Elky LM7 twin turbo

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Herje
Posts: 179
Joined: Mon May 26, 2014 12:06 pm

Re: Elky LM7 twin turbo

Postby Herje » Mon Jul 04, 2022 3:28 pm

On tuolla kiihdytys varikolla näkynyt melkein boorin verran vääntyneitä vetareita ja silti niitä riivataan slikseillä ja transbrakella. :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1838
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Elky LM7 twin turbo

Postby sbc350 » Mon Jul 11, 2022 6:52 am

Herje wrote:On tuolla kiihdytys varikolla näkynyt melkein boorin verran vääntyneitä vetareita ja silti niitä riivataan slikseillä ja transbrakella. :mrgreen:


:lol:

No ehkä ne sitten vielä katuajoa kestää :D

User avatar
rallikuski
Posts: 299
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Elky LM7 twin turbo

Postby rallikuski » Tue Jul 12, 2022 7:03 am

Onkos tuolla nyt sit 8.2" vai 8.5" perä?

Noita 8.5" tuntuvat jenkkilässä ainakin riivavan pikkasen rakennettuna aika kovissakin vehkeissä, eivätkä (ainakaan vielä) ole ihan hirveissä hinnoissa... Sama sitten voortin 8.8" perän kanssa.

Mulla ainakin on komeesti pysyny perä nyt nipussa muutaman vuoden ja on slickseilläkin riivattu. Reseptinä on 8.5" caprisesta, kavennettu, eliminaattorit, spool, teräspuikot 30spline, takakansi mikä tukee laakeripesiä.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15

User avatar
sbc350
Posts: 1838
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Elky LM7 twin turbo

Postby sbc350 » Sat Jul 23, 2022 8:01 pm

Tos vanhassa on 8.2" perä :?

User avatar
rallikuski
Posts: 299
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Elky LM7 twin turbo

Postby rallikuski » Wed Jul 27, 2022 10:20 am

sbc350 wrote:Tos vanhassa on 8.2" perä :?


No sit ei pitäis olla ees paha paikka rakentaa vaik capricen 8.5" kymppipultista tonne sopivaa akselia. Pikkasen ehkä kavennusta vaatii, mutta sullahan on pelit ja vehkeet ja osaavat kädet.

Mutta jos nyt itselle ettisin/tekisin perää niin ehkä sittenkin päätysin kuitenkin voortin 8.8" tuotteeseen tuon pikkusen isomman lautaspyörän takia...
Siihen sitten sisään nuo herkut mitä jo edellä luettelin, tosin c-clip eliminaattorit vaihtaisin kunnon laakeripesiin/laakereihin. Mut kyl ne eliminaattoritki on toiminu...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15

User avatar
sbc350
Posts: 1838
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Elky LM7 twin turbo

Postby sbc350 » Wed Aug 03, 2022 11:12 am

Mulla olis yks sopivan levynen 8.5" kuori, ja toinen liian leveä 8.5" perä. Pitäs kattoo saisko niistä tehtyä jotain. Mieli tekis kyllä kerralla sitten hommata tosiaan vahva perä. Uskaltais pistää sliksiä alle ja lähteä viivalta kunnon ahdoilla. Sais jonkinmoisen 1/4 ajankin varmaan aikaseks :lol:


Eilen pyörähdettiin Huovilan vanhojen autojen miitissä

Image

User avatar
rallikuski
Posts: 299
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Elky LM7 twin turbo

Postby rallikuski » Fri Aug 05, 2022 11:35 am

sbc350 wrote:Mulla olis yks sopivan levynen 8.5" kuori, ja toinen liian leveä 8.5" perä. Pitäs kattoo saisko niistä tehtyä jotain. Mieli tekis kyllä kerralla sitten hommata tosiaan vahva perä. Uskaltais pistää sliksiä alle ja lähteä viivalta kunnon ahdoilla. Sais jonkinmoisen 1/4 ajankin varmaan aikaseks :lol:



Kovasti se amerikan poika aina foorumeilla väittelee että tommoset 8.5" kybäpulttisen saa aika helpostikkin kestämään tehoja. Ihan kohtuu kokosilla slickseillä näyttävät ajelevan liimatulla radallakin 9sek aikoja tommosilla.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests