Otetaas vuosikatsaus.
Kilsoja on tullut vuodessa 22300. Aika paljon vähemmän mitä kakkosautoon yleensä, mutta koronavuonna autojen käyttö on vähentynyt rajusti. Vaihdoin toiseen duuniin keväällä, ja työmatka putosi puoleen, sekin näkyy kilsoissa.
Turbo vinkuu edelleen vähän liikaa, mut eipä toi oo pahentunut, kai toi vielä kestää. Turbon letkuja piti uusia parit tossa kesällä kun paineet alkoi karkaamaan rajummin. Ilmeisesti aiemmat limp modeen menot johtui vuotamaan alkaneista letkuista, koska nykyään toi kiertää punarajalle ihan ongelmitta. Muuten tää on ollut ihan normaalia vanhan auton (Jeepin) ylläpitohuoltoa, öljyt ja suodattimet tarvittaessa, alustaan niveliä melkein jatkuvalla syötöllä.
Käyttis: Jeep Compass 2007
Re: Käyttis: Jeep Compass 2007
Ääh *ttu. Meinaa mennä hermot, laitoin tän jo hetkeksi myyntiin, mutta yön yli nukuttuani tulin vielä toisiin ajatuksiin.
Kampiakselin asentoanturi alkoi antaa vikakoodia. Kone käy ja kukkuu startista 15-20 minuuttia suht normaalisti, mutta pudottaa sitten limp modeen. Just nyt kun olis parhaat nelivetokelit päällä ja kakkosautolle käyttöä paljon muutenkin.
Noh, hommasin uuden anturin, aattelin että helppo fiksaus. Paitsi että eipä ookkaan mikään vartin homma näissä VW:n dieseleissä. Ton joutuu purkamaan vaikka ja mitä pois jotta itse anturiin pääsee käsiksi.
Kampiakselin asentoanturi alkoi antaa vikakoodia. Kone käy ja kukkuu startista 15-20 minuuttia suht normaalisti, mutta pudottaa sitten limp modeen. Just nyt kun olis parhaat nelivetokelit päällä ja kakkosautolle käyttöä paljon muutenkin.
Noh, hommasin uuden anturin, aattelin että helppo fiksaus. Paitsi että eipä ookkaan mikään vartin homma näissä VW:n dieseleissä. Ton joutuu purkamaan vaikka ja mitä pois jotta itse anturiin pääsee käsiksi.
Re: Käyttis: Jeep Compass 2007
Jaa, vuosi edellisestä päivityksestä. Jatketaan siitä mihin silloin jäätiin.
Kampuran asentoanturin vaihto oli tosiaan useamman illan homma kun rauhaksiin teki. Edestä piti purkaa painekotelo ja muita turbon ja egr:n juttuja pois, öljy/vesi lämmönvaihdin irti yms pientä. Sit pääsi käsiksi anturin 5mm kuusiokolopulttiin. Vanha pois, uus tilalle, kasaaminen käänteinen operaatio.
Keväällä laitoin taakse taas parit nivelet ennen leimalle viemistä, mutta auto pomppasikin etupallonivelen takia. Vaihdoin koko tukivarren puslineen uusiksi kun ei mulla oo prässiä, eikä toi ollut kokonaisena tarvikkeena mitenkään hirvittävän hintainen. Syksyllä vedin alkuperäisille valoille uudet johdot ja releytin ne, valoteho ei juurikaan parantunut, lisäpitkä on edelleen todella paljon kirkkaampi kuin auton omat. Vaihdoin jossain välissä kans vuosi sitten hommaamani ABS anturit ja pyöränlaakerit taakse, satunnainen varoitusvalojen syttyminen loppui siihen. Joskus alkutalvesta meni uudet jarrulevyt- ja palat eteen ja kallistuksenvaimentimen puslat. Muuten vaan kovaa ajoa, mitä nyt yksi "pikku vika" alkoi oireilla syksyllä, siitä lisää joskus myöhemmin.
Mutta mutta, tässä on työpaikka sekä itsellä että puolisolla muuttunut (taas) viimeisten kuukausien aikana. Autojen tarve on vähentynyt entisestään, Jeeppi on ollut joulun välipäivistä asti seisonnassa tarpeettomana. Päätettiinkin siis järkevöittää kalustoa, talliin jää kaksi harraste/kesäautoa, yksi käyttöauto ja yksi kauppakassi. Kauppakassin kanssa repästiin sitten ihan kunnolla, tilattiin täysin uusi kiesi alle... Toimituksessa tosin menee syksyyn asti, kun on tuota sirupulaa ja koronaa ja mitä näitä nyt on, siihen asti ajellaan välillä Jeepillä, välillä Volkkarilla ja välillä Volvolla. Jeeppi vapautuu myyntiin kesällä tai viimeistään syksyllä.
Kampuran asentoanturin vaihto oli tosiaan useamman illan homma kun rauhaksiin teki. Edestä piti purkaa painekotelo ja muita turbon ja egr:n juttuja pois, öljy/vesi lämmönvaihdin irti yms pientä. Sit pääsi käsiksi anturin 5mm kuusiokolopulttiin. Vanha pois, uus tilalle, kasaaminen käänteinen operaatio.
Keväällä laitoin taakse taas parit nivelet ennen leimalle viemistä, mutta auto pomppasikin etupallonivelen takia. Vaihdoin koko tukivarren puslineen uusiksi kun ei mulla oo prässiä, eikä toi ollut kokonaisena tarvikkeena mitenkään hirvittävän hintainen. Syksyllä vedin alkuperäisille valoille uudet johdot ja releytin ne, valoteho ei juurikaan parantunut, lisäpitkä on edelleen todella paljon kirkkaampi kuin auton omat. Vaihdoin jossain välissä kans vuosi sitten hommaamani ABS anturit ja pyöränlaakerit taakse, satunnainen varoitusvalojen syttyminen loppui siihen. Joskus alkutalvesta meni uudet jarrulevyt- ja palat eteen ja kallistuksenvaimentimen puslat. Muuten vaan kovaa ajoa, mitä nyt yksi "pikku vika" alkoi oireilla syksyllä, siitä lisää joskus myöhemmin.
Mutta mutta, tässä on työpaikka sekä itsellä että puolisolla muuttunut (taas) viimeisten kuukausien aikana. Autojen tarve on vähentynyt entisestään, Jeeppi on ollut joulun välipäivistä asti seisonnassa tarpeettomana. Päätettiinkin siis järkevöittää kalustoa, talliin jää kaksi harraste/kesäautoa, yksi käyttöauto ja yksi kauppakassi. Kauppakassin kanssa repästiin sitten ihan kunnolla, tilattiin täysin uusi kiesi alle... Toimituksessa tosin menee syksyyn asti, kun on tuota sirupulaa ja koronaa ja mitä näitä nyt on, siihen asti ajellaan välillä Jeepillä, välillä Volkkarilla ja välillä Volvolla. Jeeppi vapautuu myyntiin kesällä tai viimeistään syksyllä.
Last edited by Grr on Wed Jan 26, 2022 10:44 pm, edited 1 time in total.
Re: Käyttis: Jeep Compass 2007
Oho mikäs tulee?
Re: Käyttis: Jeep Compass 2007
Volvon sähkövatkain.
Re: Käyttis: Jeep Compass 2007
Grr wrote:yksi "pikku vika" alkoi oireilla syksyllä, siitä lisää joskus myöhemmin
Niin tää. Jeeppi alkoi merkata reviiriään joskus syksyllä, pari tippaa aina silloin tällöin. En meinannut löytää vuotokohtaa millään - moottoriöljyä ei kadonnut erityisen nopeasti, ohjaustehostimen nesteet näytti pysyvän sisällä jne. Pari kertaa pesin konetilan, mut tommonen vanha diesel hikoilee sieltä täältä muutenkin, ei paikallistunut oikein mihinkään. Sit tuli ensilumet ja hox, vuotaneet tipat oli punertavia. Auton manuaalilootassa on tosiaan ATF +4 öljyt, ja sieltähän se sitten löytyi, kuskin puolen vetarin stefa.
Pelkäsin että vaihto-operaatio olis ollut hankalampi, mutta meni aika iisisti. Alapallo irti, vetari pois, stefa meisselillä kampeamalla veks. Uus holkilla painamalla paikalleen ja kasaus. Jakolaatikon öljyt vaihdoin samalla kans, siellä perus 80W90, perän öljyt jäi vielä tekemättä.
Last edited by Grr on Mon Dec 26, 2022 11:53 am, edited 1 time in total.
Re: Käyttis: Jeep Compass 2007
Meinasin hakea tähän leiman tänään, mut raidetangon päät meni jälkitarkastukseen. Vaihdoin noi kaks vuotta sitten leimalle, ja oli aivan väljät sekä sisä- että ulkonivel molemmin puolin. Eipä tartte toiste ostaa Mevotech merkkisiä osia Rockautosta.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests