni paikoilleen. Vedin myös vilkkujen piuhotuksia ja maadotuksia vähän fiksummin, kun oli ilman läpivientikumia tehty. Olis pian menny poikki ja oikariin runkoon..

Image

Image

Sit alotin sändää loksuja, aika kivasti lähtee kaikki epätasasuudet pois. Voi olla kyl et joutuu viel seuraavan kerroksen jälkee vetää jollain oikeen hienolla paperilla..

Image


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests