Syksyllä jo huomasin että kuskin puolen iskarin yläpään kiinnike oli ruostevaurioitunut kuten myös apparin stopparikumin torni.
Torni oli suht helppo hitsailla, vanha pois ja uutta levyä tilalle




Iskarin torni olikin vähän ilkeempi, piti purkaa iskarin lisäksi vielä bensalinjat ja pakoputki pois edestä

Cnc plasmasin uuden pohjan tornille


Hiukan joutu käsin hiomaan että kävi paikalleen. Hioin suurimmat ruosteet veks ja hitsasin paikoilleen, samoin pari paikkaa yläreunaan. Onneksi oli muuten vielä ihan kova tuo torni. Toi koko auton runko pitäs kyllä kaapia pois massoista ja ideaalisesti hiekkapuhaltaa.

Perässä on g80 mallin lukko, joka ei kyllä koskaan ole oikeen pitänyt. Levythän sieltä on loppu. Se aiheuttaa välystä ja tasauspyörästön rattaat pääsee turhan paljon liikkumaan. Kardaanista pyörittäessä oli sellanen 1/4 kierrosta tyhjää ja kolahdus kuului aina, kun päästi kaasun ja painoi kaasua. Otin nyt perän auki ja leikkasin sinne cnc plasmalla sopivat shimmit, sekä poistin noi pyörivät pikkukilut, joiden pitäisi perä lukita, jos toinen rengas pyörii kovempaa kuin toinen. Noi on kuuluisia siitä, että ne hajoaa, irtoaa ja menee koko perä rikki, kun pyörivät siellä jokavälissä.


2kpl shimmejä tuli yhden kuluneen levyn tilalle ja lisäksi laitoin yhden ylimääräsen millin shimmin. Nyt on just tiukka eikä ole enää väljää tai kolahteluja

Otin sitten jo liikennekäyttöön, kiva päästä taas ajelemaan
