Tääkin tuli vapuksi otettua ajoon.
Asentelin N75:sen mankun ohjaamaan ahtopainetta, pelaa ihan kivasti speeduinolla open loopissa. Nyt ahdot nostettu 0,5bar -> 0,75bar... Ihan naurettavat paineet mutta vakio sisuskalut vielä koneessa ja bensalla ajetaan niin

Mut pääasia et pelaa...
Pitäis siirtyä E85:seen niin vois antaa vähän enemmän löylyä koneelle. Toisaalta mikäänhän ei E85 muutosta estä, nykyiset säädöt pelaa pensalla aika kivasti niin vois vaan ajaa tankin tyhjäksi ja kaata viinat tilalle. Sit vaan skaalata raakasti bensakartta viinalle ja antaa tunerstudion autotunen tehdä loput työstä, ainakin unissa se menis just tollein

Uuteen koneeseenkin on haalittu tavaraa. Kokonainen moottori tuli haettua ja h-profiilit haalittua facen myyntipalstoilta.
Mulla oli/on tallissa tässä ollut edellinen 3litranen motti mutta siitä paljastu vähän syöpymää kakkospytystä niin ei ihan mee hoonaamalla ja vaatis porauksen, mut kohtuu hintaset männät alkaa olla kiven alla tähän moottoriin
Mut sit aloin jo haaveilemaan et vois joskus, jos aikaa ja rahaa vaan riittää, tekasta tosta "syöpymisvikasesta" lohkosta pikku strokerikoneen tähän.
Eli ihan reipas ylikokoporaus mersun M104 moottorin männille mitkä on 89,9mm (AMG muunmuassa käyttänyt 91,5mm porausta ja vakio poraus on 88,5mm) ja käyttämällä OM613/648 dieselin kampuraa missä on 88,3mm isku.
Näillä eväillä sais ~3360cc koneen ja kampuran PITÄISI mahtua pyörimään lohkossa ilman modifikaatioita. Ekana mietin OM603 3,5 litrasen kampuraa 92,4mm iskulla, mutta se ei mahdu pyörimään ilman isoja modifikaatioita ja ne modifikaatiot sekä akselit maksaa järkyttäviä hintoja nykyään kun ovat aika harvassa. Tästä 92,4mm iskulla olevasta akselista on tehty AGM 3,6litrasen koneen kampurat ja ne maksaa vielä enemmän
