Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Jaha, pikkuremonttia tuli räpsyynki. Lambda, tulpat ja venat säätää. Lambdassa saattaa mennä viikko => viikonloppuna vitejoo laululiiteristä jos ei tuu aikasemmin toi lambda?
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tänään tuli rassattua räpsyä mut palo päässä sulake ku tuntu hajoavan työkalut käsiin. Tyyliin kosket apinapihteihin ni varsi menee poikki. Lambda kuitenki rupes rokkaa siinä; väsyneenä otin sit pikku päikkärit.. "Piristyneenä" vaihoin vuotavaan ohjaustehostimen pumppuun o-renkaan josko lopettas öljyn oksentamisen. Sit työnarkomaanina piti hakee läppäri ja pyörittää konetta. Ö-paineita löyty n. 50psi startilla ja sytkäsignaali hävis parin sekunnin päästä. Triggeripyörä soikee. Ei hoksannu koneistamo sorvata ulkoreunaa ku isonsi keskireikää ja keskitti sen; ei huomannu siis että ulkoreuna vipattaa ku..
Sattu sitte tuuri ja kaveri käytti sorvissa samalle iltaa. 1,5mm lähti halkaisijasta eli .75 puoleltaan. Krhm. Josko se ehkä nyt onnistus saamaa sytkäsignaalia vähä pitempää.
Ja se oksentaa vielki se pumppu. Fuuuuu!!
Sattu sitte tuuri ja kaveri käytti sorvissa samalle iltaa. 1,5mm lähti halkaisijasta eli .75 puoleltaan. Krhm. Josko se ehkä nyt onnistus saamaa sytkäsignaalia vähä pitempää.
Ja se oksentaa vielki se pumppu. Fuuuuu!!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Piuhat oli väärinpäin VR-sensorissa. Nyt pelaa.. Pitäsköhä huomenna käyä bensoo hakemassa... Se pumppu pitäs kans tsekata viel.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Pumpun menopuoli pitää, paluusta tihkutti viel ja sitäki kiristelty.. Sunnuntaina kokeiltii, ei lähe.. Säädetty on ja eilen kans kokeiltu mut ei. Epäilys ettäkö liikaa bensaa.. Sytöt vissii ok jne; en jaksa selvittää enempää.
Katottaan jaksaako tänään kokeilla, en oo viikkoon nukkunu oikeen kunnolla ja vähän väsyttää; viime yöki meni valvoessa. Räpsylläki leima-aika perjantaiksi ja sitäki on rassattu jonku verran.. Jospa sais nukuttua ees joskus kunnolla..
Katottaan jaksaako tänään kokeilla, en oo viikkoon nukkunu oikeen kunnolla ja vähän väsyttää; viime yöki meni valvoessa. Räpsylläki leima-aika perjantaiksi ja sitäki on rassattu jonku verran.. Jospa sais nukuttua ees joskus kunnolla..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Wuhu, räpsy leimattu ja rotan läjäki kävi käynnissä jo hurjat 1 sekuntia / 1300 rpm!! Nyt männää lujaa nääs!
Sytöt siis ollu päi takapuolta, ennakkoo laiteltu nyt lissää ja hörähti ja kävi n. sekunnin. B-pumppu päälle = ei mittää. Oiskohan bensaa sen verran imarissa et tulee kohta ilmanputsarista pihalle? Huomenna pyöritellä nii kaua ettei yritä enää, tiiä vaikka käviski hetkosen. Sitte on siis imari tyhjä ja kokeilla käykö vai saako bensaa ihan liikaa b-pumpun kans. Jihaa!
Sytöt siis ollu päi takapuolta, ennakkoo laiteltu nyt lissää ja hörähti ja kävi n. sekunnin. B-pumppu päälle = ei mittää. Oiskohan bensaa sen verran imarissa et tulee kohta ilmanputsarista pihalle? Huomenna pyöritellä nii kaua ettei yritä enää, tiiä vaikka käviski hetkosen. Sitte on siis imari tyhjä ja kokeilla käykö vai saako bensaa ihan liikaa b-pumpun kans. Jihaa!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tännää koetettu saaha toimimaa.. No eihän se pellaa. Kokeilin kans vaihtaa puolien ohjauspiuhoja ja muuta utopistista. sbc350:ä häirihin nii paljo et varmaa kohta on puhelinesto.
No. Se yhesti pamahti kunnolla (taas) putsariin ja huomasin et TPS jäi 17% päälle. Jotain mätää kai tässä on.. No joo, paperia vähän läpän ja läppärungon välissä ni ei palaudu.. Sitte tajusin, mulla on jääny paperituppo sinne. Ei jumaliste, vissii pieni iliman puutos ollu.. Varmaa putsariin ampu sen lopun paperin ja siellähän sitä oli ja paljon.. Silppua nääs; oli kans putsarin suodatinpaperi hävinny aika railakkaasti ni koristeeksi joutaa toi putsari. Onneks ei ollu ku jotai 25e.
Tulppia on kans kastellu aika h**vetisti ni pitäs tilata satsi niitäki. Toki noiki vissii viel antaa kipinää mut kuitenki. Nyt on vaa 6kpl uusia ni pitää kokeilla eka noilla vanhoilla sanosko mittää. Otanki sit 10kpl ni on 2 täyttä satsia.
Ja joo. Ettäkö jos noi rikkaalla käy ni meneekö bensa alakertaan.. Mulla oli tikku puoleen väliin asti märkänä bensa-öljystä. Pistikö pikkusen naurattamaan.. Vielähi naurattaa koko homma, ei jumaliste.
Toi tummempi on sitä bensa-öölii, sitä oli aika reippaasti.
Kairailtii sitä ennakkoo lisää triggerille.. Alko mennä jo aika naurettavan näköseksi toi pyörä. Ja toi keskittää siis ittesä sisäreiästä ja siks noi reiät on noin hirveen näköset ku alunperin oli kuudella pultilla kiinnitys (mikälieescorttjsp). Ja piti tehä säätövarat tolle nykyselle 4 pultille; porasin ensin reikää ettei tarvis pirrata nii paljo mut se ei mennykkää ihan niin toi reikien levitys ku ajattelin; et jokasta vähän vasemmalle. Sitte tuliki siitä tommonen kädentaitojen ylpeys! Mut se ei näy ja keskittää ittesä keskeltä ni ei väliks.
Öljyt pallaa!
No. Se yhesti pamahti kunnolla (taas) putsariin ja huomasin et TPS jäi 17% päälle. Jotain mätää kai tässä on.. No joo, paperia vähän läpän ja läppärungon välissä ni ei palaudu.. Sitte tajusin, mulla on jääny paperituppo sinne. Ei jumaliste, vissii pieni iliman puutos ollu.. Varmaa putsariin ampu sen lopun paperin ja siellähän sitä oli ja paljon.. Silppua nääs; oli kans putsarin suodatinpaperi hävinny aika railakkaasti ni koristeeksi joutaa toi putsari. Onneks ei ollu ku jotai 25e.
Tulppia on kans kastellu aika h**vetisti ni pitäs tilata satsi niitäki. Toki noiki vissii viel antaa kipinää mut kuitenki. Nyt on vaa 6kpl uusia ni pitää kokeilla eka noilla vanhoilla sanosko mittää. Otanki sit 10kpl ni on 2 täyttä satsia.
Ja joo. Ettäkö jos noi rikkaalla käy ni meneekö bensa alakertaan.. Mulla oli tikku puoleen väliin asti märkänä bensa-öljystä. Pistikö pikkusen naurattamaan.. Vielähi naurattaa koko homma, ei jumaliste.
Toi tummempi on sitä bensa-öölii, sitä oli aika reippaasti.
Kairailtii sitä ennakkoo lisää triggerille.. Alko mennä jo aika naurettavan näköseksi toi pyörä. Ja toi keskittää siis ittesä sisäreiästä ja siks noi reiät on noin hirveen näköset ku alunperin oli kuudella pultilla kiinnitys (mikälieescorttjsp). Ja piti tehä säätövarat tolle nykyselle 4 pultille; porasin ensin reikää ettei tarvis pirrata nii paljo mut se ei mennykkää ihan niin toi reikien levitys ku ajattelin; et jokasta vähän vasemmalle. Sitte tuliki siitä tommonen kädentaitojen ylpeys! Mut se ei näy ja keskittää ittesä keskeltä ni ei väliks.
Öljyt pallaa!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Joo ja siis koko ajan on ihmetelty ku bensaa saa, kipinää saa ja se on TODELLA HYVÄ. Eikä ees luppaa, ei yhtää.. Ei ees pauku missää.
Sitä on koitettu saaha toimimaan ja välillä pelas vähäsen niinku edellä kerroin että kävi käynnissä. No josko se alkais kohta toimimaan hieman paremmin. Saanen nauraa taas itelleni ku jäi se tuppo ja hirmu show sen takia.
Sitä on koitettu saaha toimimaan ja välillä pelas vähäsen niinku edellä kerroin että kävi käynnissä. No josko se alkais kohta toimimaan hieman paremmin. Saanen nauraa taas itelleni ku jäi se tuppo ja hirmu show sen takia.
Re: Ford Falcon STW '69
Muista tyhjentää suodatin kans
Re: Ford Falcon STW '69
Jotenkin kuulostaa tutuilta nuo "pienet" alku kankeudet ton megan kanssa.
Joskus kun on toi megailu ruvennu oikeesti ahdistamaan niin oon ihan kylmästi laittanut toisen osa-alueen eka toimimaan. Helpottaa vikojen/virheiden etsintää. Eli laittanut eka esim bensapuolen kuntoon. Eli jos sulta löytyy esim. kärjellinen jakaja niin ei muutakun jakaja kiinni ja kipuna sitä kautta sit laittaa bensa puolen suunnilleen kuntoon et saa käymään. Sen kun on saanu kuntoo ni sit on helpompi ruveta ratkoon sitä miksi edisksen puoli ei pelaa.
Toki eka kannattaa tutkia löytyykö sieltä joku helpohko ratkaisu ongelmaan ennenku alkaa koko hommaa atomeiksi laittaan. Ps. mul olis kärjellinen jakaja 302:seen tuol pitkäkaton takakontissa jos tarvit lainaan.
Joskus kun on toi megailu ruvennu oikeesti ahdistamaan niin oon ihan kylmästi laittanut toisen osa-alueen eka toimimaan. Helpottaa vikojen/virheiden etsintää. Eli laittanut eka esim bensapuolen kuntoon. Eli jos sulta löytyy esim. kärjellinen jakaja niin ei muutakun jakaja kiinni ja kipuna sitä kautta sit laittaa bensa puolen suunnilleen kuntoon et saa käymään. Sen kun on saanu kuntoo ni sit on helpompi ruveta ratkoon sitä miksi edisksen puoli ei pelaa.
Toki eka kannattaa tutkia löytyykö sieltä joku helpohko ratkaisu ongelmaan ennenku alkaa koko hommaa atomeiksi laittaan. Ps. mul olis kärjellinen jakaja 302:seen tuol pitkäkaton takakontissa jos tarvit lainaan.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests