S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Jun 09, 2014 8:25 pm

Sutasin massat noihin punasiin runkoaisojen kohtiin ja sen kuivuttua heitin "uuden" simpukan paikoilleen. Kylläpäs on nyt kevyt kääntää vaikka ei oo ees auto käynnissä :mrgreen:

Kuskinpuolelle tulevassa sisäloksussa oli vähän ruostetta, hioin ne pois ja maalasin molemmat sisäloksut teemaan sopivasti oranssilla :lol:


Image

Image

Tosin musta massahan se noihinkin tulee. Konehuoneen puolelle musta maali tai sitten jätän vaan oranssiks :shock:

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby herrakani » Tue Jun 10, 2014 9:42 am

Oranssi on hyvä.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
hiltunen
Posts: 37
Joined: Mon Aug 12, 2013 4:41 pm
Location: Lahti
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby hiltunen » Tue Jun 10, 2014 8:22 pm

Ääni oranssille!
"Elämä, se hauska juttu joka sattui matkalla kalmistoon".

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Jun 13, 2014 5:08 pm

Kytkinsetti oli halpa mut öljypohjantiiviste ja takastefa makso yhtä paljon :shock:

Image

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby herrakani » Fri Jun 13, 2014 8:18 pm

Tyylikäs silikoonijudanssi!
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Jun 13, 2014 8:34 pm

herrakani wrote:Tyylikäs silikoonijudanssi!


ei oo enää joo korkkitiiviste näissä "moderneissa" 60 asteen myllyissä :lol:
Tosin maksaahan sbc:henkin kuminen ö-p tiiviste kans sen 40euroo about

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Jun 17, 2014 6:47 pm

Vedin sisäloksut massalla ja pulttasin kuskinpuoleisen paikoilleen

Image

Image

Image

Irrotin vauhtipyörän ja vaihdoin kampuran stefan. Vähän surullisen näkönen oli toi vanha, mut ei vissii ollu vuotanu. Ilmeisesti nokalle on joku luukku koneen takaosassa ja sen kolme pulttia oli vähän löysällä ja tiivisteen välistä tihku öljyä + tod näk imusarjan takatiivisteestä on tullu vähän öljyä.

Image

Pulttasin vauhtipyörän takasin kiinni ja käytin koneen lämpimäks - ei vuoda uusi stefa.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Jun 18, 2014 6:37 pm

TIskasin painelaakerin vivun ja asensin uuden paineelakerin paikoilleen. Itseasiassa kasasin koko kytkimen ja askinkin paikoilleen, kardaaneja ja takatukea lukuunottamatta :shock:

Image

Image

Taivutin vaihdekeppiä vähän hydraulitaivuttimella kun tuntuu et vitosvaihde pitää käydä laittamassa apukuskin jalkatilan etunurkkaan. Nyt saa selkä penkissä vaihteet silmään..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Jun 22, 2014 6:56 pm

Löin vaihdelaatikon takatuen kiinni ym vermeet ja kävin koeajolla - kytkin pelaa ihan ok.

Image

Ja heti aloin myös purkuhommiin, etukardaani, etuperä, etuvetarit ja etuiskarit irrotettu.

Image

Image

Image

Pesin perän painepesurilla
Image

Ja avasin & totesin että siistit on kaikki laakerit, rattaat ja stefat
Image

Image

Otin myös yhden runkolaakerin auki ja totesin että ei oo koskaa aukastu aikasemmin, laakerissa lukee valmistuspäiväksi 3/88.
Tossa kyseisessä liuskassa on yks pitkä naarmu ja muutama pieni mutta yllättävän vähän ne on kuluneet kuitenkin, ollakseen ajettu yli 400tkm
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Jun 24, 2014 8:31 pm

Kasasin tasauspyörästön tiivisteliiman kera nippuun. Laitoin runkolaakerin takasin paikoilleen ja tiskasin öljypohjan suunnilleen puhtaaks. Pulttasin sen vielä uuden tiivisteen kera paikoilleen. Seuraavaks pääsee sit tota etuperää asentaan takasin paikoilleen..

Image

Huomasin myös että apukuskin puolelta puuttuu pakosarjasta 2 takimmaista pulttia. Toisesta näkyy pieni pätkä et ehkä vedetty poikki tms :shock: Ei siis ihme jos kylmänä vähän supsuttaa tiivisteestä :roll:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests