Postby Grr » Mon Jan 24, 2022 4:35 pm
Jaa, vuosi edellisestä päivityksestä. Jatketaan siitä mihin silloin jäätiin.
Kampuran asentoanturin vaihto oli tosiaan useamman illan homma kun rauhaksiin teki. Edestä piti purkaa painekotelo ja muita turbon ja egr:n juttuja pois, öljy/vesi lämmönvaihdin irti yms pientä. Sit pääsi käsiksi anturin 5mm kuusiokolopulttiin. Vanha pois, uus tilalle, kasaaminen käänteinen operaatio.
Keväällä laitoin taakse taas parit nivelet ennen leimalle viemistä, mutta auto pomppasikin etupallonivelen takia. Vaihdoin koko tukivarren puslineen uusiksi kun ei mulla oo prässiä, eikä toi ollut kokonaisena tarvikkeena mitenkään hirvittävän hintainen. Syksyllä vedin alkuperäisille valoille uudet johdot ja releytin ne, valoteho ei juurikaan parantunut, lisäpitkä on edelleen todella paljon kirkkaampi kuin auton omat. Vaihdoin jossain välissä kans vuosi sitten hommaamani ABS anturit ja pyöränlaakerit taakse, satunnainen varoitusvalojen syttyminen loppui siihen. Joskus alkutalvesta meni uudet jarrulevyt- ja palat eteen ja kallistuksenvaimentimen puslat. Muuten vaan kovaa ajoa, mitä nyt yksi "pikku vika" alkoi oireilla syksyllä, siitä lisää joskus myöhemmin.
Mutta mutta, tässä on työpaikka sekä itsellä että puolisolla muuttunut (taas) viimeisten kuukausien aikana. Autojen tarve on vähentynyt entisestään, Jeeppi on ollut joulun välipäivistä asti seisonnassa tarpeettomana. Päätettiinkin siis järkevöittää kalustoa, talliin jää kaksi harraste/kesäautoa, yksi käyttöauto ja yksi kauppakassi. Kauppakassin kanssa repästiin sitten ihan kunnolla, tilattiin täysin uusi kiesi alle... Toimituksessa tosin menee syksyyn asti, kun on tuota sirupulaa ja koronaa ja mitä näitä nyt on, siihen asti ajellaan välillä Jeepillä, välillä Volkkarilla ja välillä Volvolla. Jeeppi vapautuu myyntiin kesällä tai viimeistään syksyllä.
Last edited by
Grr on Wed Jan 26, 2022 10:44 pm, edited 1 time in total.